Preferentie beleid geldt meestal wel alleen als het uit de basisverzekering komt, als je het uit je aanvullende verzekering vergoed krijgt is het vaak ieder merk. Als je dat tegen de apotheek zegt mocht dat zo zijn gaat het vaak veel makkelijker
Is echt al laaaaang niet meer zo dat het dan goed komt is mijn ervaring.
Wot
Ja, zo irritant. Vanwege vergoedingen kreeg ik opeens een ander merk antidepressiva waar ik niet goed op reageerde. Huisarts had medische noodzaak erbij gezet, maar eindstand: ik moet gewoon betalen voor de antidepressiva die ik wil, omdat de apotheek er niet in meeging.
Nee klopt ook. Het preferentiebeleid gaat sowieso nog strikter worden. Ik ben geen huisarts maar vpoh en de praktijk is geen apotheekhoudende apo maar zit wel in ons pand en de apothekers hebben al aangegeven dat ze op de vingers zijn getikt door de verzekering. Dat de huisartsen nog strenger moeten worden met voorschrijven
Ik merk dat ik het soms echt medisch noodzakelijk vind, maar dat de apotheker dat dan niet medisch kan onderbouwen obv de ingrediënten en dat ie mij dan mailt dat patient toch nog wat anders moet proberen.
Mensen die keihard aan de wc deur trekken terwijl je vanaf buiten duidelijk kan zien dat hij op slot is.
Ik doe wel eens de klink omlaag als het vet lang duurt, om aan te geven dat er mensen staan te wachten en of je ff op wil schieten
Alsof je voor de lol langer op de wc blijft dan nodig is?
Onder werktijd soms wel
Dit vind ik zo top he, dat zou ik vaker moeten doen. Soms bedenk ik me maar dan vind ik het te awkward om er dan toch om terug te komen. Maar no shame in je bedenken, zeker als het een onredelijk verzoek is ![]()
Nee niet weer dit ![]()
Echt veel mensen zitten op hun telefoon op de wc. @Vaiana haha neeeee niet weer de discussie over vrouwen die te lang op de wc zitten.
Net teruggebeld door apotheek en kan zonder problemen morgen omwisselen. Was idd omdat het nog niet bekend was en ik net gewisseld ben van apotheek en HA.
Oké kan ik me niks bij voorstellen. Even poll gemaakt!
Ja ik twijfelde ook eerst, maar de hoeveelheid ongemak dat dit mij zou bezorgen was echt veel groter dan mijn nood om niemand tot last te zijn.
De afspraak is ondertussen verzet naar de volgende dag om 9u. Zo hoort het.
Nouja er waren nog genoeg toiletten over die vrij waren dus dat was nu niet het geval.
Oh nog een ergernis. Om een treuzelend persoon heen willen stappen en dat die persoon dan net ineens een stap opzij/ naar achter doet en je zo’n stomme botsing krijgt ![]()
![]()
Ik ben 10 jaar in dienst en er is (nog?) niks mee gedaan, we bestaan pas 15 jaar dus het is best een mijlpaal dacht ik.
Maar dan erger ik me eigenlijk weer aan mezelf, dat ik me hier aan erger
ik geef m’n menstruatie de schuld van deze belachelijk emoties.
In Nederland is het jubileum vaak pas bij 12,5 jaar, ligt aan de werkgever natuurlijk maar misschien komt het daardoor?
Edit: ook best ouderwets pas vanaf 12,5 jaar. Met de huidige arbeidsmarkt zou ik persoonlijk bij 5 jaar al een jubileum doen
