Ik probeer 3 accounts te koppelen in de bibliotheek app en ben daar serieus al een WEEK mee bezig. Eerst hadden de bieb-boomers mn mailadres verkeerd ingevoerd in het systeem en nu moet ik allerlei toestemmingen verlenen en komen mails niet aan. Wat een gedoe voor zoiets
@JuneOsborne @Fredje @Krabsalade Het kan dat ik het verkeerd begrepen heb hoor! Maar @Rose_Gold zegt dat ze alleen een diploma heeft voor een vakgebied zonder vacatures, en dat ze geen goede kansen heeft als ze deze baan kwijtraakt. Dus ik ging er vanuit dat @Shaaar bedoelde dat het salaris van Rose_Gold niet gegarandeerd is tenzij ze weer gaat studeren zodat ze wel meer kansen heeft op een baan met een goed salaris, zelfs als ze deze baan kwijt zou raken.
Het kan dat Shaaar iets anders bedoelde en dat ik het fout heb natuurlijk! Maar dan nog gebruiken veel mensen mits en tenzij verkeerd, en dat blijft een ergernis van me haha. Wilde geen discussie opwekken hiermee, maar ik dacht dat ik dit in dit topic wel kon zeggen. Maar het was niet netjes om dit te doen bij een onderwerp waar Rose_Gold zich duidelijk veel zorgen over maakt, sorry daarvoor!
Ze bedoelt waarschijnlijk dat ze niet meer (veel) kan werken als ze weer gaat studeren en dus haar inkomen kwijtraakt
Je zult vast gelijk hebben want taalregels zijn totaal niet mijn ding. Hoop dat je je niet teveel ergert want ik ga dit sowieso nog een keer of honderd verkeerd doen.
Ik heb net een sausje gekocht bij de Appie. T.H.T. 19-04-2024. Hoe dan?! Kan ik weer heen.
Wauw, april dit jaar zou ik al schandalig vinden
Kan je niet een gesprek met een loopbaanadviseur aangaan? Ik heb toen gratis drie gesprekken gehad.
Wat bedoelde je dan??
Lol het lijkt dat je zoân status op het forum hebt dat niemand zich kan voorstellen dat je zoân âfoutâ maakt aan de reacties en likes op die reacties te zien
Taalnaziâs zijn het ergsteâŠ
vind neonazis toch wel iets erger eigenlijk
Zou ik wel boeiend vinden want ik sta echt niet bekend om correcte grammatica en taalregels. Mijn posts staan vol dt fouten, ben er gewoon niet goed in, nooit geweest ook.
True
Dat maakt het niet fout wat in de eerste post stond. Dan is de oorspronkelijke post gewoon niet wat @Shaaar bedoelde, maar niet taaltechnisch onjuist, wat @Vuurvliegje noemde. Ik denk dat dat dan de grootste verwarring was.
Als je iets anders schrijft dan dat je bedoelt omdat je een woord gebruikt dat een andere betekenis heeft, een veelgemaakte fout, dan gaat er taaltechnisch toch iets niet goed? De zinsconstructie kan wel maar betekent wat anders. Dat is toch wat @Vuurvliegje zei? âIk denk dat je tenzij bedoeltâ en dat haar ergernis is dat mensen mits ipv tenzij bedoelen, wat inderdaad fout is want het betekent het tegenovergestelde
En Shaar bedoelde dus inderdaad tenzij
Ja maar omdat het niet fout is wat er staat had @Vuurvliegje eigenlijk niet kunnen weten wat @Shaaar bedoelde. Beide betekenissen hadden gekund. Dat is anders dan als iemand bijvoorbeeld zegt âwij gaan vandaag barbecueĂ«n, mits het gaat regenenâ wat dus taaltechnisch wel fout is (tenzij je graag wil barbecueĂ«n in de regen!)
Nouja ik haalde die betekenis uit de context, en omdat mensen dus vaak mits en tenzij omdraaien. Kon natuurlijk dat ik het fout had, dus ik snap dat mensen erop reageerden met vragen / een ander perspectief. Maar ik vind reacties als âjij begrijpt het dus niet, wat genantâ wel een beetje overdreven.
@Sproetjes Ik weet het, daarom hou ik me normaal gesproken ook in. Maar eens in de zoveel tijd lukt het niet en dan loopt het weer uit de hand zoals nu haha. Ik zou kunnen zeggen dat ik mijn lesje geleerd heb, maar zo werkt het helaas niet bij mij dus over een jaar ofzo ga ik vast weer eens iemand proberen te verbeteren en mensen ermee irriteren.
Behalve dat je dus wel redelijk kon afleiden uit de context dat ze waarschijnlijk wat anders bedoelde en andere forummers waren er ook (foutief) van overtuigd dat ze wisten wat Shaar bedoelde, terwijl die het dan net zo goed niet konden weten haha
Haha ja dat is waar! Nou ben blij dat het voor ons allemaal is opgehelderd