Hoe maak je je wolletjes schoon als er geen sneeuw is?
Meenemen op skivakantie.
Hier een bereken ding: Hoeveel verhuisdozen heb je nodig? Bereken het hier | Klustip
Maar wij hadden er rond de 100. Twee personen, 100m2, geen zolder of garage.
Ben op een gegeven moment gestopt met tellen en bijhouden wat erin zit omdat de laatste 20 dozen bijv toch alleen maar kleding en keukenspul was wat je snel weer uitpakt.
Maar er komt vooral heel veel uit je keuken, kasten en schuur. Soms zit een doos snel vol met 2 of 3 dingen als het om grotere items gaat, dan gaat t wel snel.
14 zegt ie bij mij, dat is ook wel weer erg weinig??
Geen ergernis maar meer verwondering; Ik heb een overbuurman die gisteren echt wel 5 keer zijn oprit sneeuwvrij heeft gemaakt. Toen ik ging slapen zag ik hem weer bezig. In de ochtend zet hij zijn auto aan om te ontdooien, maar rijd er verder niet mee. Echt man, accepteer dat het sneeuwt ipv midden in een sneeuwstorm met je sneeuwschuiver bezig te gaan.
Normaal ben ik geen gluurder maar nu ik toch thuis werk en ik het heel mooi vind kijk ik gewoon vaker naar buiten.
@Luzarl dat kan nooit tenzij je minimalist bent met 1 vork ofzo. Oja bij mij geeft ie ook veel minder aan dan ik daadwerkelijk had. Nou daar heb je niks aan dus ![]()
hahaha
nee wel een volledige bestekset ![]()
Heb je het over mijn schoonvader?
Die man is gisteren een stuk of 8 keer naar buiten geweest om te schuiven en strooien.
Terwijl hij ziek thuis zit en op dit moment geen auto mag besturen. Waarom moet in godsnaam dan je oprit brandschoon zijn??
Haha ik moest gisteren midden op de dag, net na een flinke sneeuwbui, een huisbezoek afleggen voor werk; dus ik reed heel langzaam door het dorp - en het viel me echt op hoeveel mensen er blijkbaar thuis zijn op een woensdagmiddag (komt natuurlijk door het weer)! Echt in elke straat werd er bij zoân beetje de helft van de huizen buiten actief sneeuw geschoven en geveegd om de oprit en trottoirs schoon te krijgen. Zie normaal nooit zoveel leven buiten!
Zou er een reden kunnen zijn dat hij snel weg moet kunnen (ziekte, aanstaande bevalling, iemand op sterven)?
Ik moest eergisteren ineens heel snel met de auto weg en stond als een bezetene die auto sneeuwvrij te maken in een race tegen de klok, als ik had geweten dat die kans er was had ik liever overdag al een paar keer de sneeuw weggeveegd.
Doe die schatting online van je aantal dozen en tel er daar een mage van 10% bij. Vraag dan aan het bedrijf wat zou de prijs zijn voor dat aantal dozen met 2 bedden, sofa, eettafel en X aantal stoelen. Vraag ook naar de verplaatsingkost naar je nieuwe woning, zo heb je een redelijk goede offerte en kan je alsnog beslissen of je dat geld daaraan wil uitgeven.
Mijn schoonvader is ook de enige in zijn straat met een oprit alsof het nooit gesneeuwd heeft, en voor hem geldt: ja, zeker!! Je weet NOOIT wanneer het onheil je huis treft en onder wat voor omstandigheden je je huis moet verlaten, dus je moet altijd voorbereid zijn! Hij parkeert ook nooit zn auto vooruit in, altijd achteruit inparkeren, want je weet nooit hoe snel je straks weer weg moet rijden!
