Waar erger je je aan? #20

Ja wat bedoel je met vieze verpakkingen?
Een plastic bakje waar bijv vlees of iets in zat en dus daar vies van is, moet dat bij rest, nooit geweten lolll Dan kunnen al die plastic bakjes daarbij bijv? Of van die blikjes waar tomatensaus in zit, is ook vies, moet dus ook rest?

En ik zei al, ik zeg niet dat ik geen restafval heb. Maar dat is zeker minder dan de rest van mn afval + ik verzamel dus die losse dingen voor een afspraak bij milieustraat. Is bij mij echt geen container vol :open_mouth:

1 like

Ja inderdaad, dat moet bij rest! Alles wat niet ā€˜puur’ is moet bij rest (even uitzonderingen daar gelaten). Net als dat bijvoorbeeld enveloppen met een plastic vakje niet bij het papier mag (ten minste toen ik nog in de branche werkte).

1 like

Maar waarom zou je dat doen, is toch veel meer werk? Mijn groen container zit overigens ook niet vol als ik 'm aan straat zet (tenzij ik de tuin heb gedaan) maar zet 'm wel elke twee weken aan straat want die gaat altijd zo broeien :nauseated_face:

3 likes

Echt nooooit geweten maar ik heb dit altijd dit aangehouden :

PMD-afval staat voor
Plastic verpakkingen, Metalen verpakkingen en Drankkartons. Dit huishoudelijk afval (leeg, niet per se schoon).

Leeg, niet schoon: Verpakkingen hoeven niet schoongespoeld te zijn, maar moeten wel leeg zijn. Schroef, knijp en schraap ze zo leeg mogelijk.

4 likes

Ja het is ook echt heel lastig hoor al die regeltjes. Ik dacht bijv dat je het moest schoonspoelen inderdaad maar nu lees ik in jouw reactie dat dat dus niet hoeft. Het blijft veranderen.

1 like

Ja in de hete zomer ook btw met groen

En ja geen idee, omdat ik tot 1,5 jaar geleden überhaupt geen containers enzo had dus echt restafval heb ik in alle jaren dat ik op mezelf woon altijd zo apart weggebracht, en nooit in grote hoeveelheden gehad. Vooral plastic groen en papier, zo’n aparte container rest zit niet echt in m’n systeem maar kan het net zo goed ook idd verzamelen in de container

3 likes

Pfff zooooo irritant. Net dure medicijnen laten liggen bij de Kruidvat :cry:
Pffff zouden ze me morgen geloven als ik terugga met de bon en aangeef dat ik die heb laten liggen

Hoe bewijs je dat überhaupt haha. Van mij mogen ze op de camerabeelden kijken

Heb je het bij de kassa laten liggen? Daar hangen gewoon camera’s dus kunnen ze makkelijk checken.

Ja bij de kassa idd, ja ik hoop het

Het mooie is dat ik nooit bonnen vraag maar nu wel omdat ik daarna nog de supermarkt inliep, komt dat nu goed uit

Dat mag al een tijd wel.

4 likes

Dit verschilt denk ik per gemeente, want hier mag dat niet

2 likes

Als ik dit zo lees over dat PMD afval ben ik zo blij dat het in onze gemeente niet gescheiden hoeft te worden.

2 likes

Nou zoveel moeite is het echt niet en alle kleine beetjes helpen toch? Gek dat het in sommige gemeentes niet hoeft, dacht dat het overal nu wel gangbaar was.

2 likes

Het hoeft niet, omdat de apparaten waarmee ze kunnen scheiden dat beter doen dan mensen. Dus uiteindelijk wordt het wel gescheiden, maar ik hoef het niet meer te doen.

En toen ze het nog apart ophaalde, deed ik het wel zelf, maar vind het nu wel erg fijn dat ik gewoon 1 prullenbak in de keuken heb ipv al die verschillende bakken.

13 likes

In sommige gemeenten is dat weer terug gedraaid.

4 likes

Oh! Dat wist ik helemaal niet dat dat kon, wat goed!

5 likes

Oops I did it again

Nouja niet besteld maar de rest opgegeten en dat was nog steeds een bovenmenselijke hoeveelheid en ik voel overal gasopbouw in mn hele lijf :hot_face:

12 likes

Dat we toen we onze tuin lieten doen, aan de hovenier lieten weten dat we in ons voortuintje planten willen die in de winter ook nog wel groen zijn ipv dood omdat ze de winter niet aankunnen want vind dat geen gezicht. Kon allemaal prima. Drie keer raden wie er nu dode planten in de tuin heeft ipv groene… Urgh.

2 likes

Ik had dit een tijdje terug bij de Action, toen hebben ze inderdaad camerabeelden bekeken en kreeg ik het mee. Zou zeker teruggaan!

2 likes

Hoop ook echt dat ze het hier gaan terugdraaien :pray: Zit nu met zo’n grote oranje container en krijg mijn restafval ook nooooit vol en heb 4 containers :joy: En dan schijnt het idd ook helemaal niet echt te helpen, waar doen we het dan voor :sob:

6 likes