Waar erger je je aan? #20

Aan stress! Mijn dochter blijkt krentenbaard te hebben bij haar oog. Daar krijg ik al stress van. En dan gaan we over iets meer dan een week vliegen. En dat mag dus niet met krentenbaard, stress nummer 2. En dan is er ook nog incubatietijd waardoor wij het ook nog kunnen krijgen. Stress nummer 3. Ben gesloopt! Ooh en nog het hysterische alles wassen op 60 graden en smetvrees gevoel niet te vergeten.

2 likes

:joy::joy::joy::joy: Eh neeeheee want ik vergeet het ook vaak zat of doe het pas om 23u maar ik krijg nooit ergens een irritante meldingen van omdat notificaties UIT staan. Lifehack hoor!

3 likes

Ja snappen we. Maar de uil van hoe de app eruit ziet verandert alsnog.

1 like

ik zet soms mijn tijd op een andere tijdzone om alsnog mn streak te halen, beetje overdreven natuurlijk maar toch goede tip

17 likes

Wij kwamen gisteren in ons huisje in Frankrijk aan en het heeft een espressoapparaat, dus nu is mijn vriend meer bezig met dat apparaat dan met mij. Kreeg wel koffie op bed maar dat eindeloos generd aanhoren is ook wel vakantie-in-Frankrijk-koffieleed.

10 likes

Desperate times, desperate measures!!! :owl::hocho:

1 like

Dat studeren zo duur is? Ik heb alleen een diploma voor een vakgebied zonder vacatures. En als ik mijn huidige baan kwijt raak of ik wil ooit wat qnders, dan heb ik niet echt goede kansen. Dus ik ging een beetje kijken naar studies. Maar dat kost echt meer dan 10.000 euro?? We moeten allemaal omscholen naar beroepen met meer kansen. Maar als je dat dan wilt, is het niet te betalen.

3 likes

Jij deed toch een medische werken/leren opleiding? Ik dacht dat ze dat alleen deden voor functies waar genoeg vraag naar is?
Eens trouwens. Ik hoop ooit nog een werkgever te vinden die wil vergoeden wat ik wil, maar ik denk dat dat ook lastig wordt want kost hun alleen maar geld en heel veel schieten zij er niet mee op.
Een kennis heeft bij zijn huidige baan een potje voor opleidingskosten die ook gespaard mag worden voor meerdere jaren en daarmee doet hij nu een universitaire studie wat mijlenver ligt van zijn werk. Echt wel mooie secundaire arbeidsvoorwaarden.

1 like

Zijn wel subsidies voor en het ligt er natuurlijk ook aan wat je wil. Maar je kan kijken naar zij-instromers trajecten.

3 likes

Klopt, ben ik mee gestopt. Grotendeels vanwege het salaris. Ik kan niet mijn vaste lasten betalen met een leer-werktraject. Mijn huidige baan heb ik gewoon heel veel geluk mee gehad dat ik via via binnen kon komen en intern ben opgeleid.

Wat jouw kennis heeft, lijkt me ook echt top ja! Ik hoef namelijk ook echt de komende jaren niet weg bij mijn werkgever. Daarom leek het me top om nu alvast iets ernaast te doen. Alleen het voelt heel onveilig om weinig andere opties te hebben. Zeker omdat ik meer verdien dan mijn man. Zonder mijn huidige salaris kunnen we het huis wel verkopen.

2 likes

Je kunt dit wel financieren met een studielening. Daarnaast zijn er in tekortsectoren subsidies en zij-instroomtrajecten. Ken ook meerdere mensen die studeren op plekken waar je per studiepunt betaalt, kan de kosten wel over de tijd spreiden. Ben het met je eens dat het buitenproportioneel duur is, tegelijkertijd: er zijn opties. En ik zou daarnaast jullie gezamenlijke situatie ook tegen het licht houden. Leuk dat koophuis, maar als het afhankelijk is van een salaris vanuit jou dat over de lange termijn niet gegarandeerd is mits je weer gaat studeren klinkt het allemaal vrij fragiel.

8 likes

Ik denk dat je tenzij bedoelt.

Sorry, maar dit is het ergernis topic, en één van mijn ergernissen is dat mensen mits gebruiken ipv tenzij. Dus mijn hoop is dat iedereen deze woorden goed leert te gebruiken! :smiley:

1 like

Nee toch? Volgens mij bedoelt ze precies wat er staat.

21 likes

:woman_shrugging:t5:

3 likes

Klopt inderdaad, de situatie is niet ideaal. Komt omdat mijn man in de ziektewet zit, wat waarschijnlijk (deels) zo gaat blijven. Hypotheek kan niet veel goedkoper en huren is nog duurder. En alles is gewoon veel duurder geworden en mijn salaris in een cao die niet lekker mee stijgt. Maarja ik zou ook niet zo snel weten wat ik daar aan moet doen. Ik heb wel een vast contract gelukkig en wel familie waar we op zouden kunnen terugvallen.

3 likes

Mijn man stinkt een uur in de wind want zijn insulinepomp lekt en ik kan straks pas wisselen

Het is “gegarandeerd mits ze weer gaat studeren,” of “niet gegarandeerd tenzij ze weer gaat studeren.” In deze context.

1 like

Lekker non issue maar, volgens mij is de bedoeling van de zin hier dat het salaris niet gegarandeerd is WANNEER ze weer zou gaan studeren. Dus als je er tenzij van maakt klopt de betekenis niet meer zoals bedoeld. Maar ‘wanneer’ of ‘in het geval dat’ is imo wel wat duidelijker dan ‘mits’ in dit geval.

4 likes

Hù, nee? Het salaris is niet gegarandeerd als ze weer gaat studeren, dus ‘mits’ is goed.
Op het moment dat ze gaat studeren, krijgt ze dat salaris niet. Dat wordt er toch bedoeld?

3 likes

Nee jij begrijpt het niet, beetje gĂȘnant dit.

28 likes