Altijd.
Ik ben nu ook stoofvlees aan het maken en het lijkt er nog niet op dat we het op een normale tijd kunnen gaan eten. Heb idd het idee dat toen we nog een gasfornuis hadden dit soepeler en sneller ging dan op inductie. Had daar nog niet bij stilgestaan dat dat kon uitmaken!
Het enige chille aan inductie vind ik dat water binnen een minuut kookt en de plaat vanzelf uit gaat als je de pan er af haalt, maar voor de rest vind ik gas echt veel fijner koken.
Ik heb volgende week echt een kansloos drukke week met iedere dag afspraken en heel veel regelen. Waaronder afspraken met advocaten waarbij je gewoon goed moet kunnen opletten. En er blijven maar dingen bij komen die ook nog perse moeten, want we gaan een week daarna op vakantie.
Gaat nu ineens mijn buurman de tegels van zijn badkamer lopen bikken met een schuurmachine?? Als zij nu volgende week de badkamer gaan verbouwen ga ik echt huilen. Ik doe namelijk met name avond- en nachtdiensten deze week, dus dan kan ik ook nog niet slapen. En ja, ik kan ook even vragen wat ze van plan zijn, maar ik vind het eigenlijk ook best wel asociaal. Hij is al uren bezig zonder even te waarschuwen. Ik ben thuis aan het werken, maar dat is ook echt niet mogelijk zo.
Ik denk eigenlijk wel dat het gewoon een skillissue/ pannenissue is. Leren welke temperaturen goed zijn, en een pan (gietijzeren bijv) met een goede dikke bodem is ook belangrijk. Het kookt gewoon niet hetzelfde als op gas, dus als je dat gewend bent moet je even kijken wat wel werkt.
Ik heb echt nul moeite met stoofvlees namelijk. Het enige wat je echt niet kan ondervangen met inductie is wokken. (O, en anders dan bij een gasfornuis maakt de kwaliteit van je inductiekookplaat ook nog best veel uit).
Als je echt moeite blijft houden kan je ook eens kijken of je mss je stoofvlees verder kan garen in de oven.
Asociaal omdat je midden op de dag klust in je eigen huis?
Nouja als jij urenlang een geluid gaat voortbrengen waardoor in het huis naast je niks meer mogelijk is, zou ik dat wel altijd even vermelden/briefje in de bus doen ja? Hebben wij andersom met de badkamer verbouwen iig wel gedaan. Want dan weet iemand ook gelijk even of het een dagje is of dat het langer gaat duren. Zeker als je van elkaar weet dat mensen nachtdiensten werken (buurvrouw werkt ook nachtdiensten), vind ik dat wel logisch eigenlijk.
Ahh dan is het denk ik echt je warmtebron ja. Ik kook op gas en dat vlees valt na 4u echt uit elkaar.
Simpele ziel hier maar dan moet je je inductie gewoon hoger zetten. Ik heb inductie en in vier uur kan het helemaal boterzacht zijn maar het moet wel redelijk borrelen.
Hier ook en in combinatie met een le creuset pan, binnen 4 uur klaar
Ik vind dit ook logisch, had laatst ook al in een ander topic (geloof vuren ergernissen) zoiets gepost over dat ik het heel fijn vind om een normaal ‘goed’ contact met buren te hebben omdat dat gewoon voor sociale controle of als er eens iets is heel prettig is als degene die vlak naast je woont dan gemakkelijk iets kan betekenen voor je (en vice versa). Dus ja daar hoort ook bij dat je bij verbouwingen of dit soort dingen elkaar ff op de hoogte brengt. Gewoon omdat het prettig is om te weten wat er om je heen gaande is als het effect heeft op je bezigheden en het leven in en om je woning.
Maar ja het is duidelijk dat er ook forummers zijn die daar anders over denken en meer individualistisch ingesteld zijn.
Dus nee @Druppels het is natuurlijk niet aso om midden op de dag in je eigen huis te gaan klussen, maar als je een dergelijke verstandhouding hebt met je buren zoals ik hierboven schets snap ik dat je wel denkt huh ineens harde klus geluiden, wat is er aan de hand, ik weet van niks?
Hoop dat je je buren nog spreekt en dat het geen langdurig gedoe is @Rose_Gold
Ja inderdaad, daarbij is het zo’n kleine moeite om iemand even in te lichten dat je gaat verbouwen/feestje houdt/er geluidsoverlast is. Ik hoop voor je @Rose_Gold dat het meevalt.
Aan dat je overal steeds meer troep in de berm ziet liggen. Wat ben je voor een tokkie dat je niet gewoon je rommel bij je kunt houden tot er een prullenbak is.
Ik heb een kopje koffie teveel op vandaag en voel me slecht
Dat wanneer ik naast iemand ga zitten in de trein en ze hebben een lange sjaal of jas aan en die ligt over de stoel waar ik op ga zitten, ze dat niet ff goedleggen. Dan ga ik idd op je sjaal of jas zitten ja.
Als je een banaan in de buurt hebt die opeten!
Een van de treurigste dingen van het ouder worden ![]()
Ik vind het ook irritant wanneer zo’n iemand naast mij komt zitten en dat die jas of sjaal dan zo over mijn been heen gelegd wordt. Hou je zooi op je eigen stoel. Zelfde met tassen. Hebben mensen nou echt niet door dat je je volgepropte schoudertas niet over je schouder kan laten hangen wanneer je naast iemand gaat zitten?
Laatst had iemand z’n jas opgehangen aan het haakje bij het raam, maar diegene was zelf op de ‘verre’ stoel gaan zitten. ‘Mag ik daar zitten?’ Nou dat mocht, maar in plaats van doorschuiven moest ik voorlangs en zat ik met mijn neus in zijn dikke winterjas. ??? Hoe kom je daarbij echt. Ik wilde niet aan die jas zitten, maar schuif m op? Schuif jezelf op? Haal de jas weg? Zo vermoeiend mensen in de trein.