Enorme rant incoming
Dat je tegenwoordig overal op tijd bij moet zijn. Bij publicatie moet je klaarzitten anders is je kans voorbij.
Echt bij elke artiest die ik tegenkom en denk “oh leuk om te zien wel!” is het uitverkocht. Kleine concerten zoals in Paradiso maar ook Ziggo Dome. Dit was echt niet zo jaren geleden bij artiesten met een paar miljoen luisteraars. Alleen bij de echt allergrootste sterren moest je in een wachtrij staan om kaartjes te bemachtigen, niet bij elke artiest die überhaupt in Ziggo Dome staat. Of concerten over een half jaar in een klein zaaltje.
Komt dit door Corona ofzo? Dat mensen meer van het plannen zijn? Net zoals je ook bijna niet meer spontaan met 3 of 4 mensen ergens kan gaan dineren zonder minimaal 3 dagen van te voren te hebben gereserveerd.
Mijn sportlessen trouwens ook: eerder schreven mensen zich een dag of 2 van te voren in voor een les die elke week vol zit en geliefd is. Maar nu ben je met 12 dagen van te voren reserveren gewoon te laat, je moet echt 14 dagen van te voren zijn.
Voor concerten en restaurants/sportlessen geldt: vaak kun je last minute nog wel een ticket via ticketswap regelen of mensen annuleren hun plannen en een plek komt vrij, maar dat je overal bovenop moet zitten vind ik zo irritant. Niet vrijblijvend, alles moet je vastleggen en organiseren anders ben je te laat.
(en ticketswap is dan nog irritant omdat de concertprijzen al tering hoog zijn en dan doen ze er nog eens 25% bij, zit je dan voor €125 euro voor een niet superster op een stoeltje kilometer van het podium. En dan moet je blij zijn want je was er net op tijd bij om deze te bemachtigen. Als je hem al kon bemachtigen want met de loting doen nog 1000 mensen mee).