Ook weer typisch dit, alsof ze zelf die container betalen ![]()
Hier zit ik ff over na te denken hè
Hier wordt papier los opgehaald. Maak ik nooit gebruik van want ik neem m’n papier/karton mee naar de plaatselijke supermarkt, waar je in een container je papier weg mag gooien. Btw bestel ik zelden/bijna nooit dus heb ook echt niet veel papier.
Plastic scheid ik en word dus apart opgehaald, in zakken.
Rest afval heb ik nooit want ik scheid m’n afval. En bij grote klussen of taken oid ga ik naar de milieustraat waar dan die restafval wordt weggegooid. Soms verzamel ik dus ook van die losse dingen tot ik die afspraak heb
Heb dan alleen groen. En die raakt na 2 weken ook niet meteen vol dus eens in de 4 weken. Krijg ik dan ook een boete
omdat ik de andere containers al 1,5 jaar niet op straat heb gezeten + beduidend minder per jaar waarschijnlijk mn groen buiten zet
Er is toch ook afval wat niet in een van die categorieen past? Bijv netjes van citroenen (zeg maar even iets), die moeten bij restafval, niet bij plastic.
M’n toevoeging net voordat je reageerde
Heb je nooit vieze verpakkingen ofzo? Dat moet bij rest ipv het plastic. Nooit restafval hebben kan eigenlijk niet.
Sorry had ik idd nog niet gelezen. Maar bij grote klussen kan ik me dat goed voorstellen.
Ja wat bedoel je met vieze verpakkingen?
Een plastic bakje waar bijv vlees of iets in zat en dus daar vies van is, moet dat bij rest, nooit geweten lolll Dan kunnen al die plastic bakjes daarbij bijv? Of van die blikjes waar tomatensaus in zit, is ook vies, moet dus ook rest?
En ik zei al, ik zeg niet dat ik geen restafval heb. Maar dat is zeker minder dan de rest van mn afval + ik verzamel dus die losse dingen voor een afspraak bij milieustraat. Is bij mij echt geen container vol ![]()
Ja inderdaad, dat moet bij rest! Alles wat niet ‘puur’ is moet bij rest (even uitzonderingen daar gelaten). Net als dat bijvoorbeeld enveloppen met een plastic vakje niet bij het papier mag (ten minste toen ik nog in de branche werkte).
Maar waarom zou je dat doen, is toch veel meer werk? Mijn groen container zit overigens ook niet vol als ik 'm aan straat zet (tenzij ik de tuin heb gedaan) maar zet 'm wel elke twee weken aan straat want die gaat altijd zo broeien ![]()
Echt nooooit geweten maar ik heb dit altijd dit aangehouden :
PMD-afval staat voor
Plastic verpakkingen, Metalen verpakkingen en Drankkartons. Dit huishoudelijk afval (leeg, niet per se schoon).
Leeg, niet schoon: Verpakkingen hoeven niet schoongespoeld te zijn, maar moeten wel leeg zijn. Schroef, knijp en schraap ze zo leeg mogelijk.
Ja het is ook echt heel lastig hoor al die regeltjes. Ik dacht bijv dat je het moest schoonspoelen inderdaad maar nu lees ik in jouw reactie dat dat dus niet hoeft. Het blijft veranderen.
Ja in de hete zomer ook btw met groen
En ja geen idee, omdat ik tot 1,5 jaar geleden überhaupt geen containers enzo had dus echt restafval heb ik in alle jaren dat ik op mezelf woon altijd zo apart weggebracht, en nooit in grote hoeveelheden gehad. Vooral plastic groen en papier, zo’n aparte container rest zit niet echt in m’n systeem maar kan het net zo goed ook idd verzamelen in de container
Pfff zooooo irritant. Net dure medicijnen laten liggen bij de Kruidvat ![]()
Pffff zouden ze me morgen geloven als ik terugga met de bon en aangeef dat ik die heb laten liggen
Hoe bewijs je dat überhaupt haha. Van mij mogen ze op de camerabeelden kijken
Heb je het bij de kassa laten liggen? Daar hangen gewoon camera’s dus kunnen ze makkelijk checken.
Ja bij de kassa idd, ja ik hoop het
Het mooie is dat ik nooit bonnen vraag maar nu wel omdat ik daarna nog de supermarkt inliep, komt dat nu goed uit
Ik had er even bij moeten zetten dat het in een tijd was dat plastic apart inzamelen nog niet bedacht was, en als je elke week je grijze container aan de straat zet en na de wijzigingen nooit meer is dat toch op zijn minst opvallend
Dat mag al een tijd wel.
Dit verschilt denk ik per gemeente, want hier mag dat niet
Als ik dit zo lees over dat PMD afval ben ik zo blij dat het in onze gemeente niet gescheiden hoeft te worden.
Nou zoveel moeite is het echt niet en alle kleine beetjes helpen toch? Gek dat het in sommige gemeentes niet hoeft, dacht dat het overal nu wel gangbaar was.