Waar erger je je aan? #20

Op zich wel, maar prima betekent uitstekend.

1 like

Nee toch? Bij prima denk ik aan ā€˜goed genoeg, doet zijn werk’.

34 likes

Nee dat betekent niet uitstekend.

15 likes

Deze persoon gaat waarschijnlijk met Van Dale-betekenissen komen, maar in de volksmond betekent prima amper meer dan het gaat er mee door, dat weet iedereen

9 likes

Ligt ook een beetje aan mijzelf en mijn onvermogen om te plannen, maar: ik vind het soms zo irritant dat als je bij iemand op bezoek gaat die je niet vaak ziet, het vaak een soort van verwachting is dat je een klein cadeautje meeneemt. Iedereen denkt toch alleen maar: oh kut, dat moet ik ook nog halen! Terwijl niemand perse bij het ontvangen super blij wordt.

Ik ga dus morgen ergens op bezoek na een jaar ofzo. En dan denk ik dat ik iets mee moet nemen. Maar ik moet gewoon werken vanavond, vanochtend sliep ik ivm. late dienst gister, ik heb geen winkels echt dichtbij en ik heb geen fiets (want die staat nog op het station). Dus dan zou ik vanwege deze verwachting naar de winkel moeten lopen, wat me in totaal 2 uur gaat kosten, en in het weekend mijn werk inhalen. En deze persoon drinkt helaas ook niet, want anders kon ik nog gewoon mijn eigen drank weggeven.

1 like

Heh? Welke etiquette heb ik gemist?

28 likes

Lol voor studeren, internetten en netflixen is het echt een prima ding. Prima betekent niet uitmuntend maar dat had ik ook niet verwacht voor die prijs.

1 like

Omdat ik 3 avonden per week op pad ben, slaat die herfst me echt in mijn gezicht. Elke keer weer in de slagregen en grafwind op de fiets. Vond mezelf echt zielig.

7 likes

Precies en een betere laptop heb je toch pas nodig als je bv. gamet of aan beeldbewerking doet? Waarom zou je een zwaardere laptop kopen als je die helemaal niet nodig hebt?

2 likes

We komen op de weg naar buiten de postbode tegen met pakketjes. Dus ik vraag voor wie het is.
Hij noemt een naam van iemand in de flat. Ok, wij lopen door. Komen we net terug, zit er een briefje in de bus dat we ons pakket kunnen komen ophalen in een of andere kutwinkel :roll_eyes:

3 likes

we gaan verhuizen in januari en ik voel nu nog de prikkel om op te ruimen dus maak ik daar gebruik van… maar mijn vriend is echt een fucking hoarder ofzo?! Als ik een of andere la opruim waar we nooit iets uit gebruiken, kan het in mijn wereld gewoon weg. Nee hij gaat dan rustig een onbekend schroefje bewaren, het 100e usb c kabeltje of de doos van een iphone 14 die we niet eens meer in huis hebben.

:rage:

9 likes

Mijn bed en mijn temperatuur regulatie. Mijn kussens luggen niet lekker, mijn kat ligt in de weg en ik zweet me te pletter onder de dekens. Buiten de dekens is het koud.

En mn ereader ligt in de woonkamer en niet naast mijn bed blijkbaar :roll_eyes::roll_eyes:

2 likes

Ik wil hier toch nog even op terug komen. Ik heb gisteren de koekjes afgeleverd en ze waren (ookal waren het maar 50 koekjes) heel erg blij omdat ze dachten dat het ā€˜simpele’ koekjes zouden zijn. En ze gaf aan direct te snappen dat 250 in 4 dagen niet zou lukken.
Dus het lag ook aan mij dat ik zelf de aanname had dat ze wel wisten dat ik volledig handgedecoreerde koekjes zou maken van hun logo.
Savonds ben ik nog bij de opening geweest en waren er nog enkele koekjes over en ik heb veel leuke reacties gehad!!

92 likes

Ik wacht nog steeds op de afrekening van de servicekosten van 2023 en dus ook van de jaren daarna. Ik denk dat als ik ooit verhuis dat ik ze dan opeens magisch allemaal tegelijkertijd krijg.

1 like

Haha hierom twijfel ik dus, als ik 550 euro voor de meest basic lompe windows laptop moet neerleggen - ik denk dan meteen aan de laptop van mijn moeder, als je het scherm omhoog wil klappen moet je de onderkant stevig vasthouden omdat die zo stroef gaat (vanaf het begin al) - wil ik dan niet liever 850 euro (nu in de aanbieding) voor een MacBook Air neerzetten die super licht en mooi is. :joy:

edit: en ik heb ook een iPhone + AirPods en ik vind die naadloze connectie zo fijn

8 likes

Als je het kan missen zou ik voor de Air gaan. Het is een goede deal en een laptop waar je echt lang plezier van zal hebben. Niet te vergelijken met een instap Windows laptop vind ik zelf

14 likes

Naah wat bizar! Eigenlijk mag dat toch ook helemaal niet? Zo jammer dat dat zo gaat

Nee het mag ook niet maar ze hebben een bericht uitgestuurd en op hun website gezet dus dan is het okƩ maar ook geen verdere uitleg behalve het is vertraagd

2 likes

Ja, ik kan het missen. Ik weet al langer dat deze laptop een keer vervangen moet worden, ik heb m denk ik al 10 jaar, dit model komt uit 2015 en kan dus nu niet meer geüpdatet worden. Krijg ook elke keer meldingen dat het app-geheugen vol zit en ik kan niet meer dan 3 tabbladen open hebben en soms wil die niet eens een Excel-bestandje openen.

3 likes

Ik erger me aan krimpflatie, ik heb inpakpapier gekocht maar die rollen hebben echt steeds minder papier erop zitten :angry:

10 likes