Waar erger je je aan? #20

Wanneer ze de vacht uitschudden… wil je echt niet naast zitten eten. En tegenwoordig lijken alle tafeltjes al zó dicht op elkaar te staan! (Ook een grote ergernis).

11 likes

Een tijd geleden blokkeerde een oudere dame het pad met haar (grote) hond. Ik kon er zelf wel door het gras langs, maar had een kind in de buggy bij dus stond te wachten tot ze haar hond aan de kant deed zodat ik er langs kon met de buggy over het pad. Kreeg ik een opmerking dat ik gewoon door kan lopen omdat ‘de hond niks doet’. Ja sorry maar ik ken je hond niet en wil niet mijn kind zonder afscherming als bulldozer gebruiken om een onbekende hond aan de kant te duwen?! Het pad was ook echt te klein om te passeren, dus het was werkelijk die hond aan de kant duwen. Bovendien is mijn jongste ook gewoon bang van honden. Ga gewoon aan de kant of houd je hond sowieso in het gras.

7 likes

Er was mij zon beloofd door het weerbericht maar ik zie alleen maar wolken.

Maar wel fijn dat dit mijn grootste probleem is vandaag. Voel nu echt de neiging dit af te kloppen, ik erger me er ook aan dat ik soms toch een klein beetje bijgelovig ben.

2 likes

Haha gewoon volgende keer zeggen ‘Ja oké, maar mijn kind bijt wel’.

21 likes

Ik was paar weken geleden ziek, geen griep maar wel paar dagen in bed met verhoging, en ik heb het nu gewoon weer opnieuw? Ik ben dan meteen bang dat ik mijn ziekmeldingen al heb “verbruikt”. Ziek is ziek maar ik vind het toch altijd een vervelend iets om je te moeten ziekmelden met in mijn achterhoofd een afweging of ik niet toch kan werken etc en mijn werk ziet me aankomen? Na 3 weken een nieuwe ziekmelding. Maar ik draaf door: misschien voelt het maandag alweer heel anders
maar überhaupt, zo snel, eigenlijk direct nadat mijn lichaam dat vorige virus helemaal had opgeruimd, weer iets oppikken? Hoe dan?

3 likes

Er heerst van alles dus het is niet gek dat je opnieuw een virus oppikt. Daarnaast is je weerstand waarschijnlijk nog wat lager waardoor je ook sneller klachten ervaart van een nieuw virus. Beterschap!

1 like

Hollands? Nederland is een honden land maar mensen voelen zich altijd beter dan dieren

Nou ja de meeste mensen vreten hun eigen kak en kots niet op dus ik denk wel dat je de mens gemiddeld genomen als hygiënischer kunt bestempelen dan dieren.

25 likes

Kinderen zitten ook aan hun kont gat en graaien dan in de chips schaal

Maar niet aan jouw restauranttafel.

Jezus de mentale gymnastiek die mensen uitvoeren om hun hond te excuseren.

105 likes

Haha maar wel op feesten, verjaardagen en borrels waar je zogenaamd een borrelplank moet delen etc en kinderen stiekem overal aan likken en aanzitten want ouders zien ook niet alles :joy:

Ik neem mijn hond in Nederland overigens nooit mee in een restaurant alleen in het buitenland op vakantie en dat is 90% van de gevallen op een terras. Maar de mensen bij restaurants in Frankrijk, Duitsland, Italië zijn altijd super aardig en honden zijn praktisch altijd welkom.

1 like

Doe normaal a.u.b. hahaha een hond is niet te vergelijken met een mens
Punt

Je wringt je in allerlei onnodige bochten hoor

37 likes

Ik denk nog steeds terug aan die keer dat ik zag dat iemand haar hond had geleerd om haar vriend en haarzelf papa en mama te noemen. En dat de hond broertjes en zusjes had in de vorm van haar kinderen. :skull:

???

Meid je ziet spoken

11 likes

Ik ben even helemaal in de war nu

7 likes

Dat was geloof ik dmv blaffen óf door een soort van praatknoppen

1 like

Het gaat mij niet om mens > dier, maar je moet echt je ogen en neus dicht doen om geen verschil te zien tussen menselijke en dierlijke hygiene. Doorsnee restaurant mag uit geserveerd eten niet nog eens uitgeven, personeel zou geen koekje van je mogen aannemen, maar men doet alsof het normaal is alsof een dier dat buiten loopt, rolt, vies water ingaat, overal aan likt en vaak nog niet eens wekelijks gewassen wordt, schoon is en naast me geparkeerd wordt. Prima als jij daar je dagelijks hap naast eet, maar mijn ding is het niet. En die sfeer, waarbij de goorheid van dieren ontkent wordt, is wel echt heel hollands/westers.

Heb daarom ook geen huisdieren. Ik eet overigens ook niks uit de handen van kinderen en ben vies van de kinderborrelplank. Ken ook bijna niemand die dat doet uit de handen van kids die niet eigen zijn.

27 likes

Een hond in een restaurant vind ik net zo vies als mensen die zeggen; maar mijn kat is echt schoon hoor hij/zij likt zichzelf schoon. :sob:

Hou wel van honden overigens en niet van katten bah

1 like

Hierboven is wel het typische beeld wel weer bevestigd eigenlijk ook

Van die hele heftige hondeneigenaren zijn vaak ook heftige kinderhaters

Maar zij doen echt hetzelfde als van die hele aanwezige moeders die zo extreem doen om hun kind, precies ook wat deze hondeneigenaren doen met/om hun hond. Alsof de hele wereld om ze draait ook

Don’t come at me. Ik ben kind en hond lover en heb ze allebei niet dus ik vind dat ik dit onafhankelijk en objectief kan zeggen vanuit deze positie :joy::joy:

53 likes

Ja ik dacht dat ik zelf een beetje begon te neigen naar ‘heftige’ hondeneigenaar (ik zit ook weleens met haar in een café sorry mensen) maar ik zit echt met verbazing het verloop van deze discussie te lezen. Van andere mensen verwachten dat ze ergens anders heen gaan omdat er een hond zit, op een plek die is gemaakt voor mensen?? Echt deze arrogantie is toch van een level dat ik nooit hoop te bereiken.

20 likes