Waar erger je je aan? #20

Leuk artikel over het juist wél gebruiken van ‘vrouwelijke’ termen voor beroepen:

Helaas bestaat er voor mijn beroep geen specifiek vrouwelijke term :slight_smile:

4 likes

Aan de stoppelhaartjes van mijn man die soms
In mijn voet komen en voelen als glas / splinters.

Of secretaresse, ook zo obvious dat ze een vrouw willen. En als een man het dan doet heet het ineens bureau manager of PA of zoiets.

1 like

De audacity van de essent deurverkoper net. Komt gvd tijdens etenstijd, ik zeg direct: geen interesse en je man weer vertrekken. Toch de hele tijd proberen leuk terug te komen en toen ie uiteindelijk afdroop trok die LUL zo’n téring arrogante kutkop. KLACHT, echt fuck off.

Woon in een appartement en bestel vaak spul dus meestal verwacht ik wel een pakketdienst :upside_down_face: of die komen voor m’n buren. Buzz dus de deur open maar dit soort lui: die in a fire

Klacht indienen, want zij mogen niet in appartementen komen

3 likes

Dat is niet meer zo heb een halfjaar terug al een keer gebeld. Nu mag het alleen niet meer als er een verbod van de verhuurder is met bord of van de gemeente

3 likes

Ik ga sowieso een klacht indienen want hij had zonder arrogante blik moeten oprotten bij de eerste keer dat ik zei: geen interesse, je kan vertrekken.

1 like

Jij klinkt anders ook niet echt als een zonnestraaltje.

19 likes

Nou kennelijk als ze het nog liever had gezegd stond ze nu nog met die vent voor de deur…

3 likes

Hoezo? Je kan de deur toch gewoon duchtdoen?

3 likes

Het is toch ook omgekeerde wereld als je je best moet doen of moet uitleggen waarom je iets of iemand die aan jouw deur komt weg wil hebben?
Ongeacht of je dat aardiger kan doen vind ik dat altijd zo’n gek fenomeen.
Iemand komt ongevraagd aan jouw deur met iets en dan moet je uitleggen waarom je dat op dat moment niet wil :rofl:

23 likes

Je kan toch prima zeggen: “ik heb geen interesse, fijne avond.” En dan de deur sluiten. Geen discussie en je bent ervan af. Ik vind: “je kan vertrekken,” super neerbuigend. Los van dat het irritant is dat iemand aan je deur komt doet diegene ook maar gewoon zijn of haar werk.

59 likes

Ja ik heb het probleem zelf niet want zeg het gewoon aardig en duidelijk en doe dan inderdaad de deur dicht. Ik vind het alleen zo’n gek principe dat je dus altijd moet verantwoorden waarom je iets niét wil

2 likes

@Juuldie Als iemand tijdens etenstijd bij mij aanbelt om shit te verkopen, ik zie de essent parafernalia en ik zeg: ik heb géén interesse dus je kunt weer vertrekken. Dat is duidelijk, ik beledig er niemand mee. Waarom gaat iemand dan nog weer eerst vragen ‘ben jij de hoofdbewoner’ en nog 3/4x een ‘leuke’ comeback proberen te maken voordat ie weer de trap afloopt en dan ook nog met een arrogante kutblik naar me kijken? Ik had inderdaad ook direct de deur dicht kunnen doen maar ik vind het ook fijn om te weten dat iemand daadwerkelijk weer het pand verlaat :upside_down_face:. Ik woon alleen, m’n twee naaste buren zijn twee oudere mannen alleen. Gek he?!

Ja prima deze hele uitleg met mitsen en maren, maar vind je nog steeds als een chagrijn overkomen. Sorry.

41 likes

Wat is überhaupt een “arrogante kutblik”

1 like

Luteal phase is a bitch :skull_and_crossbones:

4 likes

naar de bioscoop/lezingen/theatervoorstellingen/andere dingen waar je wordt geacht stil te zijn is ZWAAR deze dagen

permanent hoestkoor in de zalen :sob:

1 like

Dat wanneer ik teruglees of scroll op dit forum, ik constant allemaal berichten zomaar like.

4 likes

Ik vind dat nergens zo erg als in het concertgebouw. Standaard klassieke muziek onder begeleiding van hoestie mchoesterson.

5 likes