Waar erger je je aan? #20

Ooh jeetje dat wist ik niet eens. Ik ga ze maandag sowieso even bellen en vragen hoe het zit!

Fijn dat mannen je continu beoordelen of je je wel sexy genoeg kleedt en ook commentaar leveren als je outfit te sexy, bloot, strak whatever is en nu komen de vrouwen ook zeiken over of iets wel of niet gepast is onder het mom van “dat het lekker zit”. Mogen we alsjeblieft zelf uitmaken wat we dragen op welk moment dan ook? Stick together girls kom op.

23 likes

Nou nou, zo dat ligt wel iets genuanceerder. Levothyroxine is inderdaad een van de medicijnen waarbij het zeer onwenselijk is om te wisselen van merk, dus wordt in de richtlijn (en op de lijst die je noemt) gezegd dat alleen te doen als het écht niet anders kan. Het is niet verboden en er is niets officieels aan.

Maar als er leveringsproblemen zijn, wat met bepaalde merken levothyroxine zo is, kun je hoog en laag springen maar heb je geen andere optie.

Ik vind dat haar apotheek dit zeker beter had kunnen doen, inderdaad even bellen om toelichting te geven, ik zou ook not amused zijn het zo in de automaat te vinden. Maar voordat we nu met hooivorken op de apotheek afgaan is het wel fijn het hele verhaal te hebben.

Heb het altijd een beetje te doen met apothekers. In mijn ervaring vaak hele leuke, kundige mensen die supergraag meedenken (vooral de ziekenhuisapothekers) alleen hebben ze gewoon echt een schitbaan nu omdat ze oprecht de hele dag alleen maar bezig zijn met medicijntekorten en -vergoedingen en waar ze in hemelsnaam nou weer de medicatie vandaan moeten halen zonder dat ze er zelf failliet aan gaan.

27 likes

Ik snap wel dat het voor apothekers niet fijn is om boze patiënten aan de balie te hebben en zij niks aan de tekorten kunnen doen. Maar ze horen je én te informeren voor het wordt aangeboden én te overleggen met andere apotheken omdat de voorraad wordt verdeeld als het zo gering is. Maar het al meegeven zorgt voor problemen met je verzekering omdat het dan is aangepakt en dan wordt je min of meer verplicht om te switchen terwijl het bij de schildklier heel veel effect heeft om een ander merk in te nemen. Veel patiënten weten dit niet en die zitten uiteindelijk wel met het probleem.

3 likes

Ja, je hebt eigenlijk helemaal gelijk…

5 likes

Qua werkdruk zou toch ook niemand het langer dan een paar weken volhouden om al die complexe problematiek in één shift te hebben. Waar zijn de ouderen die vallen en toch maar weer ct-hersenen moeten hebben en het dan niets blijkt te zijn.

5 likes

Volgens mij zijn we het in essentie met elkaar eens, 1) het is echt heel onwenselijk om te moeten switchen, 2) apotheek moet hier goed over communiceren.

Ging mij er meer om dat apothekers vaak ook de schuld krijgen van dingen waar ze niets aan kunnen doen. Ik heb ze ook weleens boos opgebeld omdat ik bij een recept heel duidelijk had gezegd dat ze een bepaald merk moesten leveren omdat mn psychotische patiënt het anders niet zou nemen. Maar toen had ik een bijna huilende apotheker aan de lijn die aangaf dat het middel sowieso bijna niet leverbaar is, ze al het hele land moet doorbellen en blij is als ze überhaupt iets kan leveren. Dus toen voelde ik me wel schuldig :sweat_smile:

Heb ook vaak patiënten die dan bij mij klagen dat de apotheek ze maar voor 1 maand medicatie meegeeft oid en dan moet ik zeggen ‘ehh nee dat is mijn schuld, ik heb er maar 30 voorgeschreven’ :sob:

7 likes

Bluetooth.

2 likes

Ik heb 6 lepels, 6 messen en 6 vorken in huis. Of nouja, dat zou moeten maar ik heb opeens nog maar 4 lepels over. Maar ik woon alleen, neem die lepels nooit mee buiten de deur en heb op alle rare plekken gekeken.

Heb ik een lepeletende vaatwasser? Lepelgeesten? So confused right now

2 likes

Misschien per ongeluk in de prullenbak gegooid? Ik ben al heel wat bestek kwijtgeraakt doordat ik mijn lepel of vork per ongeluk mee in de prullenbak heb gegooid en me dat dan pas weer veel later bedacht als de zak alweer weg was

16 likes

Nou even voor de duidelijkheid ik ga niet met hooivorken naar de apotheek. Ik ga ze even bellen om te informeren, that’s it!

2 likes

Haha nee dat lijkt me idd de betere optie, al zie ik nu wel voor me hoe een menigte boze patiënten met lege doosjes medicatie aan de hooivorken geprikt naar de apotheek marcheert :joy:

4 likes

Losse cups/pads in (sport)bh’s, badpakken, bikini’s. Maak die dingen gewoon vast :angry:

21 likes

Nee want soms wil ik ze eruit halen!

2 likes

Als ze erin zitten en het is iets wat ik perse wil hebben wil ik het er sowieso uit kunnen halen. Niks zo irritant als zo’n pad überhaupt.

1 like

En ik niet, maar tegenwoordig lijken alleen maar dingen met losse pads verkocht te worden.

1 like

“Hoi, ik spreek geen Nederlands, maar jij bent een Nederlander dus spreekt toch wel goed Engels.”

Aldus een Amerikaanse expat.
Wie zegt dat ik Engels wil/kan spreken? :tired_face:

3 likes

Dan is het juist voor mensen zoals jij en ik handig, toch? Jij wil ze erin en ik eruit.

4 likes

Dat ik gisteren in een restaurant de kaart voor zwangeren kreeg ‘want ik hoorde van mijn collega dat de mevrouw aan deze tafel zwanger is’. Spoileralert: ik ben niet zwanger. Ze stond ook niet aan de verkeerde tafel ofzo, want ons tafelnummer stond al op de kaart geschreven :smiling_face_with_tear: Baal nu extra dat ik zo ben aangekomen want blijkbaar lijk ik dus zwanger

2 likes

Hmm mijn ergenis was niet compleet genoeg. Die losse dingen zijn dus rete irritant. Na elke wasbeurt zitten ze dubbelgevouwen of er half uit.

15 likes