Waar erger je je aan? #20

Een kennis die ik op Instagram volg post regelmatig foto’s van haar kinderen, en nu (helaas niet voor de eerste keer) plaatst ze een foto van haar dochter van een jaar of 7 met een kort rokje aan in een houding waardoor je zo in haar rokje kijkt. Ik begrijp echt niet hoe je als moeder in deze tijd niet ziet of begrijpt dat je zo’n foto niet op internet moet plempen :disappointed:

3 likes

Ook als verzender kan je dit negeren, weet ik uit ervaring

2 likes

Ik was gisteren in de Efteling en ik vind me het toch een partij triest hoeveel complete vriendengroepen en gezinnen er in de single riders rij gaan staan. Echt waarom? Ben je daar gezellig de hele dag met zijn allen naartoe en zie je elkaar amper omdat je de hele dag naast vreemden in attracties zit. Is toch niet leuk lijkt me. Daarnaast waren de single rider rijen soms net zo lang als de normale rij hierdoor, waardoor het totaal geen nut meer heeft als je wel daadwerkelijk alleen bent. En de hoeveelheid mensen ook die dan zodra ze vooraan staan moeilijk gaan doen dat ze per se samen willen en dat dat soms nog wordt toegelaten ook. Of gewoon doen alsof ze eeeeecht niet door hadden dat het de verkeerde rij is. Iedereen moet wachten, doe gewoon normaal en ga in de normale rij staan, vind t echt schaamteloos :joy:

7 likes

Er zijn ook echt belachelijk veel mensen die de mindervaliden rij gebruiken om sneller in een attractie te kunnen. Is regelmatig (terecht) ophef over. Wacht gewoon netjes op je beurt of blijf thuis als dat te moeilijk is voor je.

5 likes

Ja dat ook. Mijn tante vertelde vroeger altijd heel trots dat ze bij de ingang altijd tegen mijn neefjes zei ‘doe maar even raar’ zodat ze een bandje kregen. ‘Want dan denken ze oh die zijn te autistisch voor de normale rij’. Eentje is ook autistisch, maar die kan prima in de normale rij wachten. Maar goed die kant van de familie doet wel vaker zulke rare shit, dit is nog het minst erge :smiling_face_with_tear:

2 likes

Dat is waarom ik niet meer naar Efteling ga, ik moet met redenen gebruik maken van de mindervaliden rij maar laatste keer dat ik er was (ruim 8 jaar terug ofzo) was het daar net zo prikkelvol als de normale rij. Toen zijn we eigenlijk heel snel weer park uitgegaan wegens mega meltdown.
Bij Disneyland vind ik het veel beter geregeld.

Maar goed, inmiddels heb ik zo’n lage prikkeltolerantie dat ik alleen maar kan dromen van zoiets als naar een pretpark gaan. (en wil ook niet meer breng liever de dag door in een stil bos)

5 likes

Ik ga sowieso eigenlijk niet meer naar pretparken omdat je voor mn gevoel betaalt om de hele dag in de rij te staan. Laatste keer dat ik naar walibi ben geweest (10 jaar geleden) ben ik de hele dag volgens mij in 5 attracties geweest.

1 like

Als het even kan een keer een random doordeweekse dag vrij nemen. Dan is de Efteling relatief uitgestorven.

Zelfs op zonnige zaterdagen in maart heb ik daar nooit langer dan 10 minuten per attractie gewacht. Zijn echt genoeg rustige dagen als je vakanties of uitkoopdagen vermijdt.

11 likes

Ja of tijdens vakantie gaan als ze slechter weer voorspellen. Vorige week ben ik er geweest en ook nergens langer dan 10min gewacht.

Behalve in april, mei, juni en september haha. Dan is het doordeweeks ook zo druk met schoolreisjes enzo. Ik ga de laatste jaren in de winter op een random doordeweekse dag. Dan is het echt nog rustig, heel fijn!

3 likes

Dat weet je toch niet?

1 like

Het is haar neefje, ik denk dat ze dat wel weet.

28 likes

Inmiddels heb ik al twee uur de hik kan het stoppen alsjeblieft

4 likes

Glas water in 1x opdrinken

1 like

dit heeft bij mij nog nooit geholpen :joy:

6 likes

Er helpt tot nu toe nog niks inderdaad
Altijd als het wat langer duurt moet ik aan dat verhaal denken van die man die een jaar ofzo de hik had en uiteindelijk ondervoed stierf (of het nou waargebeurd is of niet :grimacing:)

4 likes

Neus dichtknijpen en glas water drinken! En dan neus dichthouden tot je niet meer kan

1 like

Twee uur, horror. Ik heb in sommige periodes zooooo vaak de hik en dan ook weer maaaaanden niet.

Glas water vanaf de andere kant leegdrinken, dus zeg maar voorover gebogen, op de kop. En bij mij helpt ook nog wel eens om met de zijkant van mijn hand verticaal druk uit te oefenen boven mijn middenrif.

6 likes

Ik was weer vergeten om te kijken waar ik het goedkoopst kan tanken dus nu ben ik NA het tanken gaan kijken en voel me vet genaaid

Arme ik

4 likes

Wat heb je gisteren gegeten?

Schijnt dat als je daarover nadenkt ook niet meer hoeft te hikken

2 likes