Waar erger je je aan? #20

Ugh ik mis postkantoren. Ik moest iets printen en versturen met de post en dan moet ik eerst 3 winkels af voor een envelop, zoeken waar die liggen, envelop afrekenen, weer terug in de winkel een pen zoeken want er is maar 1 niet zelfscan kassa open met een medewerker en daar staat een rij van hier tot Tokio dus pen daar vragen kan niet, drukke winkel doorlopen op zoek naar een plek waar ruimte is om mn enveloppen uit te pakken en waar het plat genoeg is om te kunnen schrijven. Pen die ik pak doet het niet dus weer met mn hele hebben en houwen terug om een andere te pakken… Weer terug om de envelop te schrijven enz enz. Dan op je telefoon een postzegel kopen, denken ā€˜er is hier om de hoek een brievenbus’ en daar aangekomen zien dat die om 9 uur ā€˜s ochtends wordt geleegd dus pas op maandag maar brief moet daar zat/maandag zijn.
Moet ik op de TERING website van postnl gaan zoeken naar een brievenbus die om 1700 geleegd wordt en dat werkt ook helemaal kut dus dat heb ik vloekend en tierend midden in de stad gedaan, en daarna weer de halve stad door om bij die brievenbus te komen.
UGH op een postkantoor kon dit gewoon allemaal in 1 keer in een gemoedelijke sfeer met overal ruimte en pennen en enveloppen en medewerkers met postzegels en als je een keer geen tape of doos had voor een pakket kon je dat ook gewoon allemaal chill daar doen :weary: Snap dat je er niet zoveel meer nodig hebt maar minstens 1?? In de laatste die er in mijn stad was was het gewoon meestal ook druk als ik er was dus snap het niet hoor

31 likes

Ja eens! Gek hoe je in deze kapitalistische hellhole echt kunt gaan terugverlangen naar dit soort plekken. Postkantoren, bankkantoren, de V&D, gewoon plekken waar je naartoe kon omdat je iets nodig had en door een levend mens geholpen wilde worden. Maar het is zó handig dat alles nu online en met apps kan!

Het kost ook allemaal zo godsgruwelijk veel tijd nu om alles uit te zoeken, te vergelijken, bij te houden, op kortingen te letten, te bedenken wat je allemaal wanneer moet doen om iets fucking simpels gedaan te krijgen.

28 likes

Love om deze reden onze office manager die, naast dat het een fantastisch mens is, ook een soort mini postkantoor skills en voorraad heeft.

3 likes

Volgens mij moet je tegenwoordig nu bij de printshops zijn, die hebben ook alle ingrediƫnten om een brief op de post te doen, hoef je alleen nog maar een brievenbus te zoeken.

2 likes

echt precies die 3! een bankkantoor hallo!!! ik heb de afgelopen jaren zo vaak dingen gehad die moeilijk tot niet op te lossen waren maar in een bankkantoor altijd in een mum van tijd geregeld waren. het is ook niet alsof toegang tot je bank en je geld hebben niet gewoon heel belangrijk is ofzo :roll_eyes:
en de v&d was ook echt zo fijn en mis ik ook nog zo vaak. ik begrijp niet dat alles zogenaamd ā€˜sneller’ en ā€˜makkelijker’ moet zonder mensen en tastbare spullen maar allerlei dingen in werkelijkheid een digitale bureaucratische hel worden en blijven. als er ergens ƩƩn kink in de kabel is kan je niks meer en niemand kan er iets aan doen of er omheen werken met een ā€˜kom maar gewoon even langs’

8 likes

Ik hoop voor je dat je een stapeltje enveloppen hebt gekocht, zodat je de volgende keer deze hel niet meer door hoeft :joy:

ja maar helaas is dit niet de eerste keer dat ik een stapel enveloppen heb gekocht want mijn huis is een chaotische hellhole waar spullen verdwijnen :joy: ik stuur ook maar eens in de zoveel tijd een brief dus tegen de tijd dat ik dat weer moet doen heb ik ze vast ergens ā€˜handig opgeborgen’

10 likes

Ik was te laat met een nieuwe ov chip aanvragen via mijn NS abonnement dus nu moet ik mijn NS flex weer op een nieuwe kaart zien te krijgen en dat is ook een enorm gedoe. Als het goed is, heb ik over een uur de puzzel opgelost :sweat_smile:

1 like

Heb je nier zo’n Primera achtig iets in de buurt? Hier zit die in het winkelcentrumpje en daar hebben ze (naast allerlei prullaria en wat boeken en tijdschriften) enveloppen, kaarten, postzegels en een schrijftafel en pen te leen. En een brievenbus, dus je kunt het daar achterlaten.

En dus een klassieke afrekenbalie met mensen die je kunnen helpen, scheelt ook!

9 likes

Ik moest een pakketje ophalen bij de decathlon, die was tot 19:00 open. En het was zo’n lekker weer dat ik dacht, ik wandel daar 1,5 uur heen en dan neem ik de tram terug. Kom ik om half 7 aan, blijkt ie om 18:00 dicht te gaan? Echt scheel gekeken. En ik ben ook m’n gratis ov vergeten voor de tram :unamused:

3 likes

Oh nee wat klote! Maar wtf je hebt wel 1.5 uur naar een winkel gelopen :exploding_head:

3 likes

Ik ben hier onlangs ook echt heel lang mee bezig geweest en had toen alsnog 2 maanden een dubbel abonnement lopen waarvan dus 1 op een verlopen kaart die ik niet meteen kon verwijderen, omdat ik niet meer met die kaart kon inloggen!!! :rage::rage:

1 like

Haha nou ik had ook te vroeg gejuicht, want om mijn abo over te zetten moest ik mijn oude pas blokkeren. Deze had ik al weggegooid en ik kon het nummer nergens meer vinden, dus had ik aan OV Chipkaart wat gegevens gegeven, en die hebben vervolgens mijn NIEUWE OV-chipkaart van €7,50 geblokkeerd en daar konden ze uiteraard niets aan doen :smiling_face_with_three_hearts:. En toen werd ik nog chagrijniger want blijkbaar kon je via de NS-site alsnog heel eenvoudig een nieuwe kaart aanvragen. Die €7,50 had ik dus sowieso al voor niets betaald

3 likes

oh goede ga ik onthouden voor volgende keer!

2 likes

Ik wist niet eens dat dat kon.

14 likes

Hopelijk zat je niet in hetzelfde vliegtuig als ik. Want eenderde van de vliegreis bestond gisteren uit turbulentie. Plus twee gillende dreumessen en iemand was ook nog eens onwel geworden.

2 likes

Oef dat klinkt niet als een hele fijne vlucht.

Nee ik vertrek vanavond pas.

Ik lees een thriller boek en heb nu al een paar nachten alleen maar nachtmerries :sob:

Gooi aan de kant dan

Waarom gebruik je daar niet gewoon de notities app voor?

1 like