Waar erger je je aan? #20

Volgens mij kan je dingen van viscose weer op maat strijken (dus als het in de was gekrompen is, herstel je dat door het te strijken). Ik heb meerdere dingen van viscose die ik op 30 graden was en die krimpen niet of nauwelijks. Wel strijken dus.

4 likes

Ik heb geen strijkbout of strijkplank :sweat_smile: zou stomen hetzelfde werken, of mag dat dan weer niet?

2 likes

Ik kwam er dus pas heel laat achter dat je dit weer goed kunt strijken. Heb een aantal keer kledingstukken weg gedaan omdat ik dacht dat ze enorm gekrompen waren omdat ik ze verkeerd gewassen had :unamused:

2 likes

Ik heb ook wel iets van viscose dat op de hand moet, maar het overleeft tot nu toe mijn woonprogramma in de wasmachine (met koud water en wolwasmiddel).

3 likes

Goed om te horen! Dan ga ik dat proberen tegen die tijd. Ik was nieuwe kleding normaal gesproken altijd meteen, maar denk ik deze even niet was, zit geen rare geur aan ofzo. Het is wel 25% polyester geloof ik, maar die microplastics overleef ik wel een keer :upside_down_face: Kan ik hem iig 1 keer aan in de lente / zomer voor ik het eventueel verpest haha

1 like

ik weet niet wat dit op jouw wasmachine inhoudt, maar ik zou erop letten of dat weken inhoudt en of je kledingstuk geverfd is. Een wolwas/handwas/fijne was programma maakt vooral schoon door de kleding lang te laten staan weken. Dit is niet fijn als er kans op uitlopen van kleuren is of als je twee verschillende kledingstukken tegelijkertijd was. Soms is het dan beter om het op het normale programma te wassen maar dan bijvoorbeeld 20 graden en/of weinig centrifugeren.

4 likes

Geen idee, maar je moet het in elk geval wel ontkreuken, anders ziet het er niet uit (nog los van het krimpen). Bij mijn kledingstukken van viscose althans.

2 likes

Maar dat dit erin zit scheelt bij mij iig al wat betreft het krimpen. 100% viscose koop ik niet meer, want krimpt en ik strijk niet (en kreukt mega erg). Maar als het gecombineerd is met bv katoen of polyester heb ik veel minder tot geen last van dat krimpen. Goed uitkloppen als t uit de was komt, dat scheelt al.

1 like

Bedankt voor de tips! @Peachpuff @ellegirltalk Nee het is gewoon één kleur, ecru dus dan was ik het gewoon met alleen wit / hele lichte dingen. Wordt een klein wasje dan. @FrozenFlame Ja dat hoopte ik al! Nou, moet vast goedkomen haha

2 likes

Ik heb de GenAI settings bij Pintereset uitgezet omdat ik gillend gek werd van alle interieurfoto’s die :sparkles:enhanced :sparkles: zijn met AI, maar nu krijg ik alleen nog maar domme motivational quotes en slechte recepten? Echt niet boeiend meer om op te kijken.

1 like

Ik had dat ook en bij mij hielp het om deze wel aan te laten (die afgeleide signalen)
Verkoop je waarschijnlijk wel je ziel mee dus weet niet of je je daar ok bij voelt maar ik kreeg dan weer normale dingen te zien

2 likes

Ugh ja die optie had ik inderdaad ook uitgezet… Echt irritant dat hij nu ineens doet alsof hij niet kan afleiden wat ik leuk zou vinden om te zien aan de hand van de god weet hoeveel plaatjes die ik over de jaren heen al gepind heb, maar daar per se ook info van andere sites voor nodig heeft. :clown_face:

4 likes

Ja echt belachelijk

1 like

Wat vreselijk zo een persoon in je omgeving! Ook wel voor gekomen dat diegene dan echt het gesprek aan ging?

Dat zei die vriendin van mij gelukkig niet, moet ze ook niet proberen :joy:

1 like

Nederlandse popkoren

3 likes

Mag ik dat rare advies ook? Hahah

1 like

Haha eerst vertellen wat je non-probleem is :smiley:

Heel veel wiebelen met een been!

2 likes

Dat ik blijkbaar een hele lading thee met peper heb gekocht. Wie verzint dat joh? Echt vies

4 likes

welke is het??? vind spicy thee juist lekker!

4 likes