Waar erger je je aan? #20

Ja ging mijn medicijnen uit de automaat halen en toen zag ik het. Geen bericht ook over gehad… maar teva is dus moeilijk leverbaar? Dat is balen!

1 like

Ja verschillende sterktes van teva worden pas weer verwacht over een paar weken (week 6-15). En ze blijven ook steeds de verwachte levertijd opschuiven. Dus ik snap waarom jouw apotheek jou omgezet heeft naar een ander merk, maar ik vind het niet netjes dat ze dit niet naar jou toe gecommuniceerd hebben.

1 like

Aah mooi kak! Ja ik wil gewoon echt niet weer bloedprikken vooral. Ik ga ze morgen even bellen en dan horen we het wel!

3 likes

Al die hyrox posts. Ik vind hyrox zo freaking stom met al die shirtloze mannen met een hartslagmeter.

31 likes

Haha ik heb nu een kwartier The Pitt meegekeken met m’n vriend en nee: niet realistisch. :joy:

Ben echt een party pooper met medische series, beter gewoon niet naar kijken.

4 likes

Is je vriend ook arts? Ik had een paar zaken opgemerkt, was wel meer verbaasd dat al die artsen echt alles weten. Orthopedie, hematologie, gynaecologie, echt alles. Wat vond je ongeloofwaardig?

2 likes

Kun je vertellen wat er dan niet klopt? Vind dat altijd wel leuk om te weten.

Net als dat ik kan genieten van de video’s van Dr.Mike die dan afleveringen gaat kijken en uitleg geeft.

3 likes

Vreselijk, ik zag net zelfs een meid in een strapless top meedoen?! Je kan me niet wijsmaken dat dat het lekkerst zit met een sportwedstrijd.

2 likes

Eerlijk, als ik zo hard had getraind voor iets als extreem als een Hyrox wat ik qua wilskracht en algemene fitheid nooit ga bereiken overigens, zou ik mss ook wel de douchebag zijn die halfnaakt zou sporten.

Ben al lelijk bij een videootje thuis van 3 kwartier haha, dus verbaas me meer over hoe ze dat doen. Geen ambitie om mee te doen overigens want lijkt me verder verschrikkelijk, betalen om mezelf te pijnigen.

19 likes

Ik vind gewoon de mannen stom en met hoeveel drama ze het doen

4 likes

Ik heb geen enorm opvallend medisch onjuiste zaken opgemerkt, maar het is natuurlijk zelfs voor een enorme SEH niet realistisch dat er elke minuut een nieuwe spectaculaire casus binnenkomt en dat je elk uur een grote operatie op een gang staat te doen. En dat er dan in al die situaties maar 1 superviserende arts is.
Ik werk in het grootste traumacentrum van Nederland, maar een thoracotomie op de spoed is bij ons in de laatste 2 jaar misschien 2 of 3x gebeurd, en dan staat ongeveer het hele ziekenhuis erbij op de kamer.
Dat geschreeuw van allerlei patiëntinformatie op de gang door de ambulance terwijl de dokter alvast allemaal levensreddende acties uitvoert zonder dat ze weten wie ze voor zich hebben doen ze in al die series, misschien gebeurt dat ook wel echt in Amerika, maar dat zou in Nederland allemaal nooit gebeuren. De ambulance belt vooraf met de coördinerend verpleegkundige, die hoort het aan en zegt dat ze naar kamer 23 mogen rijden, die zorgt dat de juiste dokter en verpleegkundige op ongeveer hetzelfde moment in die kamer zijn en dan vertelt de ambulanceverpleegkundige z’n verhaal.

20 likes

Dit mag officieel niet eens. Dus terug gaan en je oude eisen. Schildklier medicatie staat op verboden lijst om te wisselen vanwege de effecten die het heeft.

