Waar erger je je aan? #20

Bij het ontwerpen van een gebouw, meestal door mannen, wordt meestal net zo veel ruimte voor de wc gereserveerd voor mannen als vrouwen, want dat is ‘eerlijk’.

Dus stel voor mannen is het 15 urinoirs, 2 hokjes en voor vrouwen 10 hokjes. Dan is de rij sowieso al langer, want vrouwen hebben minder opties.

Als iemand dan ook nog bedenkt, vrouwen zijn verantwoordelijk voor babies/kinderen. Dan komt er ook een verschoonruimte. Dus dan heb je uiteindelijk 15 urinoirs, 2 hokjes voor mannen. En als je mazzel hebt 8 hokjes voor vrouwen, 1 verschoonstation en 1 moeder+kind toilet. En dit is dan ‘eerlijk’, want vrouwen en mannen hebben net zo veel ruimte gekregen…

22 likes

Oh aanvullend: die hokjes die ook zo krap zijn! Dan moet ik mn panty omhoog hijsen, sta je met je neus al tegen de deur, sta ik mn (lange) rok nog vast te houden zodat ie niet tegen de wcbril aan hangt en hangt handtas zo ongeveer tegen je neus aan de deur. En half naast/voor de deur dan nog de prullenbak voor maandverband etc dus daar wil je niet tegenaan staan.
Looking at you Ahoy vandaag.

11 likes

Ik was echt totaal niet op de hoogte van deze plas-issues. Ik ga zitten, plas 5 seconden en kan weer door. Vaak als ik het hokje uitkom, staat degene die achter me stond nog steeds op een vrij hokje te wachten. Heb me al vaak verwonderd waarom ik zo snel ben, dacht dat ik gewoon heel snel kon uit- en aankleden ofzo :person_shrugging:

30 likes

Ja nou dit dus.

Ik ben helemaal bekend met het concept dat onze wereld (en dus ook toiletten) wordt ingericht met mannen als standaard. Dus dat was mijn punt ook niet @SayMyName

Het was oprecht de verwondering wat er nou zo lang duurt in die hokjes, want ik plas inderdaad en ben binnen een minuut weer klaar. Ook als ik een panty draag of whatever. En als ik dan haast heb en 10 minuten sta te wachten terwijl er misschien 5 wachtenden voor me zijn, dan vraag ik me af waarom dat in vredesnaam zo lang moet duren en dan dump ik die ergernis hier op het forum en ben ik blijkbaar een pick me vrouw :crazy_face:

Maar dan voel ik me voortaan maar blessed met mijn blaas die op commando werkt. Want blijkbaar is dat niet zo standaard?

23 likes

Komt doordat iedereen op z’n telefoon zit op de plee. De meeste vrouwen hebben geen blaasprobleem hoor. Ze zijn gewoon traag. Heeft niks met pick-me te maken om je daaraan te ergeren.

10 likes

Dit is echt iets wat ik alleen thuis incidenteel doe.
Echt niet dat ik op een openbaar toilet mn telefoon erbij pak

10 likes

Awh ik vind de reacties zielig voor je, je bedoelde het niet lullig en ik snap je helemaal! Ik ben echt een speed plasser, niet op de bril gewoon normaal netjes, alles gedaan, was mn handen en alles en toch sta ik altijd op vriendinnen te wachten, echt minutenlang.

Ik wil zelf altijd zo kort mogelijk marineren in de wc geuren en ik haat het als de bril warm is van zo’n langetijdwcbezoeker

28 likes

Ik was vanavond naar de Filemon in Utrecht of ja nu heet het de Jans Bar en mijn AirPods die ik sinds oktober pas heb, heel blij mee was en vet duur waren zijn uit mijn tas achter de garderobe gejat. Denk dan gewoon door een medewerker?
Ze zijn nu ergens in Utrecht in een flat zie ik op find my AirPods :cry:

3 likes

Heb je de politie gebeld? Die kunnen soms wat doordat jij ziet waar ze zijn, al is het wel lastig om te bepalen waar ze dan precies in de flat zijn

Ja heb geen spoed wel politie gebeld. Moest eerst online aangifte doen en dan terugbellen. Maar als het in een flat was konden ze meniet helpen zei ze.

Voor heterdaad dingen (dus als je live ziet waar je gestolen spullen zijn) mag je ook 112 bellen misschien kun je het daar nog proberen en krijg je iemand aan de lijn die behulpzamer is. Maar wat kut dat het dan net in een flat is!! En sowieso superzuur. Soms heeft je inboedelverzekering een dekking voor buiten deur, heb je dat toevallig?

2 likes

Ja echt balen!

3 likes

Kan je zelf niet naar die flat?

2 likes

Je hebt op zoek mijn iphone ook zon functie dat je ze in de buurt kan zoeken. Dan krijg je zon pijl die zegt die kant moet je op. Ik weet niet of dat ook in zon grote flat werkt maar misschien het proberen waard.

1 like

Denk het niet want die ziet niet op welke verdieping je bent denk ik?
Heel kut dat het in een flat is. Vriendin van me heeft haar iPhone teruggevonden in een rijtjeshuis met de politie!
Maar mn vriend is agent en die zegt inderdaad dat ze in een flat weinig kunnen doen.

2 likes

Ik ben inmiddels alweer thuis en had niet echt zin om ‘s nachts naar die oortjes te gaan zoeken. Denk dat dat weinig zin heeft.

Zie nu dat het linkeroortje in Utrecht Overvecht is en het rechter ergens in het centrum.

Die ben ik gewoon kwijt :cry:

En kan je de plek waar je was niet mailen en zeggen dat ze waarschijnlijk door een medewerker gejat zijn. Ik neem aan dat die baas dat wel serieus moet nemen, maar vervelend voor je zeg

5 likes

Ja dat ga ik zeker doen! En ga ook online aangifte doen.

1 like

Ja ik zou ook de locatie waar ze nu zijn erbij vermelden, misschien denkt hij wel hey daar woont medewerker x die ga ik ff aanspreken en wie weet krijg je ze wel terug

(Ja ik ben goedgelovig I know)

2 likes

Gnooms