Waar erger je je aan? #20

lol ik zie met jouw reactie pas dat ik dit in waar erger ik me aan gepost heb ipv wjekw - dit was voor de verandering GEEN ergernis ten gevolg van het stilvallen van het halve land door de sneeuw!!

8 likes

Oh ja dat klinkt eigenlijk wel logisch… Dan begrijpelijk, maar wel jammer :sob:

1 like

Ik heb bij Lush in Nederland gewerkt. Hier wordt er ook echt erg gepusht op mensen meteen aanspreken en demos geven etc. Het is letterlijk waar je op beoordeeld wordt als medewerker. Ik beloof jullie, wij vinden het allemaal zelf net zo irritant. We hebben al 100x aangekaart dat mensen het niet altijd prettig vinden (er zijn wel mensen die het oprecht leuk lijken te vinden en dan denken dat je hun bestie bent haha),maar het blijft " “verplicht” omdat het dus wel echt werkt. Als je iemand zover krijgt dat je een leuk gesprekje kan voeren, ook al begonnen ze de client journey een beetje onwillend (en dat gebeurt dus echt wel vaak), dan verkoop je deze persoon sneller een product. Het is een hele Amerikaanse stijl daar is deze manier van benaderen veel meer de standaard.
Ik ga zelf nu (werk er al bijna 5 jaar niet meer) nauwelijks nog een winkel in omdat ik het ook vet irritant vindt haha.

12 likes

De winkel in Amsterdam is ook echt een soort koortsdroom vind ik

2 likes

pff ja, ik werkte gelukkig in een veel kleinere winkel. Die in Amsterdam is zelfs als medewerker erg chaotisch. Ze waren daar ook veel strenger, dan mocht je bijvoorbeeld je hele shift alleen bij de badbommen staan. In een kleinere winkel mag/kan je tenminste nog een beetje afwisselen in de gesprekjes die je met mensen hebt.

1 like

Wat er bij mij gebeurt is dat ik soms uit schuldgevoel/druk me laat verleiden om iets (meer) te kopen. Prima voor de korte termijn sales dus maar daarna kom ik dus nooit meer terug in je winkel :+1: echt weer zo’n typische korte termijn strategie dit (van het hoofdkantoor, niet van jou natuurlijk)

10 likes

De boomer in mij haat het om te wennen aan een nieuw apparaat. Ik heb een nieuwe wasmachine en ik wil gewoon mn ‘40 graden-gooi de trommel vol-over een uur ben ik klaar’ programma en niet de eco-ik doe er 3,5 uur over optie die er nu is.

12 likes

Ik heb een keer als mystery shopper moeten testen hoe veel een verkoper me zou verkopen als ik helemaal mee zou gaan in het verhaal. Spoiler alert: veel. Had voor bijna €150 aan producten mee (die uiteraard vergoed werden)

19 likes

Dat het zoveel diensten niet lukt om normaal te draaien? Niets tegen de mensen die er werken want die lopen de benen onder het lijf vandaan, maar mijn apotheek is elke middag twee uur lang gesloten en dit soort dingen zijn tegenwoordig echt story of my life. Vind het ook beangstigend omdat het steeds wordt medegedeeld alsof het doodnormaal is.

1 like

In welke zin beangstigend? Qua versobering van (semi-)publieke voorzieningen? Ik zie dit idd ook op meer plekken, o.a. bij onze apotheek waar de ruime openingstijden zijn ingekort vanwege personeelstekort

1 like

Die van mij heeft AI-functie. Wat er in de praktijk op neerkomt dat hij zelf gaat bepalen hoe lang het duurt. Echt als je iets niet wilt van een wasmachine…

4 likes

Ja, precies dat en ook dan weer wat dat met mensen doet. Ik heb afgelopen maand echt op veel plekken gehoord (en dit speelt natuurlijk al jaren) dat er te weinig capaciteit is en soms denk ik: maar dit kan niet/heeft serieuze gevolgen?

7 likes

Ik heb een nee sticker op de brievenbus en online aangegeven dat ik die folders niet wil. En toch krijg ik ze. Zo irritant. Ze gaan direct de papierbak in en vind het zo nutteloos.

1 like

Hier moet je het online afmelden via inmijnbus.nl, heb je dat al geprobeerd?

Ja daar had ik het gedaan. Net maar nog een keer. Maar denk ook, die bezorger ziet die sticker ook.

In de prehistorie heb ik ook folders gelopen en dan had je zo’n lijstje met nummers waar je niks in de bus mocht stoppen. Je werd ook actief aangesproken als er klachten waren (en die wilde je niet want bij teveel klachten ging je wijk naar een ander), misschien kun je het nog ergens melden?

1 like

Ik heb nav bericht bij spotta melding gemaakt dat ik een sticker heb en online afgemeld en alsnog de folders krijg.

Edit. Misschien flauw voor de bezorger maar die sticker hangt er al een tijdje.

2 likes

Het irriteert me vooral dat geen capaciteit in ik gok 8/10 sectoren eigenlijk betekent: we willen geen geld uitgeven aan personeel :sob:

6 likes

Ivm de gladheid had ik de afgelopen dagen zaagsel gestrooid op mijn buitentrap. Dat werkte prima maar nu het dooit is het zo smerig en een gedoe om op te ruimen.

2 likes

In mijn werkveld (publieke sector) is dat een gevolg van bezuinigingen en geen kwestie van niet willen helaas.

2 likes