Waar erger je je aan? #20

Hahaha ja ik doe dat dus wel met m’n wollen dekens en schapenvellen, maar die mensen op insta leggen hun ‘wolletjes’ heel zachtjes op het sneeuw en denken dan dat die sneeuw zo schoon gaat maken? Dan kan je net zo goed niks doen.

Hoe moet het dan? Had het ook gezien en was al van plan morgen m’n onderleggen in de sneeuw te leggen :clown_face:

2 likes

Zoals ik het van een vriendin heb geleerd is dat als het ding helemaal van wol is dan ‘druk’ je het in de sneeuw en gooi je er ook sneeuw bovenop, ff laten liggen en dan uitkloppen en drogen. Met schapenvellen (dus leer aan één kant) ook in het sneeuw drukken, maar leer obviously niet nat laten worden.

Als je je deken of whatever een beetje op het sneeuw drapeert komt de sneeuw alleen op de oppervlakte en vuil zit meestal wat dieper.

2 likes

Al mijn nekharen gaan ook overeind bij het woord ‘wolletjes’, huuuu. En ik geloof ook niet in dat ‘zelfreinigend’ zijn.

3 likes

Het verhuisbedrijf vroeg vandaag naar het aantal dozen??? Hoe moet ik dat nu al weten :weary:

3 likes

Ja 30 min gedaan met wollen hemden en het werkt!

ik heb de hik :face_with_symbols_over_mouth:

2 likes

Viaplay of een ander pakket bij ziggo aanzetten is easy peasy maar het opzeggen is een ander verhaal. Plus een foutmelding als je het dan eindelijk gevonden hebt
Urghhh

Bij ons kwam er iemand langs om te kijken welke/hoeveel spullen we hadden. Op basis daarvan maakten ze een schatting hoeveel dozen we nodig hadden en werd een offerte gemaakt.

Het is in ieder geval meer dan je denkt. Wij woonden in een klein appartement en waren daardoor gedwongen best beperkt in de hoeveelheid spullen die we hadden (de ‘babykamer’ was alleen een commode en een bedje). Toch geloof ik dat wij tussen de 40 en de 50 dozen zaten.

(Maar ik blijf erbij dat het inhuren van verhuizers echt een topbeslissing was. Niet goedkoop maar elke euro waard)

4 likes

Ja verschrikkelijk. Die foutmeldingen heb ik ook altjd!

2 likes

Van die filmpjes waarin mannen vrouwen nadoen (belachelijk maken) met zo’n domme handdoek op hun hoofd.

13 likes

Hoe maak je je wolletjes schoon als er geen sneeuw is?

1 like

Meenemen op skivakantie.

4 likes

Hier een bereken ding: Hoeveel verhuisdozen heb je nodig? Bereken het hier | Klustip

Maar wij hadden er rond de 100. Twee personen, 100m2, geen zolder of garage.

Ben op een gegeven moment gestopt met tellen en bijhouden wat erin zit omdat de laatste 20 dozen bijv toch alleen maar kleding en keukenspul was wat je snel weer uitpakt.

Maar er komt vooral heel veel uit je keuken, kasten en schuur. Soms zit een doos snel vol met 2 of 3 dingen als het om grotere items gaat, dan gaat t wel snel.

2 likes

14 zegt ie bij mij, dat is ook wel weer erg weinig??

1 like

Geen ergernis maar meer verwondering; Ik heb een overbuurman die gisteren echt wel 5 keer zijn oprit sneeuwvrij heeft gemaakt. Toen ik ging slapen zag ik hem weer bezig. In de ochtend zet hij zijn auto aan om te ontdooien, maar rijd er verder niet mee. Echt man, accepteer dat het sneeuwt ipv midden in een sneeuwstorm met je sneeuwschuiver bezig te gaan.

Normaal ben ik geen gluurder maar nu ik toch thuis werk en ik het heel mooi vind kijk ik gewoon vaker naar buiten.

@Luzarl dat kan nooit tenzij je minimalist bent met 1 vork ofzo. Oja bij mij geeft ie ook veel minder aan dan ik daadwerkelijk had. Nou daar heb je niks aan dus :sweat_smile:

10 likes

hahaha :joy: nee wel een volledige bestekset :stuck_out_tongue_winking_eye:

Heb je het over mijn schoonvader?

Die man is gisteren een stuk of 8 keer naar buiten geweest om te schuiven en strooien.
Terwijl hij ziek thuis zit en op dit moment geen auto mag besturen. Waarom moet in godsnaam dan je oprit brandschoon zijn??

3 likes

Haha ik moest gisteren midden op de dag, net na een flinke sneeuwbui, een huisbezoek afleggen voor werk; dus ik reed heel langzaam door het dorp - en het viel me echt op hoeveel mensen er blijkbaar thuis zijn op een woensdagmiddag (komt natuurlijk door het weer)! Echt in elke straat werd er bij zo’n beetje de helft van de huizen buiten actief sneeuw geschoven en geveegd om de oprit en trottoirs schoon te krijgen. Zie normaal nooit zoveel leven buiten!

1 like

Zou er een reden kunnen zijn dat hij snel weg moet kunnen (ziekte, aanstaande bevalling, iemand op sterven)?
Ik moest eergisteren ineens heel snel met de auto weg en stond als een bezetene die auto sneeuwvrij te maken in een race tegen de klok, als ik had geweten dat die kans er was had ik liever overdag al een paar keer de sneeuw weggeveegd.

3 likes