Waar erger je je aan? #20

De verdere amerikanificatie van Amsterdam. :cry:

Ik kom tegenwoordig nauwelijks nog mijn stad uit en was voor het eerst in een half jaar weer in Amsterdam. Ik was daar met een vriend en we besloten samen een ijsje te halen in een hippe ijstent.

Onze eerste ergernis was al dat ze deden alsof het een ontzettend vernieuwend concept is: kiezen of je een hoorntje wilt of een bakje en daarna uit verschillende bolletjes mogen kiezen! De titels en teksten bij de ijssmaken waren niet in het Nederlands, prima. Maar de vrouw die ons hielp was duidelijk een Brabantse, had ons eerder Nederlands horen praten (en zij sprak ook Nederlands met iemand naast haar), maar bediende ons toch in het Engels. En dan ook nog in het Engels aan mijn vriend uitleggen dat een bepaald woord ‘citroen’ betekent.

Ik vind het prima hoor dat horecapersoneel Engels spreekt als ze geen Nederlands beheersen, maar dit vind ik gewoon ergerlijk. En het toppunt was nog wel dat je niet direct contactloos kon betalen: eerst kreeg je een scherm waarop je moest aangeven hoeveel je wilde tippen. Echt, voor een ijsje (een handeling van één minuut) en matige service. :joy:. Dus je wilt serieus dat ik 20 - 30% fooi betaal voor een ijsje met 2 bolletjes.

17 likes

Beste zelfs de combi paracetamol en ibuprofen/naproxen! Doe versterken elkaars werking.

2 likes

Serieuze vraag, kon je ook ervoor kiezen 0 te tippen? Ik zou echt geen fooi geven voor zoiets

Ja, je kon aangeven dat je dat niet wilde. Maar ik vind het gewoon onbegrijpelijk (oké, Amerikanen zullen er misschien intrappen omdat het daar normaal is) dat ze fooi vragen bij zo’n zaak. Als het nou een serieus goed restaurant was met vakkundig en vriendelijk personeel dan zou ik er niet over vallen.

Ik zou nog eerder het meisje of de jongen bij de AH-zelfscan fooi willen geven, omdat ik het knap vind dat ze zo rustig en vriendelijk blijven, ook bij agressieve klanten.

9 likes

Ik slik soms advil. Maar dan los van de rest.

Ja dit is hem uiteindelijk geworden. Ik had een halve naproxen (lol toch nog voorzichtig :smiling_face_with_tear:) genomen en dat deed natuurlijk net niks. Na een paar uur paracetamol erbij en inmiddels is het dik de helft minder. Wat een ellendige koppijn dit zeg.

1 like

Neem die andere helft ook nog. Echt ik wil niemand aanzetten tot ongezond gedrag maar gewoon de normale richtlijn innemen qua pijnstillers is echt een gunst die je jezelf mag verlenen hoor. En tenzij je strips achter elkaar weg knaagt en je normaal eet zal je maag er prima mee omgaan. Edit en je had wel twee 500 mg paracetamol genomen toch?

30 likes

Als je je echt zorgen maakt om je maag kan je nog maagbeschermers halen. Fijn dat het helpt! Is ook de enige combinatie die voor mij werkt.

2 likes

Ja ik nam vroeger nooit pijnstillers als ik hoofdpijn had omdat ik dan dacht van oh, die neem ik wel als het erger wordt, als het ‘echt nodig is’. Ik heb gelukkig niet vaak hoofdpijn en als ik het heb meestal niet heel erg. Maar had het toevallig gisteren nog en neem tegenwoordig meteen pijnstillers. Waarom pijn lijden als het niet nodig is (zolang je je inderdaad aan de richtlijnen houdt).
Als je geen allergieën of andere redenen hebt waarom je niet tegen pijnstillers kunt is het juist zo fijn dat je die gewoon kunt nemen en dat het dan ook nog eens werkt. Ik vind het eigenlijk wel echt een soort luxe van modern medicine, vroeger had je gewoon pech.

