Waar erger je je aan? #20

Deze situatie is letterlijk bij mijn baby ook geweest en even ter geruststelling: ze heeft het toen gekregen en er amper last van gehad. :blush: Het hoeft dus niet erg te zijn!

Ik ken iemand in utrecht die vanaf dec haar woning voor iets meer dan een half jaar gemeubileerd verhuurd, het is wel meer dan 2k volgens mij, maar misschien met iemand samen?

@sashiko ik heb een keer een training met een acteur gehad die precies dit deed, nu denk ik was dat jouw moeder haha was wel echt een leuke en slimme vrouw! vond het heel tof hoe zij binnen no time een kloppende analyse wist te maken van iedereen.

3 likes

Wacht, je denkt dat je iets hebt gehad met de moeder van @sashiko ?

1 like

Ik lees alleen maar ebooks, ik vind fysieke boeken ook echt niet fijn meer om te lezen. Ik vind dat helemaal prima behalve dat ik het dus echt stom vind dat we daardoor geen fysieke boeken in huis hebben. Het voelt nep om de leukste boeken daarna te kopen (en zinloos want ik ga ze dus nooit fysiek lezen). Maar straks denkt m’n dochter tzt dat ik nooit boeken lees terwijl dat dus helemaal niet waar is!! Ik lees ook nog eens het meeste in bed dus dat ziet zij niet.

5 likes

lol nee, tenminste, lijkt me sterk. Een training moest er nog tussen.

1 like

Oh 100 km is ook wel heel ver. Shit zeg. Haha gelukkig geen Moerdijk nee :joy:.

@Kauai ah lief dat je er aan denkt! 2000€ per maand is wel boven m’n budget, en samenwonen met iemand anders zie ik nog even niet zitten. Tenzij ik straks helemaal niets vind en wel moet

2 likes

Ik lees boeken tegelijkertijd op mijn ereader en fysiek :sweat_smile:

Overdag of als ik niet in bed lig pak ik het fysieke boek, en in bed mijn ereader. Best of both worlds vind ik.

Ik kan het lied van ooievaar en dromedaris echt niet in bed lezen dat boek weegt echt een kilo ofzo.

3 likes

Ik heb dus jaaaaren geen boeken gelezen, omdat ik zowel bij fysiek als digitaal tegen bepaalde beperkingen aanliep. Ik vind het fijn om digitaal dingen te kunnen markeren/aantekeningen maken, en ook handig in bed inderdaad, maar fysiek pak ik er veel sneller bij en leest een stuk fijner dan van een scherm vind ik. Nu ben ik sinds kort lid van de bieb en ben ik ook deze lifehack gaan gebruiken. Soms bij hetzelfde boek, maar als het boek niet digitaal te leen is dan lees ik 2 boeken tegelijk en wissel ik af.

4 likes

Voor tijdelijke woonruimte zou ik je even aanmelden voor de facebook groep van de max torens! Ik kon daar heel makkelijk tijdelijke onderhuur van betaalbare appartementen vinden! Gewoon daar een oproepje inzetten

3 likes

Oh, dat is fijn om te horen! Dankjewel :blush:

Ik las dat baby’s ook tot 3 maanden antistoffen van de moeder hebben, die zijn natuurlijk ook niet in een keer op. Misschien hebben zulke kleine baby’s nog een restje waardoor het milder verloopt.

1 like

Aan die ***Gerda’s die op mijn oproepje voor een schoonmaakster op Facebook reageren dat hulp in de huishouding vriendelijker klinkt :rage:

5 likes

Aan de makelaar die een afspraak maakt maar ineens niet langs komt voor een taxatie.

Voordeel is wel dat m’n huis tiptop eruit ziet. Nadeel is dat we hier 3 dagen mee bezig zijn geweest en dat we over 2 weken het weer allemaal opnieuw kunnen doen.

Mijn moeder zou nu zeggen “als je nu voortaan alles weer op dezelfde plek neer legt, blijft het netjes.”

Echt irritant :smiling_face_with_tear:

9 likes

Je had iig voor schoonmaker kunnen gaan ipv schoonmaakster.

(Sorry)

12 likes

Vind dat ook altijd irritant, dat men standaard schoonmaakSTER zegt. De meeste schoonmakers die ik ken zijn mannen, maar dat kan toeval zijn.

4 likes

Had laatste een discussie met mensen die zeiden “schoonmaker” is alleen voor mannen :joy:

2 likes

Net als stagiaire :weary: vind dat ook irritant als organisaties dat gebruiken

2 likes

Ik vind dit ook altijd zo raar, want je bent toch gewoon schoonmaker. Dat die Gerda’s willen dat je ‘hulp in de huishouding’ zegt betekent dat zij het beroep minderwaardig vinden.

Ja maar veeeel mensen denken dat een jongen ook een stagaire is. Vind ik ook zo irritant.

1 like

Exact!

@ZusjevanJoost heb t overwogen maar uiteindelijk niet gedaan. Dat is dan weer iets waar m’n dorpelingen niet over vallen :joy: