Waar erger je je aan? #20

Clipper Happy Mondays en volgens mij Spiced up chai ofzoiets. Die chai is nog wel te doen maar die happy mondays vind ik toch iets minder happy :sweat_smile:

3 likes

Oh das mn favoriet! Eindelijk een beetje smaak aan thee

6 likes

Haha die Monday vind ik ook lekker maar het is wel echt een typisch smaakje

2 likes

@Kauai Oh echt? Ik hou normaal qua eten wel van spicy maar hoef dat toch niet per se in mijn drinken

2 likes

Juist mn favo thee!

3 likes

Waarom kan je de eerdere seizoenen van Maestro nergens terugkijken? :rage: Ik heb dit al die jaren gemist, nu het huidige seizoen wekelijks gekeken en ik wilde dus eens de eerdere seizoenen bekijken. Die staan dus niet op NPO Start, terwijl het gewoon een programma van AvroTros is?

3 likes

Heeft volgens mij met auteursrecht op de stukken te maken, dat wordt voor een bepaalde periode afgekocht maar niet oneindig

7 likes

Omg ik ben jarig vandaag en ik zou eigenlijk niet zoveel doen want had niet verwacht hier te zijn en vond het ook wel ok ofzo (woon niet in NL, zou eigenlijk donderdag terug vliegen maar dat ging niet door het weer). dacht ik ga gewoon taart eten met m’n moeder en vriend prima. Hadden zij achter m’n rug om allemaal vrienden van mij gevraagd ook taart te komen eten dus ik kwam terug van m’n dansles en opeens zaten bijna al m’n vrienden bij m’n moeder in de woonkamer, zo leuk :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

88 likes

Happy bday!!

2 likes

lol ik zie met jouw reactie pas dat ik dit in waar erger ik me aan gepost heb ipv wjekw - dit was voor de verandering GEEN ergernis ten gevolg van het stilvallen van het halve land door de sneeuw!!

9 likes

Oh ja dat klinkt eigenlijk wel logisch… Dan begrijpelijk, maar wel jammer :sob:

1 like

Ik heb bij Lush in Nederland gewerkt. Hier wordt er ook echt erg gepusht op mensen meteen aanspreken en demos geven etc. Het is letterlijk waar je op beoordeeld wordt als medewerker. Ik beloof jullie, wij vinden het allemaal zelf net zo irritant. We hebben al 100x aangekaart dat mensen het niet altijd prettig vinden (er zijn wel mensen die het oprecht leuk lijken te vinden en dan denken dat je hun bestie bent haha),maar het blijft " “verplicht” omdat het dus wel echt werkt. Als je iemand zover krijgt dat je een leuk gesprekje kan voeren, ook al begonnen ze de client journey een beetje onwillend (en dat gebeurt dus echt wel vaak), dan verkoop je deze persoon sneller een product. Het is een hele Amerikaanse stijl daar is deze manier van benaderen veel meer de standaard.
Ik ga zelf nu (werk er al bijna 5 jaar niet meer) nauwelijks nog een winkel in omdat ik het ook vet irritant vindt haha.

13 likes

De winkel in Amsterdam is ook echt een soort koortsdroom vind ik

2 likes

pff ja, ik werkte gelukkig in een veel kleinere winkel. Die in Amsterdam is zelfs als medewerker erg chaotisch. Ze waren daar ook veel strenger, dan mocht je bijvoorbeeld je hele shift alleen bij de badbommen staan. In een kleinere winkel mag/kan je tenminste nog een beetje afwisselen in de gesprekjes die je met mensen hebt.

1 like

Wat er bij mij gebeurt is dat ik soms uit schuldgevoel/druk me laat verleiden om iets (meer) te kopen. Prima voor de korte termijn sales dus maar daarna kom ik dus nooit meer terug in je winkel :+1: echt weer zo’n typische korte termijn strategie dit (van het hoofdkantoor, niet van jou natuurlijk)

10 likes

De boomer in mij haat het om te wennen aan een nieuw apparaat. Ik heb een nieuwe wasmachine en ik wil gewoon mn ‘40 graden-gooi de trommel vol-over een uur ben ik klaar’ programma en niet de eco-ik doe er 3,5 uur over optie die er nu is.

12 likes

Ik heb een keer als mystery shopper moeten testen hoe veel een verkoper me zou verkopen als ik helemaal mee zou gaan in het verhaal. Spoiler alert: veel. Had voor bijna €150 aan producten mee (die uiteraard vergoed werden)

20 likes

Dat het zoveel diensten niet lukt om normaal te draaien? Niets tegen de mensen die er werken want die lopen de benen onder het lijf vandaan, maar mijn apotheek is elke middag twee uur lang gesloten en dit soort dingen zijn tegenwoordig echt story of my life. Vind het ook beangstigend omdat het steeds wordt medegedeeld alsof het doodnormaal is.

2 likes

In welke zin beangstigend? Qua versobering van (semi-)publieke voorzieningen? Ik zie dit idd ook op meer plekken, o.a. bij onze apotheek waar de ruime openingstijden zijn ingekort vanwege personeelstekort

1 like

Die van mij heeft AI-functie. Wat er in de praktijk op neerkomt dat hij zelf gaat bepalen hoe lang het duurt. Echt als je iets niet wilt van een wasmachine…

4 likes