Doe die schatting online van je aantal dozen en tel er daar een mage van 10% bij. Vraag dan aan het bedrijf wat zou de prijs zijn voor dat aantal dozen met 2 bedden, sofa, eettafel en X aantal stoelen. Vraag ook naar de verplaatsingkost naar je nieuwe woning, zo heb je een redelijk goede offerte en kan je alsnog beslissen of je dat geld daaraan wil uitgeven.
Mijn schoonvader is ook de enige in zijn straat met een oprit alsof het nooit gesneeuwd heeft, en voor hem geldt: ja, zeker!! Je weet NOOIT wanneer het onheil je huis treft en onder wat voor omstandigheden je je huis moet verlaten, dus je moet altijd voorbereid zijn! Hij parkeert ook nooit zn auto vooruit in, altijd achteruit inparkeren, want je weet nooit hoe snel je straks weer weg moet rijden!
We maken wel eens grapjes over dat hij maar beter niet zn jas uit kan doen in huis want je weet nooit hoe snel je de deur uit moet, maar die vindt hij nooit zo grappig als wij
Nou kan me in die situatie nog wel voorstellen dat het bezigheidstherapie is
Doet me denken aan mijn ouders, hoe vaak mân moeder wel niet heeft gezegd op het feit dat ik naakt slaap: ja wat nou als er brand uitbreekt dan sta je naakt op straat! Nou 1) mân badjas hangt ergens in mân kamer dus kan die vast in alle paniek nog pakken en 2) als de brand zodanig ernstig is dat ik meteen naakt mân huis uit moet, dan is naakt op straat staan ook niet mân grootste zorg lijkt me.
âWat zal de buurt wel niet denken?â hoor ik haar dan zeggen. Ook zal de buurt meer zorgen aan hun hoofd hebben met een brand (woon in een appartement) dan een naakte buurvrouw op straat ![]()
Ik slaap ook naakt en heb zelf wel eens deze gedachte
zie ook geen steek zonder lenzen dus denk niet dat ik snel wat aan zou kunnen doen. Maar het lijkt mij dat het maximaal een minuut duurt voordat er IEMAND is iets aan je geeft dat je aan kan doen zodat je niet meer naakt bent. Komt vast goed ![]()
Die gaat zeker ook altijd nog tanken als hij in zijn wijk/woonplaats aankomt na een dag weg te zijn geweest.
Mijn pa parkeert ook altijd achteruit âje weet niet of je er anders straks nog makkelijk uitkomtâ, heeft had vroeger altijd de tank minstens half vol en ook nu als ik met hem meerijd en hij is bijna thuis, gaat hij eerst nog tanken in plaats van snel naar huis te willen zoals de rest van mijn omgeving, die gaat tanken als je weer op weg gaat +als je tank bijna leeg is.
Qua voertuigen en veiligheid is hij op vanalles voorbereid.
Mijn âdat zien we later welâ houding (lees: ik heb me nul bezig gehouden met een noodpakket) heb ik zooo duidelijk niet van hem. Een beetje van zijn perspectief was niet gek geweest.
Ah, ik voel me al gerustgesteld en opgeruimd puur door dit te lezen haha. Heerlijk als je zo iemand in je leven hebt of zelf zo bent.
Heb je dan geen bril op je nachtkastje liggen? Lijkt mij zo eng als je niks kan zien en je eerst minuten bezig moet voordat je wel wat kan zien.
Ongevraagde tip: ik heb naast mijn bed/aan de deur altijd iets hangen dat ik eventueel aan kan doen bij kou dus dat ligt of hangt er dan ook handig in geval van nood. Al kun je misschien ook bij de voordeur een jas meegrijpen.
Ik denk dat mensen je wel snel kleding geven, maar stel je komt uit een brandend huis en mensen/verslaggevers staan al met hun mobieltjes/cameras klaar
Je hebt meer zorgen dan dat en naakt zijn is wel het minste probleem, maar het lijkt me toch stom als je dan zo geblurred op een nieuwssite terecht komt. In mijn buurt kwam 20 jaar geleden iemand naakt uit een brandend gebouw en dus geen mobieltjes en geen verslaggever, maar het stond wel in de krant âbewoner kwam zonder kleding uit woning gehaastâ ![]()
![]()
![]()
edit: @Koldovstvo
Grappig want ik word er juist gestresst van, ik voel mijn gebrek aan vooruitdenken x 10 met zo iemand in mijn buurt
En qua opgroeien was het ook vervelend want hier ging dat gepaard met veel controledrang waardoor dingen niet mochten of er kwam veel ruzie bij kijken.
Daarom doe je dus ook ALTIJD een schone onderbroek aan, stel dat je opeens met de ambulance afgevoerd moet worden.
En niet een versleten met gaten !
@ellegirltalk O ja, logisch. Ik dacht aan mijn ontspannen emotioneel volwassen rustige ex die nooit iets op mij gooide en waar ik alleen maar de vruchten van plukte, maar het kan inderdaad heel anders zijn ja. Dat lijkt me ook heel stressvol en vervelend.
Omg ik had juist speciaal een afgedragen kapotte (meerdere gaten) onderbroek met chloorvlekken naar mijn abortus aangetrokken. Want ik wilde geen abortusonderbroek in mijn kast daarna hebben (emotioneel) en deze kon ik dan mooi gelijk weggooien. Maargoed tijdens de narcose toen ze klaar waren hebben ze die uit mijn bakje gepakt en weer bij me aangetrokken omdat ik maandverband moest dragen blijkbaar. De schaamte toen ik erachter kwam.
En ja ik weet ook niet waarom ik Ăźberhaupt dat soort onderbroeken niet gelijk weggooide, de tijden zijn veranderd iig
Ik heb geen idee, hij is denk ik ergens in de 50 ofzo, ik ken de man verder niet zo goed, ik woon hier zelf net een aantal maanden.
Wat heftig voor je. Denk niet dat ze er maar iets bij dachten of onthouden hebben dat jij zoân onderbroek aan had.
Kan er wel om lachen hoor, anders had ik het niet in deze context gedeeld. Hmm misschien dat ze wel even opkeken maar het boeit me inmiddels niet meer haha.
Ja, meestal wel, maar soms ligt 'ie in de badkamer. En het ligt ook tussen boeken, een wekker, een glas water en oordopjes
als er echt paniek is weet ik niet hoeveel tijd ik zou nemen om het te zoeken, ik zou, als ik mân bril niet meteen kan vinden, gewoon zonder lenzen of bril naar buiten gaan.
Blinde paniek pur sang.
Ik ben mijn bril al bijna dagelijks kwijt zonder dat er brand is. Ik zie mezelf al in een kamer vol rook naar mijn bril graaien tussen de leeslamp, wake-uplight, vijf potjes vitaminepillen, waterfles, drie boeken, oordoppen, telefoon, stekkerblok en handcrème op mijn nachtkastje, volgens mij ben ik tegen die tijd al krokant
thuiswerken terwijl iemand anders vrij is, omg, ik wist niet dat het zo irritant was. Ik zit hier te gebogen over âcomplexe zakenâ, maar ik voel de chillmodus en lanterfanten gewoon door het plafond heen (ik wil ooook
). Voordeel is wel dat ik bediend word.