Dat was geloof ik dmv blaffen óf door een soort van praatknoppen
Het gaat mij niet om mens > dier, maar je moet echt je ogen en neus dicht doen om geen verschil te zien tussen menselijke en dierlijke hygiene. Doorsnee restaurant mag uit geserveerd eten niet nog eens uitgeven, personeel zou geen koekje van je mogen aannemen, maar men doet alsof het normaal is alsof een dier dat buiten loopt, rolt, vies water ingaat, overal aan likt en vaak nog niet eens wekelijks gewassen wordt, schoon is en naast me geparkeerd wordt. Prima als jij daar je dagelijks hap naast eet, maar mijn ding is het niet. En die sfeer, waarbij de goorheid van dieren ontkent wordt, is wel echt heel hollands/westers.
Heb daarom ook geen huisdieren. Ik eet overigens ook niks uit de handen van kinderen en ben vies van de kinderborrelplank. Ken ook bijna niemand die dat doet uit de handen van kids die niet eigen zijn.
Een hond in een restaurant vind ik net zo vies als mensen die zeggen; maar mijn kat is echt schoon hoor hij/zij likt zichzelf schoon. ![]()
Hou wel van honden overigens en niet van katten bah
Hierboven is wel het typische beeld wel weer bevestigd eigenlijk ook
Van die hele heftige hondeneigenaren zijn vaak ook heftige kinderhaters
Maar zij doen echt hetzelfde als van die hele aanwezige moeders die zo extreem doen om hun kind, precies ook wat deze hondeneigenaren doen met/om hun hond. Alsof de hele wereld om ze draait ook
Don’t come at me. Ik ben kind en hond lover en heb ze allebei niet dus ik vind dat ik dit onafhankelijk en objectief kan zeggen vanuit deze positie ![]()
![]()
Ja ik dacht dat ik zelf een beetje begon te neigen naar ‘heftige’ hondeneigenaar (ik zit ook weleens met haar in een café sorry mensen) maar ik zit echt met verbazing het verloop van deze discussie te lezen. Van andere mensen verwachten dat ze ergens anders heen gaan omdat er een hond zit, op een plek die is gemaakt voor mensen?? Echt deze arrogantie is toch van een level dat ik nooit hoop te bereiken.
En meteen die arme kinderen in de discussie erbij betrekken hahah
Sorry, maar de lúcht die van de gemiddelde tot grote hond afkomt, vooral als ze nat zijnn geweest…dan denk ik al, je zal er maar de hele dag in zitten als baasje. Laat staan dat ik daar naast wil zitten in een restaurant.
Ik ben geen honden hater maar vind ze wel vies bij mijn eten. Ik heb wel kinderen maar vind ze ook vies bij mijn eten. Ik snap dat mensen daar ook niet op zitten te wachten dus wij hebben regels. Mijn kinderen mogen niet van een borrelplank graaien en moeten aanwijzen wat ze willen zodat ik het aan ze kan aangeven. Kinderen die op bezoek zijn hier krijgen ook eventueel een eigen bakje snacks.
Ik snap ook niet wat een hond zou hebben aan meegaan naar een restaurant.
Aan het eind van een lange wandeling ergens op een buiten/terras bij het bos/strand/natuur even zitten snap ik nog maar uitgebreid tafelen is toch niks aan voor een hond.
Voor een kind ook niet. Ik hoef echt geen rondrennende/gillende/jankende/met herrie speelgoed kinderen om me heen met eten.
Maar goed ik haat uit eten sowieso dus niet mijn probleem dit.
Ik haat kinderen en vind mensen vaak dom die hond overal heen slepen want is zelden in belang van hond.
Ik houd van honden, maar herken inderdaad wel dat beeld van hondeneigenaren. Dingen als “hond doet niks” vind ik altijd heel raar ook, want dan leg je de verantwoordelijkheid automatisch bij een ander. Dit wordt vaak ook nog eens gezegd bij een hond die niet goed is opgevoed imo.
Anyways, je kan toch wel naar een restaurant zonder je hond. Laat je huisdier lekker thuis. Of ga naar een terras of boscafé of iets dergelijks.
Ik liep laatst met mijn twee kinderen op straat. Kwam er een man aan met twee kleine keffertjes die alle kanten op sprongen en blaften. Mijn kinderen liepen er in een boog om heen, zegt die man: “ja, pas maar op, ze hebben nog niet gegeten”. Toen zei ik wel terug: “pas maar op, wij ook nog niet”. Eikel.
Hahaha love jouw reactie!! Top dat je daar op dat moment ook op kwam.
Wel achterlijk van die vent, dat terzijde.
Wat was z’n reactie?
“hmpfrghff” oid en toen liep hij door.
Typisch! Wel goed gezegd iig
ja het verschilt ook zo per land hoe mensen omgaan met/kijken naar honden, in Duitsland zijn mensen in mijn ervaring veel hondvriendelijker en -toleranter, ook in de stad etc. Maar in mijn ervaring nemen hondeneigenaren ook wel meer verantwoordelijkheid in Duitsland (houden zich aan een aanlijnplicht, ruimen poep op, hebben meer kennis van gedrag etc); vind de hondencultuur in nederland eigenlijk echt heel kut ![]()
Die ruiken dat niet meer
Die ruiken vaak zelf zo
Ik vind het echt bijzonder om honden niet vies te vinden maar katten dan weer wel.
Dit is toch gewoon als je niet van honden houdt vind je ze vies, als je niet van kinderen houdt vind je ze vies, als je niet van katten houdt vind je ze vies.
Ik sta eigenlijk best neutraal tegenover zowel katten als honden en kinderen van het vrouwelijke geslacht.