1 like

Wat mij betreft:
-de handelingen die studenten allemaal mogen doen, Whitacker die vorige seizoen een rea leidde
-de casuïstiek die voorbij komt: zoveel trauma indd, weinig basic SEH zorg (trombosebenen, gewone breukjes, longontstekingen, etc)
-de variatie en hoeveelheid zorg die er op de SEH geleverd wordt (die bevalling, langdurig niet-invasief beademen en daarna intubatie bijv)

4 likes

Als dat niet leverbaar is kan je eisen zonder verder te komen. Zou vooral de apotheek even bellen om te informeren wat er wel mogelijk.

15 likes

Bij mij belt de apotheek dan omdat deze medicatie op de lijst staat dat er niet zomaar van merk geswitch mag worden.

Bij mij was er ook leveringsprobleem voor de hoeveelheid die ik slik. Ik heb toen gekozen om hetzelfde merk te houden, maar dan in andere dosering. Wel dezelfde hoeveelheid, maar dan niet in 1 pil, maar in 2. (Stel dat je normaal 1 pil van 100 slikt, dan nu 2 van 50). En ja, dan heb je iets meer hulpstoffen in verhouding dus ze adviseerden wel om dan om de 6 weken te prikken.

Haha nee die is geen arts, dus die vindt het wel leuk. :joy:

Maar beetje wat @Merel al zei: heel veel heel heftige casuïstiek achter elkaar, heel casual gepraat met elkaar rondom zo’n heftige casus, zelfs snappy opmerkingen over patiënten. Een patient die bewusteloos in de auto al een medicijn krijgt toegediend zonder enige anamnese of onderzoek, een patiënt die volledig bij bewustzijn is en volzinnen praat en duidelijk geen bedreigde ademweg heeft wordt geïntubeerd en bij een patiënt wordt door gereanimeerd omdat de jongste arts dat graag wil.

En dit allemaal in een kwartier. :joy:

6 likes

Ooh jeetje dat wist ik niet eens. Ik ga ze maandag sowieso even bellen en vragen hoe het zit!

Fijn dat mannen je continu beoordelen of je je wel sexy genoeg kleedt en ook commentaar leveren als je outfit te sexy, bloot, strak whatever is en nu komen de vrouwen ook zeiken over of iets wel of niet gepast is onder het mom van “dat het lekker zit”. Mogen we alsjeblieft zelf uitmaken wat we dragen op welk moment dan ook? Stick together girls kom op.

22 likes

Nou nou, zo dat ligt wel iets genuanceerder. Levothyroxine is inderdaad een van de medicijnen waarbij het zeer onwenselijk is om te wisselen van merk, dus wordt in de richtlijn (en op de lijst die je noemt) gezegd dat alleen te doen als het écht niet anders kan. Het is niet verboden en er is niets officieels aan.

Maar als er leveringsproblemen zijn, wat met bepaalde merken levothyroxine zo is, kun je hoog en laag springen maar heb je geen andere optie.

Ik vind dat haar apotheek dit zeker beter had kunnen doen, inderdaad even bellen om toelichting te geven, ik zou ook not amused zijn het zo in de automaat te vinden. Maar voordat we nu met hooivorken op de apotheek afgaan is het wel fijn het hele verhaal te hebben.

Heb het altijd een beetje te doen met apothekers. In mijn ervaring vaak hele leuke, kundige mensen die supergraag meedenken (vooral de ziekenhuisapothekers) alleen hebben ze gewoon echt een schitbaan nu omdat ze oprecht de hele dag alleen maar bezig zijn met medicijntekorten en -vergoedingen en waar ze in hemelsnaam nou weer de medicatie vandaan moeten halen zonder dat ze er zelf failliet aan gaan.

26 likes

Ik snap wel dat het voor apothekers niet fijn is om boze patiënten aan de balie te hebben en zij niks aan de tekorten kunnen doen. Maar ze horen je én te informeren voor het wordt aangeboden én te overleggen met andere apotheken omdat de voorraad wordt verdeeld als het zo gering is. Maar het al meegeven zorgt voor problemen met je verzekering omdat het dan is aangepakt en dan wordt je min of meer verplicht om te switchen terwijl het bij de schildklier heel veel effect heeft om een ander merk in te nemen. Veel patiënten weten dit niet en die zitten uiteindelijk wel met het probleem.

3 likes