Mn moeder die belt omdat ik een “leuk filmpje” op whatsapp niet heb bekeken. Ik heb bewust alle meldingen uitstaan en kan ook gerust er een paar dagen niet op kijken. Ik zeg ook tegen anderen dan kan je me eventueel smsen. Maar dan is ze direct bezorgd. Ik vind dat zo ergerlijk.
Oh dan zou ik m niet kopen nee
Toen ik nog treinde had ik een warme donsjas omdat je anders staat te kleumen op zo’n koud station niet wetend wanneer de trein komt. Nu ik fiets heb ik een wollen bomber omdat zo’n lange donsjas echt veel te warm is na 10 min.
In de auto heb ik al helemaal nooit een jas aan. Snap niet hoe mensen rijden met een jas.
back to andere ergernissen
First world problem maar ik heb een massage geboekt voor morgenmiddag om even te ontstressen en wat spanning uit mn lijf te halen maar ik ben zo druk met allemaal shit dat ik ná die massage nog op pad moet voor sommige kerstcadeaus en boodschappen, dus waarschijnlijk kom ik dan alsnog gespannen en gestresst thuis ![]()
Aan de grote hoeveelheid cultuurprogramma’s en radioprogramma’s die verdwijnen bij de NPO, er blijft nog zo weinig over. Vrije geluiden vind ik ook echt erg, het enige format-vrije programma op tv voor muzikanten wat verdwijnt, kost ook helemaal niet veel om dat maken… Zomergasten is ook enorm zonde. Ik vind het zo schraal. Wie maakt ook al die beslissingen en waar baseren ze het op, we hebben de npo toch ook juist nodig voor cultuur die niet zo commercieel is ![]()
Je zou zeggen op kijkcijfers?
Tja misschien, maar het fijne aan en de essentie van een publieke omroep is toch ook dat daar commercie en kijkcijfers niet zo zwaarwegend hoeven zijn? Dit zijn programma’s die de commerciële omroepen om die redenen nooit gaan maken, dus dan verdwijnt er heel veel diepgang.
Niet lullig bedoeld maar als je zo gestresst wordt van boodschappen en cadeautjes kopen voor een uurtje of wat dan heb je misschien meer/iets anders nodig dan een massage
Zou dit niet een voorbereiding zijn om te stoppen met 1 van de 3 zenders?
Hoe moet ik deze comment wel lezen/wat moet ik hiermee? ![]()
@Spaarlamp
Maar de publieke omroep heeft als wettelijke taak om een gevarieerd aanbod van hoge kwaliteit te brengen. En:
‘Programma’s van de publieke omroep mogen niet alleen gemaakt worden voor het grote publiek. Ook voor kleinere doelgroepen - bijvoorbeeld liefhebbers van kunst en cultuur – moeten er programma’s worden gemaakt. Dat geldt ook voor de verschillende bevolkingsgroepen.’ Bron: rijksoverheid.nl
Zo’n beslissing zou dus niet puur op kijkcijfers gebaseerd mogen zijn. Maar ik hoor en lees meer onbegrip en verbijstering vanuit de culturele hoek. Dus vraag me af of er niet toch commerciëler gedacht wordt dan gepast is voor de NPO.
Ik lees tussen de regels ‘Misschien moet je iets doen aan de bron van de stress’. Maar kan ook mijn interpretatie van jouw posts en deze comment zijn hoor.
Uitgenodigd worden voor een kerstdiner (nota bene bij een kok), maar je eigen vega eten moeten meenemen. Echt moeilijk om iets te maken zonder een dier erin ![]()
Tja, zo lees ik het ook, maar wat moet ik met zo’n reactie? Ik heb de indruk dat het dan gaat over dat ik wel eens post over stress/te veel op m’n bordje/ziekte/nu weer fulltime werken maar 1) dat heeft eigenlijk weinig te maken met deze ergernis, 2) ik doe al heel veel aan werken aan die bron van stress.
Ik vind kerst overwegend een stressvolle en vervelende periode, en daarbij haat ik winkelen en boodschappen doen en al helemaal tijdens de kerstperiode. Ik had een massage geboekt om mezelf even wat lichamelijke ontspanning te gunnen en had gehoopt na die massage lekker een middag vrij te hebben, dus ik baal dat ik na die massage nog dingen moet (die ik vervelend vind). Is geen ramp en “zo gestresst” zal ik niet terugkomen, maar ik baal er wel van. ![]()
Het is toch ook gewoon irritant om nog een to do-list buiten de deur af te moeten werken na een massage? Dan wil je gewoon met je rode hoofd, vettige haar van de olie in rozige toestand op de bank chillen.
Precies, dank haha
je post ook wel vaker over dat je met therapie bezig bent dus ik snap de opmerking ook niet helemaal. zal vast niet rot bedoeld zijn @Kauai maar ik herken wel dat mensen kunnen zeggen ‘waarom doe je dan niet abc aan xyz’ terwijl je al enorm veel energie steekt in dingen proberen en je al doet wat je kan, maar het niet zo simpel opgelost is en je de dingen ook niet jaren je leven wil laten bepalen. en je kunt ook niet echt stoppen met boodschappen doen en cadeaus kopen ofzo. dan kan zo’n opmerking best heel vervelend voelen.
misschien maak ik het nu te groot hoor of betrek ik het te veel op mezelf in dat geval heb ik niks gezegd.
Volgens mij kost zomergasten enorm veel geld door alle rechten van de fragmenten die worden uitgezonden dus misschien is dat ook nog een reden
Ja precies, ik krijg vaker dit soort reacties en ik snap dat ik post over stress/te druk en dat je daarom kan denken van goh moet je daar niet iets mee of heb je haar weer, maar ik post ook over dat ik al ruim twee jaar wekelijks schematherapie volg en ben er dus op dagelijkse basis mee bezig. Aka ik doe er iets mee. Overigens ook met heel veel vooruitgang, het gaat zo veel beter dan twee jaar geleden maar dat betekent niet dat ik geen terugkomende uitdagingen heb (waar ik over post).
En dat staat eigenlijk los van deze post dus irritant als het er bij betrokken wordt (ook al is het waarschijnlijk niet rot bedoeld), want ik “moet” gewoon normale mensen dingen doen en ik baal dat het na een massage moet zoals @Amarens zegt.