Waar erger je je aan? #20

nee zo werkt het dus niet, en als je af en toe drinkt moet je ook gelijk crack roken en heroine spuiten anders is het hypocriet

19 likes

Akkoord!

3 likes

He, misschien volg ik je niet helemaal. Maar gaat juist om de toon die de mensen hebben. Zo anti / wappie tegen veel zoals, zonnenbrandcreme etc maar wel onder de zonnebank.
Niet alles is zwart wit maar deze mensen zijn zo tegen alles en zitten dat ook te verkondigen, maar dan juist dit soort keuzes wel.

Mensen die geen signal of telegram willen downloaden omdat ze niet nog meer apps/appgroepen op hun telefoon willen, maar dan wel verwachten dat ze van alles op de hoogte gehouden worden als er iets via die apps wordt afgesproken

4 likes

De uien die fucking scherp waren, staan janken als een amateur.

6 likes

Ik ken iemand en zij zei vaseline moet je niet gebruiken dat is heel schadelijk! Maar gebruikt ook keta van mensen die ze niet kent. Ik moet er wel om lachen

8 likes

Ik jank met elke ui :joy:

7 likes

Dat een deel van de pieten bij de lokale intocht nog compleet zwart zijn met kroeshaar, rode lippen en oorbellen :rage:.

1 like

Name and shame

5 likes

Ik jank al bij prei.

6 likes

Spotify heeft een tijd terug iets aangepast en het is super irritant. Als je nu een podcast wil toevoegen aan jouw afleveringen dan komt er steeds een ding omhoog dat je ziet in welke playlist dat is. En ik kijk altijd bij wat nieuw is vandaag en dak wil ik achter elkaar door kunnen toevoegen en nu wil dat dus niet meer makkelijk.

Sowieso in bijna heel Limburg.

Ik heb op mijn basisschool echt veel moeten zeuren maar bijna alles van de zwarte gezichten, kroes, oorbellen enz en “domme pieten” enz is weg.
Alleen 1 leerkracht blijft toch doorgaan. Zij heeft ook geklaagd over mij dat ik niet bij het team pas vanwege mijn levensovertuiging (ja de pietendiscussie dus) en dat ik geen Limburgs dialect spreek.

2 likes

Ik ben vandaag vergeten het oud papier aan straat te zetten… dus nu moet ik weer een maand wachten en heb al zoveel :joy:

1 like

Nee sorry dit ben ik niet met je eens. Ik woon en werk in (zuid) Limburg en ik zie echt wel op vrijwel alle plekken roetveegpieten en al helemaal zonder de oorbellen/lippen e.d.
Vind het te kort door de bocht door te zeggen in bijna heel Limburg want dat klopt niet.

Vind het wel naar voor je van je collega!

4 likes

In de dorpen wel waar ik kom of van kennissen heb gezien, in noord en midden. Gelukkig is het bij jou in de omgeving dan niet zo!

1 like

Dat op marktplaats/2dehands bijna niemand de breedte vermeldt van het bedframe dat ze verkopen. Alsof je een broek verkoopt en de maat niet meegeeft.

Edit: aanvullende ergernis: dat alle mooie vintage bedden maar 1m40 breed zijn :cry: ik zou het bijna overwegen. Bijna.

4 likes

Ik woon in Noord - Limburg maar zie het al jaren hier niet meer? Zowel bij de grote intocht niet - was vorige week - als de basisscholen niet. Thank god hoor.

3 likes

Gelukkig maar! Kom ik dan vooral in zulke dorpen dan pff :disappointed:

dit is dus wat ik bedoel, even screenshot van youtube video (in Kessel)

1 like

oh vreselijk… weet niet of je het al gedaan hebt, maar er is een meldpunt ‘zwarte piet’ in ieder geval! Je kunt ook een klacht indienen bij de gemeente waaronder het dorp valt.

1 like

Dat meldpunt is van Nederland Wordt Beter en die stoppen er volgende week mee. Heb gewoon ballen en spreek het organiserend comité (=je dorps/stadsgenoten) aan ipv dat je het overlaat aan mensen die vijftien jaar alles gegeven hebben en daar hele hoge kosten voor hebben betaald. Ga in gesprek, start een petitie, organiseer een tegenactie. Neem het stokje van hen over. Doe iig meer dan op een forum klagen dat de pieten nog zwart zijn, want dat heeft alles te maken met het gebrek aan de lokale weerstand en daar maak je zelf gewoon deel van uit.

Edit: en als je het dan bij de meest minimale vorm van verzet wilt houden; zoek uit waar het comité ze zwart houdt en ga daar niet met je kind zogenaamd verbaasd langs de oevers staan.

50 likes