Waar erger je je aan? #20

Hahaha ik had de laatste keer zelfs een sterk vermoeden dat twee collega’s het feestje nog in een van hun hotelkamers hebben voortgezet :joy:

Voelde echt als een leip schoolreisje met zo’n gezelschap in de leeftijd 30-60 in een hotelletje in een vaag dorp waar niks in de buurt is. Wel heel grappig (maar ik lag er op tijd na een acceptabele hoeveelheid wijn in want niet helemaal het gezelschap waarin ik full bacchanaal wil gaan)

11 likes

Ik had dezelfde insteek, maar kreeg precies die avond heel verdrietig nieuws en moest uitjanken bij collega’s en kreeg (heel) veel troostwijn toegestopt, waarna het veel te gezellig werd. De volgende ochtend kotsmisselijk en met een tollend hoofd een training volgen met de hoogste baas erbij :saluting_face:

Ik werkte er een maand :grinning:

Maar echte teambuilding was het wel hahaha

15 likes

Ja bij ons ook! Maar nu hebben wij een relatief jonge organisatie en daarmee ook bijna alleen maar leden tussen de 25 en 40 in de OR, dat maakt het ook heel gezellig!

2 likes

Dat na Amalia, Maxima ook reservist wordt alsof deze mensen niet in het eerste evacuatievliegtuig stappen als het nijpend wordt.

59 likes

Zolang niemand van de koninklijke familie aan het front gaat vechten zoals in de Middeleeuwen wil ik hier ook niks over lezen in de krant.

21 likes

God ik ben zo klaar met deze (gecombineerde) propaganda voor het koningshuis en defensie

24 likes

Bij ons lopen diverse OR-leden bij mediators met elkaar… dus lijkt me niet heel gezellig haha. Sommige nemen het iets te serieus allemaal.
Als je inderdaad een leuke groep mensen hebt, dan kan ik me voorstellen dat het gezellig kan zijn.

1 like

Zou soms willen dat ik meer als @Monster was. Net mn kind uitgekleed bij het consultatiebureau en toen klom er een ander kind in het verschoon hokje waar mn kind lag. Zei ik tegen die moeder van kan je je kind even weghalen en toen deed ze zo :face_with_raised_eyebrow: en zei ze tegen haar kind: die mama wil dat jij daar weggaat. Ehm ja mag mijn kind in zn blootje ff niet benaderd & aangeraakt worden door jouw kind?? Hahaha bek houwe pls

24 likes

Het spuitje waar de siroop uitkomt in de koffieautomaat op mijn werk staat waar de grote mokken met moeite passen en ik vergeet het telkens dus ik betaal telkens extra voor karamelsiroop maar de helft van de tijd pleurt t gewoon naast de mok :rage:

Subergernis: hoezo moet ik BETALEN voor koffie op kantoor :rage:

7 likes

Dat laatste zou ik echt irritant vinden, zit er een extern bedrijf in ofzo dan? Ik moest alleen bij het post sorteren betalen voor koffie (had niemand verteld dus ik had geen kleingeld op zak ook) verder nog nooit ergens gezien gelukkig

Ik had dit ook toen ik in Engeland stage liep en dan was het ook nog eens oploskoffie, verder hadden we gewoon geen koffiezetapparaat of niks? Dan moest je echt naar een Costa/Starbucks verderop in het gebouw of naar de kantine van een universiteitsgebouw naast ons voor betaalde koffie. Echt schraal.

4 likes

Ik werkte een keer ergens waar iemand haar eigen dolce gusto had meegenomen en dan moest je geld in een spaarpotje doen als je een koffietje wilde :sob:

Huh maar je kunt toch ook niet verwachten dat je collega voor iedereen de cupjes betaalt?

43 likes

Ja wel een goede hoor maar dat durf ik dus echt niet.

1 like

Wat ik nu ga zeggen is niet altijd waar maar: toen ik bij de kindergeneeskunde werkte waarbij vader als 1e contactpersoon stond en die belde, dan 9 van de 10 keer was het: oh ja dan moet u mijn vrouw of moeder van X bellen, die regelt dat altijd. Of als ik iets door moest geven wisten de vaders meestal nergens van af. Zo irritant. Ik hield mij wel aan de 1e contactpersoon maar was af en toe goed in staat om die te negeren als daar vader stond.

Edit: wat @Kauai zegt: de geboortedatum niet weten, gebeurde ook vaak.

3 likes

Die moest je zelf meenemen! Het was ‘huur’ voor de machine.

2 likes

Ja dat is bij mijn werk best wel normaal. Die cupjes zijn hartstikke duur, dus als je dat graag drinkt is het toch niet zo gek ze zelf mee te nemen?

2 likes

Huur betalen voor dat apparaat? Ik vind dat wel raar. Cupjes meenemen vind ik ook heel normaal

Ja das wel vrij essentiële context, klonk alsof je het normaal vond dat iemand van haar eigen geld koffiecupjes zou kopen voor t hele team

12 likes

oh zo las ik je bericht, dat collega’s er gebruik van konden maken als ze zelf cupjes meenamen.

1 like