Kun je niet zeggen dat je tijdens de rit wat belafspraken hebt en dat een passagier daarom niet handig is ofzo?
Ik zit inderdaad zoiets te overwegen hahaha
Ja ik luister ook veeeel liever naar vogels dan naar autoâs of buren hoor en zeker overdag en âs ochtends vind ik het echt fijn. Maar wist niet dat ze ook âs avonds enzo nog veel lawaai konden maken.
Ik zag er net een stuk of 10 tegen het glas aan naar binnen proberen te komen ![]()
Haha oh thanks ben blij dit te lezen want dan ga ik nĂș een allergiepil nemen voordat ik lekker in het bos ga wandelen
Nee joh niet liegen, gewoon zeggen dat je daar geen behoefte aan hebt vandaag. Bizar dat hij zichzelf zomaar uitnodigt en dan moet jij je in bochten gaan wringen om beleefd te zijn?
Ja heb je ook weer gelijk in, ik moet sowieso wat meer op mân strepen gaan staan bij zulke dingen maar dan zeg ik niet snel genoeg dat ik het eigenlijk niet wil. Maar ik heb nu toch maar gewoon gezegd dat ik om 4 uur nog een privĂ© belafapraak heb die ik was vergeten maar dat ik m wel even hier op het station kan afzetten omdat dat alweer scheelt ivm de bus die hier wel 1 keer in het hele uur rijdt. Hij geholpen en ik niet 2,5 uur extra sociaal moeten doen
Ja dat is ook ergens doodeng, geen idee waarom precies! Wat mij helpt is dat ik ooit tegen mezelf heb gezegd dat ik niet lieg om mân eigen emotioneel ongemakkelijkheid uit de weg te gaan die komt bij het dealen met iemands (potentiĂ«le) teleurstelling over mijn keuzes. Snap je wat ik bedoel?
Ik vind dit ook wel een situatie waarin een leugentje om eigen bestwil beter is. Ik snap helemaal dat je geen zin hebt in zoân rit en hij had het aardiger moeten vragen. Maar een collega in zoân situatie geen lift geven is wel echt heel onaardig dus dan is liegen beter voor iedereen ![]()
Mensen voelen toch feilloos aan dat je ze een onzinverhaal vertelt
Soms mogen mensen me best wat onzin verkopen als ik me daardoor beter voel hoor.
Heeft ook allemaal een sociale functie. Smoesjes werken prima!
Oh echt niet mee eens, als een collega me in mân gezicht een onzinverhaal zou vertellen zou ik dat echt niet tof vinden. Als diegene me zegt sorry Kauai ik heb echt even zin alleen in de auto te zitten, zal ik je ff bij t station afzetten? Love diegene voor dat
Ja same maar ik denk wel echt dat degene die zoân opmerking zouden waarderen en begrijpen zichzelf in eerste instantie al niet zomaar uit zouden nodigen voor een lift zonder overleg.
Waarom is dat heel onaardig dan? Ik vind het eerder heel onaardig van hem, hij vraagt het niet eens maar oppert het gewoon. Ik snap heel goed dat ze ook geen zin heeft om uren met zoân man in een kleine ruimte te zitten.
Dat iedereen uiteraard het eerste beetje zon moet gebruiken om herrie te maken: overal klusgeluiden (van boormachines, schuurmachines, zaagmachines, hogedrukspuiten en bladblazers en maaiers) en iedereen zijn tokkie kut herrie scooter en motor en auto erbij pakt en extra luid aan zet.
Dus ik niet buiten hebben kunnen zitten of in de tuin heb kunnen rommelen.
Ik haat dit en dat dit me een klote meltdown geeft
Bij een zakelijke rit niet willen carpoolen, daar zou je hier wel op aangesproken worden. In prive tijd wordt het ook gestimuleerd.
Evenals een collega langer onderweg laten zijn omdat je geen zin hebt om sociaal te doen (weet niet of dat hier het geval is, maar dat zou ik zeker wel bespreken).
Ik erger me aan de focking moedermaffia. Ik ga standaard 1 keer per jaar zonder kind op vakantie (buiten Europa) en over twee weken ga ik een paar dagen naar Kaapstad voor een bruiloft. Ik vertelde over de bruiloft aan een moeder van het kinderdagverblijf (zo vroeg het), nouuuu die vrouw keek alsof ik zei dat mn kind elke dag bier dronk.
En dat ze dat nooooit zou doen, en dat haar kind voorop staat, en ze nooit naar een bruiloft zou gaan waar geen kinderen welkom zijn, zeker niet buiten Europa etc⊠![]()
![]()
![]()
Malwijf, niet jouw opvoeding he maar de mijne. Optyfen gauw en succes met je saaie leventje
Een vriendin van mij vond het laatst heel raar dat ze uitgenodigd was voor een bruiloft in het buitenland waar kinderen niet welkom waren. Ik vind het juist heel normaal dat kinderen niet welkom zijn op een bruiloft. En ik snap het ook als je geen oppas kan (of wil) regelen voor een paar dagen, dan gaat t gewoon over. Maar als je oppas kan regelen voor je kind lijkt t mij alleen maar top paar daagjes zelf naar t buitenland of met je partner.
Inderdaad! Mijn kind is bij oma en zn vader, die boeit het niet hoor dat ik even pleiten ben. Plus moeder zijn is niet mijn identiteit. Voor sommige moeders is dat wel zo (ook helemaal prima, jouw leveeee), maar bij mij niet. Ik ben meer dan alleen moeder! En een leuke moeder doordat ik dingen voor mezelf doe haha