Waar erger je je aan? #20

Maar het is op zich toch niet zo verwonderlijk dat het langer duurt om in een hokje te gaan, je broek los te maken, naar beneden te doen, te gaan zitten etc versus je piemel door je gulp steken bij de urinoir drie keer schudden na t plassen en klaar?

1 like

Ja ik heb geen piemel dus ik moet ook gewoon al die handelingen doen he? En soms zelfs een tampon verwisselen. En toch duurt dat geen 5 minuten.

Laat maar hoor, mijn hemel. Ik stond in de rij en vond het gewoon weer lang duren!

31 likes

Ik kan nooit ontspannen dus soms duurt het sowieso al een minuut of 2 voordat ik uberhaupt kan. In het openbaar kan ik helemaal op slot schieten, wat echt superkut is want de aandrang is dan echt enorm. Hoe meer ongeduldige mensen, hoe langer het duurt. Of soms pak ik mijn verlies en verlaat ik de wc zonder te hebben geplast, dan moet ik het ergens anders weer proberen.

5 likes

Ik wist helemaal niet dat mensen dit hadden. Wat frustrerend lijkt me dat!

2 likes

Wow nooit geweten dat dat kon. Weer wat geleerd

5 likes

Door de gulp steken :joy::joy::joy:

3 likes

Oh dit had ik vroeger, mijn moeder heeft eens buiten op de gang al mensen tegen gehouden in de hoop dat ik rustig genoeg zat om te kunnen plassen :weary:

1 like

Zoiets heb ik ook ja! Vind het daardoor vaak lastig om op een openbaar toilet te gaan, zeker als er een rij is en/of maar één wc. Hield het daardoor (zeker als kind) soms te lang op, maar dan duurt het uiteindelijk nog langer voordat ik genoeg kan ontspannen.

3 likes

Ja heb ik ook!! Als er mensen op me wachten dan kan ik absoluut niet :sob:

2 likes

Ik had dit ook, maar nu focus ik me met mijn ogen op één punt of soms hum ik een liedje en dan kan ik vaak ontspannen waardoor ik kan plassen, haha.

1 like

Fluiten schijnt ook te helpen, al zal dan een deel van de mensen die staan te wachten waarschijnlijk denken dat je drugs hebt gebruikt :sweat_smile:

7 likes

Ik vroeg me ook altijd af waarom het zo lang duurt, verhelderend om dit te lezen :smile:

7 likes

Random ongevraagde tip voor wie het aangaat en wie er op zit te wachten: Als je zo’n moeite hebt met plassen omdat je niet kan ontspannen kan het misschien lonen naar een bekkenbodemfysiotherapeut te gaan; kans dat je veel spanning vasthoudt in je bekkenbodem en dat is vaak te verhelpen

6 likes

Goede tip inderdaad, ik heb dat jarenlang gedaan en er is iets verbetering gekomen, maar het is ook geen gegarandeerde oplossing

2 likes

Nee het zal niet voor iedereen helpen/oorzaak zijn! Jammer dat het voor jou niet echt een oplossing was

2 likes

Ja heeerlijk lijkt me dat! Ik heb vriendinnen die dan tegelijk met mij gaan en al doortrekken voordat ik begonnen ben met plassen. Helemaal jaloers op.

1 like

Nou de wc eerst schoonmaken en afplakken bijvoorbeeld kost al wat tijd. Vaak ook even goed uitplassen. Denk ook dat mannen het wat langer kunnen ophouden en een vrouw vaker moet

1 like

Ik zie anders zo vaak mannen langs de weg plassen :skull:

Wow wat slim! Thanks haha

Haha, ik focus altijd op het geluid van waterdruppels en blaas uit terwijl ik het met mijn handen laat ‘regenen’. Helpt wel een beetje soms.
@boonie ja, de bekkenfysio heeft wel wat geholpen, zeker om inzicht te krijgen in hoe het allemaal werkt. Maar is helaas niet opgelost, zeker als ik zelf stress heb komt het weer extra terug.

2 likes