Waar erger je je aan? #20

Ja ik vind het ook zo irritant dat het nu overal is ook bijvoorbeeld collega’s die hele mails schrijven met AI waarvan ik dan denk ja sorry als je het niet geschreven hebt waarom zou ik dit dan lezen?

Maar ook op social media dat je je tussen alle ai shit door moet worstelen.

En dat wordt alleen maar erger natuurlijk en moeilijker te herkennen waarschijnlijk :sob:

10 likes

Visumwebsites, echt altijd het gevoel dat ik gescamd ga worden omdat zo goed als elk land een website heeft die net zo goed door een achttienjarige it nerd/oplichter gemaakt kan zijn.

64 likes

De lift in de flat maakt de hele tijd een piepend geluid wanneer die langs de verdieping komt. Dus nu hoor ik meerdere keren per dag tot en met middernacht de lift piepen.
En ik woon niet eens naast de hal :smiling_face_with_tear:

1 like

De buurvrouw die zonder enige communicatie een verbouwing begint. We hebben zelf 2 jonge kids en een hond die wel eens blaft dus we zijn echt de laatsten die zouden klagen over herrie. Maar netjes komen vertellen dat er een verbouwing komt en hoelang die ongeveer zal gaan duren was wel netjes geweest. Eigenlijk vind ik het gewoon asociaal om helemaal niks te zeggen :sweat_smile:

1 like

Ik heb afgesproken met een stichting dat ik gratis koekjes zou leveren, 50 stuks. Nu wordt ik gebeld met de vraag of het gratis was: Ja, dat hebben we afgesproken. Vervolgens de vraag of het toch geen 250 kunnen worden. Aangegeven dat ik 50 heb afgesproken en ook dat ik gewoon 36 uur per week werk en dit avond werk is en ik dit simpelweg niet voor elkaar krijg. Krijg ik als antwoord: ja maar dat betekend dan dat niet iedereen een koekje heeft… Ja wat wil je dat ik doe?
Het voelt gewoon zo stom als je iets gratis doet, wat mij letterlijk mijn eigen centjes en tijd kost en er zo mee wordt omgegaan.
Ik ga het niet cancelen wat het is voor gehandicapte kinderen en hun familie, maar het voelt echt een beetje ondankbaar. De vraag ‘kun je er 250 maken’ mag altijd gesteld worden want niet geschoten is altijd mis. Maar daarna die statement waar ik niks mee kan…
Echt jammer vind ik dit, dus werk er nu aan met een dubbelgevoel.

65 likes

Nou ik vind dat ook wel hondsbrutaal hoor, dat zijn er 5 keer zoveel??? Vragen mag altijd natuurlijk maar je hebt zelf dan toch ook wel door dat je nogal veel vraagt mag ik hopen?? Bizar zeg

21 likes

Als jij 50 koekjes aanbiedt voor iets waar 250 kinderen en ouders komen is dat wel net niks. Had zelf in dit geval gewoon nee sorry gezegd, maar snap wel dat ze er niet zo blij mee zijn als ze er net niks mee kunnen.

Edit: Bij veel stichtingen waarmee ik werk is trouwens bijna alles avond- en vrijwilligerswerk naast een betaalde baan.

4 likes

Zoals het er staat het is afgesproken, dit is letterlijk vast gelegd, ik kan er dan niets aan doen als meer mensen komen? En dan 5 dagen van te voren wordt gebeld dat het er 5x zo veel moeten worden.

27 likes

Vooral toch raar dat die stichting dan eerst vraagt om 50 koekjes en pas daarna denkt ohja kut er komen 250 mensen?

Had zelf als ik die stichting was bedankt maar ook in jouw geval @anon73473962. Of je moet denken dat hier zoveel nieuwe orders vandaan gaan komen, dan snap ik dat je t doet hoor.

