Waar erger je je aan? #20

Dit had ik jaren geleden ook en ik betaal het nu al jaren zelf.

1 like

Ja ga dat denk ik ook doen als er geen andere optie is. Ga er morgen met heel veel zin achteraan!

2 likes

Huh wat gek dat ze je niet even gebeld hebben dan. Ik neem aan dat je normaalgesproken teva gebruikte? Want daar zijn momenteel leveringsproblemen mee. Als wij patiƫnten hebben die echt zonder komen te zitten zetten we ze in oveleg met hunzelf en de huisarts/specialist om naar een merk dat wel leverbaar is.

Zou wel even melden bij je apotheek dat ze dit beter met je hadden moeten communiceren.

3 likes

Succes!

4 likes

Ja ging mijn medicijnen uit de automaat halen en toen zag ik het. Geen bericht ook over gehad… maar teva is dus moeilijk leverbaar? Dat is balen!

1 like

Ja verschillende sterktes van teva worden pas weer verwacht over een paar weken (week 6-15). En ze blijven ook steeds de verwachte levertijd opschuiven. Dus ik snap waarom jouw apotheek jou omgezet heeft naar een ander merk, maar ik vind het niet netjes dat ze dit niet naar jou toe gecommuniceerd hebben.

3 likes

Aah mooi kak! Ja ik wil gewoon echt niet weer bloedprikken vooral. Ik ga ze morgen even bellen en dan horen we het wel!

3 likes

Al die hyrox posts. Ik vind hyrox zo freaking stom met al die shirtloze mannen met een hartslagmeter.

35 likes

Haha ik heb nu een kwartier The Pitt meegekeken met m’n vriend en nee: niet realistisch. :joy:

Ben echt een party pooper met medische series, beter gewoon niet naar kijken.

4 likes

Is je vriend ook arts? Ik had een paar zaken opgemerkt, was wel meer verbaasd dat al die artsen echt alles weten. Orthopedie, hematologie, gynaecologie, echt alles. Wat vond je ongeloofwaardig?

3 likes

Kun je vertellen wat er dan niet klopt? Vind dat altijd wel leuk om te weten.

Net als dat ik kan genieten van de video’s van Dr.Mike die dan afleveringen gaat kijken en uitleg geeft.

3 likes

Vreselijk, ik zag net zelfs een meid in een strapless top meedoen?! Je kan me niet wijsmaken dat dat het lekkerst zit met een sportwedstrijd.

2 likes

Eerlijk, als ik zo hard had getraind voor iets als extreem als een Hyrox wat ik qua wilskracht en algemene fitheid nooit ga bereiken overigens, zou ik mss ook wel de douchebag zijn die halfnaakt zou sporten.

Ben al lelijk bij een videootje thuis van 3 kwartier haha, dus verbaas me meer over hoe ze dat doen. Geen ambitie om mee te doen overigens want lijkt me verder verschrikkelijk, betalen om mezelf te pijnigen.

19 likes

Ik vind gewoon de mannen stom en met hoeveel drama ze het doen

4 likes

Ik heb geen enorm opvallend medisch onjuiste zaken opgemerkt, maar het is natuurlijk zelfs voor een enorme SEH niet realistisch dat er elke minuut een nieuwe spectaculaire casus binnenkomt en dat je elk uur een grote operatie op een gang staat te doen. En dat er dan in al die situaties maar 1 superviserende arts is.
Ik werk in het grootste traumacentrum van Nederland, maar een thoracotomie op de spoed is bij ons in de laatste 2 jaar misschien 2 of 3x gebeurd, en dan staat ongeveer het hele ziekenhuis erbij op de kamer.
Dat geschreeuw van allerlei patiĆ«ntinformatie op de gang door de ambulance terwijl de dokter alvast allemaal levensreddende acties uitvoert zonder dat ze weten wie ze voor zich hebben doen ze in al die series, misschien gebeurt dat ook wel echt in Amerika, maar dat zou in Nederland allemaal nooit gebeuren. De ambulance belt vooraf met de coƶrdinerend verpleegkundige, die hoort het aan en zegt dat ze naar kamer 23 mogen rijden, die zorgt dat de juiste dokter en verpleegkundige op ongeveer hetzelfde moment in die kamer zijn en dan vertelt de ambulanceverpleegkundige z’n verhaal.

22 likes

Dit mag officieel niet eens. Dus terug gaan en je oude eisen. Schildklier medicatie staat op verboden lijst om te wisselen vanwege de effecten die het heeft.

1 like

Wat mij betreft:
-de handelingen die studenten allemaal mogen doen, Whitacker die vorige seizoen een rea leidde
-de casuĆÆstiek die voorbij komt: zoveel trauma indd, weinig basic SEH zorg (trombosebenen, gewone breukjes, longontstekingen, etc)
-de variatie en hoeveelheid zorg die er op de SEH geleverd wordt (die bevalling, langdurig niet-invasief beademen en daarna intubatie bijv)

4 likes

Als dat niet leverbaar is kan je eisen zonder verder te komen. Zou vooral de apotheek even bellen om te informeren wat er wel mogelijk.

17 likes

Bij mij belt de apotheek dan omdat deze medicatie op de lijst staat dat er niet zomaar van merk geswitch mag worden.

Bij mij was er ook leveringsprobleem voor de hoeveelheid die ik slik. Ik heb toen gekozen om hetzelfde merk te houden, maar dan in andere dosering. Wel dezelfde hoeveelheid, maar dan niet in 1 pil, maar in 2. (Stel dat je normaal 1 pil van 100 slikt, dan nu 2 van 50). En ja, dan heb je iets meer hulpstoffen in verhouding dus ze adviseerden wel om dan om de 6 weken te prikken.

Haha nee die is geen arts, dus die vindt het wel leuk. :joy:

Maar beetje wat @Merel al zei: heel veel heel heftige casuĆÆstiek achter elkaar, heel casual gepraat met elkaar rondom zo’n heftige casus, zelfs snappy opmerkingen over patiĆ«nten. Een patient die bewusteloos in de auto al een medicijn krijgt toegediend zonder enige anamnese of onderzoek, een patiĆ«nt die volledig bij bewustzijn is en volzinnen praat en duidelijk geen bedreigde ademweg heeft wordt geĆÆntubeerd en bij een patiĆ«nt wordt door gereanimeerd omdat de jongste arts dat graag wil.

En dit allemaal in een kwartier. :joy:

7 likes