4 likes

Ja, ik dacht dus dat het echt heel normaal was om te splitten in dit geval!? :sweat_smile: Maar heb de andere pol gezien en niet dus! Ik heb nooit met iemand samen een snelheidbekeuring gehad, maar wel eens met een een vriendin een parkeerboete en toen heb ik ook aangeboden om te splitten.

Ik heb beide punten net opgezocht en het was vlak voor het pauze punt en daar pas hebben we gewisseld (dus ik was toch diegene die reed)… nou ik heb het nu al gevraagd aan hem, maar verwacht dan ook dat hij nee zegt.

mijn redenering

Een soort samen uit, samen thuis idee? We hebben die dag in totaal 10+u gereden en een snelheidsticket is ook vaak een kwestie van pech. Ik weet namelijk zeker dat hij ook wel eens (onbewust te hard reed) en ik heb zeker niet bewust te hard gereden. Het was een hele lange snelweg langs de kust (idd buitenland, aussie), met af en toe een dorpje tussendoor (denk dat het daar mis is gegaan). En dit overkomt je natuurlijk veel sneller op vakantie waar je alles nog niet snel kent. Kijk als jij zegt; ik rijd nooit een km in mijn leven te hard, maar dat kan eigenlijk gewoon niet en daarom voelt het als een gezamlijk risico wat je dan hebt? Oh en ik zou het wel heel anders vinden als de ander bewust 50 km te hard reed ofzo, maar ik denk dat het dus ergens overging van 80 maar 60 en ik dat te laat zag.

4 likes

En als hij ja zegt ipv nee, laat je hem de helft betalen?

Helemaal gelijk hoor, ik heb ook eigenlijk gewoon hetzelfde als wat @Vuurvliegje aangeeft. Alsof ik het zo lang mogelijk zonder moet kunnen. Dat in combinatie met angst voor bijwerkingen zorgt ervoor dat ik het soms achterlijk lang uitstel :clown_face:

3 likes

Ik had gisteren echt een beetje ruzie met een pilates instructrice. Ze deed een veer erbij op de bank en ik zei dat ik dat niet wilde want vond het gewoon te zwaar. En daar doe ik geen pilates voor.

En toen zei ze dat dat moest in haar les want die waren ‘spicy’ en toen zei ik nee ik ben serieus ik wil het niet, ik moet nog 2 keer sporten vandaag. En toen zei ze dat als ik mn best deed hier dat niet nodig was.

Het is dat ik er 25,- voor betaald had anders was ik weggegaan.

5 likes

Bedoel je hiermee dat die van die groep allemaal goed werken, of dat naproxen of diclofenac ook nog beter werken dan ibuprofen?

Ik heb het idee dat pijnstillers (paracemtamol/ibu/combi van beide) vaak weinig doen tegen hoofdpijn bij mij maar dan probeer ik de volgende keer die maar eens, als dat meer zou kunnen helpen

2 likes

Alleen al voor het gebruik van spicy in deze context zou ze een bekeuring moeten krijgen.

46 likes

Waar bemoeit ze zich mee??

7 likes

Ik heb hetzelfde met alleen paracetamol, dat werkt bij mij ook niet als de hoofdpijn echt vanuit de nek/strakke spieren komt. Gisteren dus de combi naproxen en paracetamol gehad en dat werkte flink goed.

1 like

Haha die is gek. Heb je wel zonder extra veer gesport uiteindelijk?

1 like

Ik zou dat zelf ook wel splitten als bijrijder, je bent samen op een vreemde plek en je rijdt om en om. Het risico dat je op een plek waar je de regels en plek zelf beperkt kent een verkeersovertreding maakt is wel wat groter dan thuis. Dat kan je beide overkomen en is een gezamenlijk risico vind ik. Tenzij het steeds dezelfde persoon is die er een potje van maakt.

Maar ik denk dat in je verhaal de context van samen op reis etc mist. En je niet bij Amstelveen met 70 door de bebouwde kom bent geraced, dat is idd a you problem, not an us problem.

6 likes

Nou wat stom! Ze kan je motiveren om net ff iets zwaarder te gaan maar als je zegt dat je het niet wil dan ga je toch niet doorzeuren? Echt heel raar en terecht dat je weg wilde gaan.