12 likes

Ja jeetje bij zo’n stichting kan iets toch ook een keer onhandig lopen of anders uitpakken. Ik zou vriendelijk bij het originele plan blijven of voorstellen dat ze iemand anders zoeken maar er iig niet in gaan zitten zwelgen. Het is allemaal niet persoonlijk en die mensen die daar werken hebben ook een hoop te doen.

9 likes

Maar dat hadden ze dan toch eerder moeten bedenken/überhaupt niet zo af moeten spreken?
Maar goed eigenlijk gewoon wat @grace zegt verder, en het kan ook gewoon wel gebeuren en je moet er ook geen te groot ding van maken natuurlijk

Edit: tbh als ik een evenement zou organiseren wat zo’n slaand succes zou zijn dat er vijf keer meer mensen komen dan verwacht zou ik dik tevreden zijn en m’n tekort aan koekjes maar op de koop toe nemen hahaha, dat is mij nog nooit gelukt

5 likes

Natuurlijk, alleen wat moet ik met de opmerking dat niet iedereen een koekjes heeft? Ja dat vind ik ook kut, dat laat mij toch ook niet blij of vrolijk voelen dat dit zo is?
Nogmaals het gaat me vooral om die opmerking.
Uiteraard maak ik de koekjes gewoon zoals afgesproken en misschien als het mij lukt meer.

8 likes

Ja maar daarom zeg ik ook: zeg gewoon nee. Wat niet lukt niet lukt niet, maar ik snap het ergeren niet zo, maar is ook beroepsdeformatie.

En @Druppels Hoogstwaarschijnlijk heeft medewerker 1 enthousiast ja gezegd en zei 2 een paar dagen erna “wat moeten we met maar 50
koekjes.” Ik doe vrijwilligerswerk bij meerdere stichtingen en elk evenement is chaos. Zonder uitzondering. Om precies dezelfde reden dat ze enthousiast reageren op gratis koekjes en vervolgens proberen meer te krijgen: budget.

Dus ik zou zeggen; denk het om en denk niet aan de stichting maar om dat je straks 250/50 ouders en kids hun dag weer net iets leuker maakt.

6 likes

Wat je hebt gedaan is goed. Je maakt zoals afgesproken 50 koekjes.
Ze bieden niet op zo’n event van 250 mensen alleen jouw koekjes aan. Ze hebben vast nog andere alternatieven. (Zou ik wel regelen bij die grootte).

9 likes

Begrip opbrengen dat de persoon aan de andere kant van de telefoon waarschijnlijk gewoon luidop aan het denken was.

Geef mensen het voordeel van de twijfel, dat bespaart je heel wat ergernis en frustratie. Denk aan je bloeddruk.

21 likes

Zo had ik er nog niet over nagedacht, bedankt! Mogelijk heb ik het te veel op mezelf betrokken.

2 likes

ik vind het ook logisch dat jouw eerste reactie ergernis is hoor. het is inderdaad gewoon een foutje binnen die organisatie en zij hebben natuurlijk ook een ‘oh shit’-reactie maar ik zou als eerste gedachte ook iets hebben van wtf

24 likes

50 koekjes eet ik eigenlijk ook wel met z’n tweeen op, maar 5x zoveel maken is wel een big ask

2 likes

Ik kreeg een NS reclamevideo met: Als je ADHD hebt, is het in de ochtend altijd weer stressen om op tijd te vertrekken. Gelukkig kun je daarna altijd even bijkomen in de trein!

Hoe bedoel je??? Zitten? Relaxed? Lekker relaxed in het gangpad staan sandwichen met de rest voor de schappelijke prijs van 8 euro per 20 minuten bedoelen ze. En mijn werk appen dat ik voor de 2554e keer dit jaar te laat ben vanwege vertraging.
Echt wie deze briljante reclame heeft bedacht…

29 likes

Maar wat een rare hoek voor een reclame ook? Gaan we ook nog depressie behandelen? Wat dachten ze ook, geen autisme want die zijn waarschijnlijk al bovengemiddeld fan van de trein.

17 likes