Waar erger je je aan? #20

Dat kan ik bevestigen uit de tijd toen ik daar werkte (ongeveer 11/13 jaar geleden).

3 likes

Misschien een domme tip hoor, maar kan je de pas niet gewoon in de Wallet van je telefoon zetten?

2 likes

Net geprobeerd maar hij staat er niet tussen.

Ik heb zelf om mijn ov kaarten zo’n hoesje zitten die je ook om werkpassen vaak ziet. Misschien is zoiets een idee, dan is een pas makkelijker terug te vinden.

1 like

Oh nee d’r biebpas zit in de portemonnee van m’n man, want die gaat meestal naar de bieb. Ik vergeet gewoon het bestaan van pasjes tot ik op de bestemming ben en blijkt dat ik die ook nodig heb. Dus ik wil 'm wel digitaal houden zodat ik niet in Utrecht sta zonder die pas.

2 likes

Maar je zegt net dat je een app kan downloaden op de telefoon van je moeder toch? Waarom is dat eng?

1 like

Ja vraag dat maar aan m’n moeder :joy:. Ik snap daar ook niks van.

5 likes

Mijn vriend zegt altijd vooraf van ik ben misselijk en wie moet er vervolgens spugen en heeft buikgriep :tipping_hand_woman:

2 likes

Ja dit dus. Ik moet me vaak ook verantwoorden omdat ik geen stuk taart wil.

Hoe doe je dit bij Nederlandse berichten? Ik lees dit advies vaker, maar kan geen Nederlands selecteren in WhatsApp.

1 like

Ik moet lachen vanwege de herkenbaarheid. Mijn moeder zou dit ook zo hebben, haha. Die doet alsof ze heel digitaal intussen, maar intussen print ze alles nog uit want ze snapt het gewoon niet. En heeft voor zichzelf ook nog een fysieke museumkaart, hahaha.

3 likes

Ik heb vanochtend per ongeluk veel te sterke koffie gezet en nu zit ik mega onrustig op kantoor :triumph:

2 likes

Zou het museum bellen, misschien is een printje van de digipas genoeg?

ja volgens mij scannen ze gewoon een QR code toch?

2 likes

Nee een printje is echt niet geldig en mag niet vanuit de Museumvereniging. Die code wordt volgens mij ook constant opnieuw gegenereed en werkt dus ook niet wanneer je een screenshot of printje gebruikt.

3 likes

Ik erger aan mijzelf en mijn eeuwige uitstelgedrag. Ik werk als zzp-er en vind het vaak ook ZO MOEILIJK om aan de slag te gaan met een taak. Ben nu ook alweer een uur aan het stoeien met iets wat al lang af had kunnen zijn in dat uur :joy: (ja hoi ik typ hier)
Merk dat heel veel klusjes me veel energie kosten terwijl het onzin in is ugh. Natuurlijk zijn dat niet altijd de leukste dingen maar het zijn ook helemaal geen vervelende dingen?? Mijn brein gaat gewoon tegen alles in de weerstand :joy: IRRITANT.
Okee ik ga verder strijden :pray:

8 likes

Geen idee mijn whatsapp staat al op Nederlands. Ik krijg gewoon onder voicememo’s ‘transcribeer’ te zien en daar klik ik op. Dan schrijft ie m uit.

2 likes

Klinkt hemels, ben er inmiddels achter dat het nog niet voor elke telefoon volledig beschikbaar is. iPhones kunnen het wel, Android beperkt qua talen. Jammer!

4 likes

Dat mijn pupillen soms zoveel van elkaar verschillen (ik heb er geen last van, geen hersenletsel) dat ik in bepaald licht echt loco lijk. Vanmorgen twee werkpassen laten maken met foto en beide lijkt ik niet goed door die pupillen van me. :clown_face:

Sowieso grootte haat voor pasfoto’s ik kan er gewoon niet tevreden mee zijn.

2 likes

Ugh jaaaa elke dag opnieuw. Ik ben geen zzp’er, maar ook ik doe dit. En dan heb ik een keer een superproductieve dag en ben ik helemaal enthousiast om weer aan het werk te gaan (het liefst was ik dan tot 's avonds laat doorgegaan), en dan wil het de volgende dag weer helemaal niet! Zit ik weer in die weerstand. Terwijl ik de dag ervoor merkte hoe fijn het was. Echt brein, whyyyyy het zo moeilijk maken.

5 likes