Waar erger je je aan? #20

De makelaar van mijn huisbazin wil dat ik op de laatste dag van mijn huurcontract voor 14u beschikbaar ben voor een plaatsbeschrijving en dat ik om 14u30 ten laatste de sleutels afgeef.

Maar ik verhuis op die dag.

Ik ben eerst tegen mijn zin akkoord gegaan maar godverdomme ik ga geen extra stress toevoegen aan een dag die al zwaar gaat zijn omdat zij de nieuwe huurder de sleutels willen geven op een dag waarop ik nota bene nog betaal.
Dus ik heb teruggebeld.
Doei.

22 likes

True maar egens along the line kiest íemand ervoor dat die bezuinigingen op het gebied van personeel plaats moeten vinden

Dat is zo maar er wordt ook op andere gebieden dan personeel voldoende bezuinigd :smiling_face_with_tear:

1 like

Omg huisbazin, vind ik ergens zo schattig.

Man of vrouw ik zeg altijd huisbaas:

• Ja ik zeg alleen huisbaas
  • Nee ik zeg ook huisbazin

0 stemmers

Maar wij moesten het meestal onze huurbaas noemen in de studententijd.

2 likes

De enige huisbaas die ik heb gehad leek op Mrs Trunchbull va Mathilde dus we noemden haar altijd Agatha. :joy:

7 likes

Ik woon tijdelijk nog samen met mijn ex, totdat hij een andere woning vindt. Het gaat op zich wel oké, maar ik merk nu pas hoe dodelijk vermoeiend zijn inconsistentie is. Eerst lust hij geen champignons, daar houd ik rekening mee, en dan krijg ik ineens te horen, terwijl ik champignons voor mezelf heb gebakken, dat hij ze ook wil en ze altijd al lekker vond. Geen probleem natuurlijk, maar het is heel vermoeiend om steeds bij alles te denken: “hè? Heb ik het nou mis?” En dit soort dingen gebeuren meerdere keren per dag, dat hij beweert dingen niet te hebben gezegd. Ik moet het gewoon loslaten, maar onbewust probeer je toch met iemands voorkeuren rekening te houden, maar die voorkeuren veranderen dus steeds.
Het is in ieder geval wel heel duidelijk dat we absoluut niet bij elkaar passen, dat is wel winst.

5 likes

Sounds like you dodged a bullet! :triangular_flag_on_post:

39 likes

klinkt als aandachttrekkerij eigenlijk

18 likes

Klinkt als mijn peuter! Fijn dat je daar binnenkort vanaf bent.

84 likes

Dat ik een jaarvoorraad originele Microgynon 30 heb besteld bij mijn nieuwe apotheek en dat zij er dan weer de goedkoper versie van maken terwijl ik daar niet goed op heb gereageerd in het verleden. Was even vergeten dat ik elke keer na overstappen de apotheker moet overtuigen. :skull:

5 likes

Lang leve preferentiebeleid vd verzekering. Apotheker kan er weinig aan doen. Huisarts moet dan “medische noodzaak” aangeven bij het recept.

3 likes

Thanks, zal ik de huisartspraktijk ook gelijk even een mailtje sturen.

3 likes

Preferentie beleid geldt meestal wel alleen als het uit de basisverzekering komt, als je het uit je aanvullende verzekering vergoed krijgt is het vaak ieder merk. Als je dat tegen de apotheek zegt mocht dat zo zijn gaat het vaak veel makkelijker

4 likes

Is echt al laaaaang niet meer zo dat het dan goed komt is mijn ervaring.

6 likes

:nauseated_face:

2 likes

Wot

4 likes

Ja, zo irritant. Vanwege vergoedingen kreeg ik opeens een ander merk antidepressiva waar ik niet goed op reageerde. Huisarts had medische noodzaak erbij gezet, maar eindstand: ik moet gewoon betalen voor de antidepressiva die ik wil, omdat de apotheek er niet in meeging.

1 like

Nee klopt ook. Het preferentiebeleid gaat sowieso nog strikter worden. Ik ben geen huisarts maar vpoh en de praktijk is geen apotheekhoudende apo maar zit wel in ons pand en de apothekers hebben al aangegeven dat ze op de vingers zijn getikt door de verzekering. Dat de huisartsen nog strenger moeten worden met voorschrijven

Ik merk dat ik het soms echt medisch noodzakelijk vind, maar dat de apotheker dat dan niet medisch kan onderbouwen obv de ingrediënten en dat ie mij dan mailt dat patient toch nog wat anders moet proberen.

1 like

Mensen die keihard aan de wc deur trekken terwijl je vanaf buiten duidelijk kan zien dat hij op slot is.

36 likes