Waar erger je je aan? #20

Hahah als je denkt dat de garage wel ff naar je toekomt om je auto op te halen dan ben je echt delulu hoor. De wereld draait niet om jou hé

21 likes

Ja en dan helemaal in het weekend 🥹

3 likes

Nou ja letterlijk is mijn garage dus aan huis langsgekomen om die band te verwisselen? Stond ook gewoon zo op de factuur, pechhulp aan huis/op locatie o.i.d.
Ik verzin dat niet ofzo :joy:

Op hun site staat het ook onder de noemer pechservice op locatie zie ik nu, met als voorbeelden bijv. idd als je een lekke band hebt, of als je per ongeluk de verkeerde brandstof getankt hebt.

En natuurlijk snap ik ook wel dat ze de auto niet gaan afslepen of op de oprit even een accu gaan vervangen of in het weekend langskomen.

1 like

Ligt er denk ik aan waar je je auto gekocht hebt? Mijn ouders hadden een Kia gekocht bij de Kia garage en daar zat voor een bepaald aantal jaar (ik denk wel tegen extra betaling) gewoon pechhulp bij. Er kwam toen gewoon iemand aan huis om de auto te maken/iig goed genoeg om naar de garage te kunnen rijden.

Ik heb ook zo’n merk-assistentie-programma, maar dat gaat niet via de individuele garage, dan bel ik een centraal nummer en die sturen indien beschikbaar tijdens kantooruren iemand van de garage, en anders de anwb.

Mijn garage heeft dat ook een x gedaan, die is mijn auto komen ophalen. Nou ja toen ik nog een auto had, in een ver ver ver verleden

2 likes

Bij ons is ook een garage (die hier op steenworp afstand zit) langsgekomen om de accu te vervangen. Wij hebben daar verder geen lidmaatschap, auto gekocht of iets in die richting.
Echt geweldige service, maar zeker niet standaard haha

1 like

Moet je je auto anders naar die garage duwen ofzo? Of hoe werkt dat dan? Want de ANWB komt ook niet standaard naar je woonplaats

2 likes

Denk dat je dan een soort van ‘gedwongen’ bent om een ander pakket te nemen bij ANWB, want dan komen ze wel naar je huis/woonplaats.

1 like

Dan moet er gesleept worden en als je geen passend pakket hebt bij een pechdienst moet je dat betalen

(Mijn auto is al drie keer gesleept en we hebben ook service aan huis en het is echt elke cent waard want auto’s zijn pas duur als er iets mee is)

4 likes

Maar de anwb komt volgens mij ook niet als je auto thuis staat.

@lightbox kun je je niet laten duwen en kijken of hij start? Of iemand met startkabels langs laten komen? Misschien heb je gewoon je lichten aangelaten ofzo?

2 likes

Je kunt bij de anwb dat extra afsluiten, dat ze ook aan huis komen
Standaard niet idd

1 like

Service aan huis is niet eens duur bij anwb en wel heel praktisch, heb dat 2 x moeten gebruiken en anders was ik echt de sjaak geweest (1 x de motor aangezet, iets thuis willen halen, de deuren van de auto gesloten per ongeluk en toen kon ik de auto niet meer in)

2 likes

Ik betaal €118 per jaar voor ANWB in eigen woonplaats en dus ook in je eigen straat. Laatst nog meegemaakt helaas. Kon ter plekke opgelost worden, dit zat bij de prijs in. Een andere keer was de accu overleden en kon ik zo achter ze aanrijden naar de anwb garage waar ze de accu gingen vervangen. Toen moest ik wel betalen voor een nieuwe accu maar hoefde niet vrij te nemen en de dag erna naar een garage. Echt topservice.

Maar bij vrienden en collega’s heb ik ook altijd het idee dat ze denken dat het heeel duur is. En een tientje per maand is niet gratis, maar veel goedkoper als ze denken. Zeker met een oudere auto snap ik niet dat mensen ervoor kiezen zoiets niet af te sluiten.

6 likes

Wegenwacht in eigen woonplaats zit toch in het standaard pakket gewoon?

1 like

Klopt! €9,35 per maand momenteel.

1 like

Er is ook een iets goedkopere variant waar dat niet bij inbegrepen is

2 likes

Aan dat ieder wit kledingstuk in de winkels altijd helemaal onder de make up zit. Echt zo zonde en asociaal vind ik dat.

31 likes

Ik vind dat idd ook zo goor.
Telefoons op werk zitten ook altijd foundation resten aan🤮. Ben iedere dag die dingen eerst aan t schoonmaken voordat ik kan gaan werken.

1 like

Nou blijkbaar nog al wat stof doen opwaaien hahaha

In ieder geval komt de meneer van de garage morgen zelf op locatie om te kijken wat er met mn auto is!

Nog even geen lid van de ANWB dus haha.

3 likes