Waar erger je je aan? #20

Hoe weten ze dan wanneer je de winkel binnengaat?

1 like

je scant toch je bonuskaart/opent de app met hun wifi als je binnenkomt, anders kun je niet zelfscannen.

Oh ja volgens mij geldt dat niet zo als je al je boodschappen pakt en pas aan het einde bij het zelfscanplein scant, ik had het echt over scannend de winkel door.

3 likes

Dat klinkt als een hele plausibele verklaring!

1 like

Ik vrees dat ik voorlopig ook eruit gehaald ga worden. Want ik bleek iets niet 2 keer gescand te hebben dus moest ik naar de kassa. Puntje bij paaltje had ik meerdere dingen vergeten ging om 4 producten allemaal waar ik er meerdere van had. Schaamde mij kapot. Was er gewoon niet bij met mijn gedachten.

3 likes

Ik dacht gisteravond, ik doe weer eens een gezichtmaskertje op want ik zie er zo grauw uit. Was een maskertje voor een ‘healthy glow’. Word ik vanochtend wakker met een allergische reactie en nu zit ik op mijn werk met allemaal rode eczeem vlekken en een gezwollen gezicht #selfcare :smiling_face_with_tear:

3 likes

Dit had ik een tijdje terug ook een paar keer achter elkaar. Ook een beetje met lullige dingen trouwens, bijv. dat iets 1+1 gratis was, en dat ik die tweede (die dus toch al gratis was) was vergeten te scannen. Maar inmiddels word ik bijna nooit meer gecontroleerd dus ik denk dat ze me weer vertrouwen haha.

4 likes

Ik had dat ook 2x een item niet gescand omdat mn mobiel het niet pakte en ik dacht van wel. En ik maakte 1x nog een grapje, hoop dat je niet alles hoeft te scannen (had mega kar vol) en moest wel.
En keer erna liet ik eieren vallen en keer daarna stootte ik tegen een rekje met kaarten. Wel opgeruimd. Ik durf die supermarkt bijna niet meer in te komen. Elke week wat.

4 likes

Als je een onlogische route door de supermarkt pakt dus telkens bijv 1 pak melk, 1 appel, 1 pak karnemelk, 1 banaan, 1 emmer yoghurt
Kan je er ook uitgepikt worden want niemand neemt zo’n onlogische route door de supermarkt.

4 likes

Jawel ik met mijn adhd brein, ben ik al bij de bakkersafdeling vergeet ik de uien ofzo :joy: maar wordt dan niet perse altijd eruit gepikt. Wel als ik tijdens het scannen te lang wacht.

27 likes

Ja dit was zo’n tiktok/insta trend naar volgens mij Spaans of Italiaanse traditie, kennelijk zou het geluk brengen als je 12 (?) druiven eet om middernacht.

2 likes

Iedereen vergeet wel eens iets

1 like

ja bij elke klokslag 1 (= onmogelijk)

2 likes

Ik heb dit dagelijks wel :grimacing: loop echt heel vaak niet logische routes

4 likes

Dit heb ik ook heel vaak :joy: heb ik alles al moet ik weer terug naar de groeten afdeling voor peterselie ofzo of een citroen

1 like

Ik loop altijd een onlogische route, ga echt alle kanten op haha. Ik word ook denk ik wel echt 8 van de 10x gecontroleerd bij de zelfscan. Vraag me ook altijd af hoe dat zit, want ik gebruik niet zo’n handscanner in de winkel zelf, dus route e.d. weten ze niet. Gebeurt zowel bij volwassen boodschappen voor t avondeten als bij snackboodschappen. Ik scan voor het afrekenen wel altijd de jumbo app en ik dacht eerst eigenlijk dat dat ook uitmaakte, als in, oh degene die deze appcode scant vergeet nooit iets, dus minder controle. Maar nee :smiling_face_with_tear: Soms moeten ze ook echt veel scannen en dan heb je net je boodschappen fatsoenlijk ingepakt met de zware dingen onderop en dan wordt er door degene die controleert bijv een zware fles drinken bovenop iets zachts geflikkerd. Snap dat ze helemaal geen tijd hebben om het weer goed in te pakken, hoeft ook niet, maar laat het de klant dan zelf weer inpakken

2 likes

VSR heeft een podcast gemaakt over die steekproeven bij supermarkten, wel interessant. Wat ik me herinner qua invloed:

• als er lange tijd tussen je scans zit (tijd om iets weg te moffelen)
  • bepaalde combinaties van producten
  • of je eerder ‘fouten’ hebt gemaakt
2 likes

Ik ben een klein klusj aan het doen waarbij ik verzand in dat er eerst nog iets anders gedaan moet worden waarvoor je nog iets moet verifieren waarvoor je eerst nog een account moet aanmaken en oh die account blijkt er al te zijn maar gegevens kwijt dus die eerst zoeken en ga zo maar door :weary:

1 like

Ik weet dat je het niet expres deed en het dus gewoon vergeten was te scannen maar ik vond deze reden/opmerking altijd een van de vreselijksssssste van klanten bij mijn bijbaan als tiener. ‘Je hoeft dit toch niet te scannen want is 1+1’ nee wtf hoe denk jij dat voorraad/systemen etc van een winkel werkt ???:sob:

20 likes

Haha ja ik snap dat het voor de bevoorrading wel gescand moet worden hoor! Was meer mijn overprikkelde brein na een lange werkdag dat gewoon niet helemaal functioneerde. Verder alleen maar respect voor de medewerkers van de supermarkt vanwege alle ellendige klanten zoals ik waar ze mee moeten dealen :heart_hands:

2 likes

Dat de d66 redelijke midden, nl-vlag, positivo stemmers ons vvd-ja21-cda-d66 hebben gegeven.

24 likes