We maken wel eens grapjes over dat hij maar beter niet zn jas uit kan doen in huis want je weet nooit hoe snel je de deur uit moet, maar die vindt hij nooit zo grappig als wij
Nou kan me in die situatie nog wel voorstellen dat het bezigheidstherapie is
Doet me denken aan mijn ouders, hoe vaak mân moeder wel niet heeft gezegd op het feit dat ik naakt slaap: ja wat nou als er brand uitbreekt dan sta je naakt op straat! Nou 1) mân badjas hangt ergens in mân kamer dus kan die vast in alle paniek nog pakken en 2) als de brand zodanig ernstig is dat ik meteen naakt mân huis uit moet, dan is naakt op straat staan ook niet mân grootste zorg lijkt me.
âWat zal de buurt wel niet denken?â hoor ik haar dan zeggen. Ook zal de buurt meer zorgen aan hun hoofd hebben met een brand (woon in een appartement) dan een naakte buurvrouw op straat ![]()
Ik slaap ook naakt en heb zelf wel eens deze gedachte
zie ook geen steek zonder lenzen dus denk niet dat ik snel wat aan zou kunnen doen. Maar het lijkt mij dat het maximaal een minuut duurt voordat er IEMAND is iets aan je geeft dat je aan kan doen zodat je niet meer naakt bent. Komt vast goed ![]()
Die gaat zeker ook altijd nog tanken als hij in zijn wijk/woonplaats aankomt na een dag weg te zijn geweest.
Mijn pa parkeert ook altijd achteruit âje weet niet of je er anders straks nog makkelijk uitkomtâ, heeft had vroeger altijd de tank minstens half vol en ook nu als ik met hem meerijd en hij is bijna thuis, gaat hij eerst nog tanken in plaats van snel naar huis te willen zoals de rest van mijn omgeving, die gaat tanken als je weer op weg gaat +als je tank bijna leeg is.
Qua voertuigen en veiligheid is hij op vanalles voorbereid.
Mijn âdat zien we later welâ houding (lees: ik heb me nul bezig gehouden met een noodpakket) heb ik zooo duidelijk niet van hem. Een beetje van zijn perspectief was niet gek geweest.
Ah, ik voel me al gerustgesteld en opgeruimd puur door dit te lezen haha. Heerlijk als je zo iemand in je leven hebt of zelf zo bent.
Heb je dan geen bril op je nachtkastje liggen? Lijkt mij zo eng als je niks kan zien en je eerst minuten bezig moet voordat je wel wat kan zien.
Ongevraagde tip: ik heb naast mijn bed/aan de deur altijd iets hangen dat ik eventueel aan kan doen bij kou dus dat ligt of hangt er dan ook handig in geval van nood. Al kun je misschien ook bij de voordeur een jas meegrijpen.
Ik denk dat mensen je wel snel kleding geven, maar stel je komt uit een brandend huis en mensen/verslaggevers staan al met hun mobieltjes/cameras klaar
Je hebt meer zorgen dan dat en naakt zijn is wel het minste probleem, maar het lijkt me toch stom als je dan zo geblurred op een nieuwssite terecht komt. In mijn buurt kwam 20 jaar geleden iemand naakt uit een brandend gebouw en dus geen mobieltjes en geen verslaggever, maar het stond wel in de krant âbewoner kwam zonder kleding uit woning gehaastâ ![]()
![]()
![]()
edit: @Koldovstvo
Grappig want ik word er juist gestresst van, ik voel mijn gebrek aan vooruitdenken x 10 met zo iemand in mijn buurt
En qua opgroeien was het ook vervelend want hier ging dat gepaard met veel controledrang waardoor dingen niet mochten of er kwam veel ruzie bij kijken.
Daarom doe je dus ook ALTIJD een schone onderbroek aan, stel dat je opeens met de ambulance afgevoerd moet worden.
En niet een versleten met gaten !
@ellegirltalk O ja, logisch. Ik dacht aan mijn ontspannen emotioneel volwassen rustige ex die nooit iets op mij gooide en waar ik alleen maar de vruchten van plukte, maar het kan inderdaad heel anders zijn ja. Dat lijkt me ook heel stressvol en vervelend.