Waar erger je je aan? #20

Ik heb mn kerstverlichting opgehangen met… Ductape!!! Echt mn lievelings

3 likes

haha jezus dit is echt een first world problem maar wáárom staan de treinstoelen in de eerste klas altijd op ligstand, wie vindt dat in godsnaam fijn

3 likes

Vorige week een tweedehands auto gekocht, heel blij mee, wilde hij gister opeens niet meer achteruit dus blijkbaar is er iets mis met de versnellingsbak. Gaaaaaaaaatverdamme. Heb het bij een garage gekocht… kan ik eisen dat ze 'm ophalen? Anders ben ik weer een hele ochtend kwijt. Zo kut dat ik dit niet zelf even kan fixen en dat je dus iets koopt wat goed zou moeten zijn maar het niet is :rage:

Ik zou iig zeker de garage bellen en vragen of ze dat doen. Heb je er bovag garantie bij? (Hoewel ik geen idee heb wat die dekt)

2 likes

Als je versnellingsbak niet defitg werkt, dan is dat wel een reden om te eisen dat ze een takelwagen sturen. Je kan er niet veilig mee de baan op. Bel die garage en je verzekering.

4 likes

Volgens mij heb je met Bovag garantie sowieso recht op reparatie de eerste 12 maanden na aankoop. Zonder kan het lastiger worden, maar ook dan moet de verkoper volgens mij aantonen dat het probleem niet aanwezig was bij aankoop. Ik zou even je verzekering/pechhulp bellen

2 likes

Aan fietsers die zonder verlichting rijden terwijl het nog pikkedonker is. Ik heb vanochtend zeker 6 fietsers gezien zonder licht, ik vraag me af of ze beseffen dat ze nauwelijks gezien worden.

20 likes

Waarom zijn auto’s en onderhoud zo duur. Ik wil al een andere maar moet nu weer aardig wat geld neerleggen om deze door de apk te krijgen zodat ie ingeruild kan worden.

3 likes

Als ik mijn ergernis hierop mag delen, fietsers met verlichting die ‘te’ goed is. Werd gisteravond bijna verblind door een tegenligger. :sob:

24 likes

Ja al die elektrische fietsen hebben hun lampen verkeerd afgesteld!! Erger ik me ook zo aan, je wordt inderdaad helemaal verblind. Dat moet een beetje naar beneden gericht staan ipv zo recht naar voor.

3 likes

Helemaal mee eens, dat is ook echt irritant.

De Ziemi-verlichting voor fietsen vind ik goed; heb ik nu een paar keer gezien en daarbij worden de benen van fietsers verlicht waardoor ze van de zijkant veel beter zichtbaar zijn.

6 likes

Ziemi wou ik inderdaad ook naar kijken! Ik heb ook een electrische fiets met dynamo maar die is niet zo tyfus fel als andere led lampen.

Edit:
Het enige minpunt aan die Ziemi vind ik dat het zo op je kruis is gericht. Nu met een lange winterjas niet erg maar wel kut (haha) als je een rokje of jurk aan hebt.

1 like

Dit was vanmorgen nog op het nieuws inderdaad! Men kan het zelf al aanpassen door de lamp naar beneden te richten/duwen, dat heb ik zelf toen ook meteen gedaan bij mijn nieuwe fiets.

Maar laten ze ook wat aan die felle koplampen van de auto doen, niet te doen

37 likes

Dit is ook mijn ergernis ja. Ik fiets na mijn werkdag nu in het donker naar huis over een tweerichtingsfietspad en ik word continu verblind door al die elektrische fietsen met veel te felle lampen die te hoog staan.

En ja sorry ook hierin spannen die kutfatbikes weer de kroon, je kan echt merken dat die dingen worden gemaakt door mensen die zelf nooit fietsen.

10 likes

Jaaa vooral van die mensen met van die automatische lampen die heel vaak zo half knipperen. En dan zo ingesteld dat ze recht in je ogen schijnen :black_circle::lips::black_circle:

1 like

Ja heb ik! Heb de garage gebeld en ze werkten goed mee. De auto wordt morgen opgehaald en krijg een leenauto. Dus eerst maar even afwachten wat er uit de controle komt.

5 likes

Dat dacht ik ook bij die Ziemi, maar valt reuze mee met wat ze verlichten qua kruis :slight_smile: en het werkt heel fijn!

1 like

Ik was vanochtend bij een crematie en in de rij achter mij zaten twee vrouwen alleen maar hardop te kwekken. Echt constant hele verhalen over wie wie was en waar de overledene die nou weer van zou kennen en bij de foto’s ook keihard commentaar. Meerdere personen hebben er iets van gezegd maar het ging maar door.

Hoe respectloos kun je zijn? Als je nog geeneens een uurtje je waffel kunt houden…

Is ook al de tweede dienst waarbij dit gebeurt. Wel andere mensen maargoed

1 like

Gewoon van die simpele lampjes andersom aan je fiets plaatsen werkt ook prima.

Echt erg maar ik kijk hier niet meer vanop, hoevaak ik tijdens een dienst wel niet “ssssttt” roep, en dan weer naar mijn kop krijg dat dat onbeschoft is. Hou gewoon je bek.

5 likes