Waar erger je je aan? #20

Vond dit ook altijd zo irritant toen ik nog docent was. De examencommissie was nooit meegaand in dit soort situaties. Heb studenten gehad die zichzelf in levensgevaarlijke situaties hebben gebracht om toch aanwezig te zijn tijdens een presentatie die als toets werd beoordeeld.

Hun instelling was echt van moeten ze maar een taxi pakken o.i.d. Uiteindelijk konden we vaak wel een extra toetskans aanvragen maar vond het echt idioot dat je studenten dit aandoet. Lekker dat je zelf in de buurt woont, maar de studenten kwamen vanuit heel het land. Dit was na corona tijd.

10 likes

De reguliere tentamenweek is volgens mij eind deze maand, is wel zo dat individuele docenten vaak soepeler zijn dan het universiteitsbrede beleid. Op beide hogescholen is volgens mij alles dat kan naar online verplaatst.

1 like

We hebben maandag een auto gehuurd om naar de oma van mijn man te gaan op een uur rijden van het vliegveld. Na veertig minuten kregen we een lekke band, echt een hele dikke metalen schroef zat erin dus dat was echt niet te repareren. Met de thuiskomer erop zijn we toen naar oma doorgereden en de volgende ochtend hebben we bij een garage een nieuwe band erop laten zetten.

Nu krijgen we van het verhuurbedrijf een mailtje dat ze én een nieuwe band erop gaan zetten waarvoor wij moeten betalen en dat we ook nog de thuiskomer moeten vergoeden en ze niet de kosten vergoeden voor de band die wij erop hebben laten zetten.

Dat eerste vind ik echt belachelijk, er zit een gloednieuwe band op dus waarom zou je er dan nog een band op laten zetten?

Ik ga wel even kijken wat de reisverzekering eventueel vergoed maar ik vind het echt achterlijk dat ze er nog een band op gaan zetten. Wat hadden ze dan gewild, dat we met die thuiskomer nog een uur terug door de regen hadden gereden? Want we hadden gebeld en ze zeiden dat we maar naar de dichtstbijzijnde vestiging moesten rijden :’)

7 likes

Ik scroll af en toe op facebook omdat ik lid ben van een paar groepen. En nu zie ik dus verschillende berichten van boze ouders van kinderen die huilen omdat hun sneeuwpop kapot is gemaakt door tieners. En reacties van boomers die vinden dat de samenleving naar de kloten is en “handhaving nodig is”. (Voor een SNEEUWPOP??? :joy:)

Maar zo’n sneeuwpop is gemaakt van ijs (en ijs gaat sowieso op een bepaald moment smelten) en staat op openbaar domein. Een sneeuwpop tegen de grond trappen is ook gewoon deel van de tienerervaring - gun het ze.

Mijn ergernis: dat ik me laat vangen door de facebook ragebait :cry:

16 likes

Maak alsjeblieft een boa sneeuwpop

8 likes

“Wolletje”

Leg je wolletje in de sneeuw / wist je dat je je wolletjes kunt wassen in de sneeuw / dé lifehack voor je wolletjes!

HOU. OP.

38 likes

Wat is dit dan? Wollen sokken? Of alle wollen items ofzo?

Ja, wollen items. En dan vooral al die moeders die alle wollen kleding van hun kindjes ‘wolletjes’ noemen.

Sorry not sorry, hier zitten ze ook :joy: ik erger me er zoooo aan. Geen idee waarom.

9 likes

Wolletje is toch vooral een Alwero bodywarmer en alles van Dilling?:crazy_face:

3 likes

Hahaha ja ik doe dat dus wel met m’n wollen dekens en schapenvellen, maar die mensen op insta leggen hun ‘wolletjes’ heel zachtjes op het sneeuw en denken dan dat die sneeuw zo schoon gaat maken? Dan kan je net zo goed niks doen.

Hoe moet het dan? Had het ook gezien en was al van plan morgen m’n onderleggen in de sneeuw te leggen :clown_face:

2 likes

Zoals ik het van een vriendin heb geleerd is dat als het ding helemaal van wol is dan ‘druk’ je het in de sneeuw en gooi je er ook sneeuw bovenop, ff laten liggen en dan uitkloppen en drogen. Met schapenvellen (dus leer aan één kant) ook in het sneeuw drukken, maar leer obviously niet nat laten worden.

Als je je deken of whatever een beetje op het sneeuw drapeert komt de sneeuw alleen op de oppervlakte en vuil zit meestal wat dieper.

2 likes

Al mijn nekharen gaan ook overeind bij het woord ‘wolletjes’, huuuu. En ik geloof ook niet in dat ‘zelfreinigend’ zijn.

3 likes

Het verhuisbedrijf vroeg vandaag naar het aantal dozen??? Hoe moet ik dat nu al weten :weary:

3 likes

Ja 30 min gedaan met wollen hemden en het werkt!

ik heb de hik :face_with_symbols_over_mouth:

2 likes

Viaplay of een ander pakket bij ziggo aanzetten is easy peasy maar het opzeggen is een ander verhaal. Plus een foutmelding als je het dan eindelijk gevonden hebt
Urghhh

Bij ons kwam er iemand langs om te kijken welke/hoeveel spullen we hadden. Op basis daarvan maakten ze een schatting hoeveel dozen we nodig hadden en werd een offerte gemaakt.

Het is in ieder geval meer dan je denkt. Wij woonden in een klein appartement en waren daardoor gedwongen best beperkt in de hoeveelheid spullen die we hadden (de ‘babykamer’ was alleen een commode en een bedje). Toch geloof ik dat wij tussen de 40 en de 50 dozen zaten.

(Maar ik blijf erbij dat het inhuren van verhuizers echt een topbeslissing was. Niet goedkoop maar elke euro waard)

4 likes

Ja verschrikkelijk. Die foutmeldingen heb ik ook altjd!

2 likes

Van die filmpjes waarin mannen vrouwen nadoen (belachelijk maken) met zo’n domme handdoek op hun hoofd.

13 likes