Waar erger je je aan? #20

En dan nog vind ik het niet veel eigenlijk

Wat vervelend dat je thuis nog moet eten als je dat eigenlijk bij iemand anders zou doen

1 like

Weet niet hoe de relatie met je vader is maar kan je niet zeggen dat die porties veel te klein zijn voor jou omdat je icm druk leven veel meer eten nodig hebt. Lijkt me een straf om daar te eten als je erna nog veel honger hebt.
Mijn schoonmoeder eet ook weinig, en is ook mager. Maar als wij komen maakt ze extra want ‘wij zijn grote eters’. En als ze bij ons eet krijgt ze altijd een halve portie van wat wij eten want dat is genoeg. Zo is iedereen tevreden.

11 likes

Ik zou het al karig vinden als ik bij iemand ging eten en die schotelt mij een diepvriesmaaltijd voor. Laat staan een te kleine portie die ook nog is mislukt

24 likes

Nou ja als je twee keer per week bij je ouders eet bijvoorbeeld dan hoeft het toch niet elke keer restaurantkwaliteit te zijn, maar zorg op zijn minst dat je genoeg hebt

6 likes

Ik bleef bij iemand slapen vannacht en die vroeg of ik voor het ontbijt ook havermout wilde. Dacht nou chill, ik hou van havermout! Maar deze persoon maakte het met water en het leek wel gevangenis eten :cry: miste de melk

9 likes

Mijn ouders serveren ook altijd veel te weinig en best karig. Niet niveau diepvriespasta, maar wel pasta per persoon afwegen, of ze maken er dan een hele show van dat ze nog wat extra gaan opwarmen als de pan leeg is en ik nog trek heb (‘o, dat hadden we eigenlijk al in een bakje voor morgen gedaan’). Verder zijn ze echt lief, maar met eten zijn ze gierig. Als ze bij mij eten scheppen ze wel twee keer op, haha. Maar voor de kinderen bakken ze wel altijd heel veel pannenkoeken bijvoorbeeld, dus ze hebben het verwengen wel.
Ik zeg nu iedere keer als het weer te weinig is dat ik trek heb en ik neem mijn eigen snacks mee (nootjes, yoghurt), of bak nog een ei na het eten of pak een banaan uit de fruitschaal. Dat helpt wel iets, dus misschien een tip. Ze nodigen je waarschijnlijk uit om je te helpen? Dan wil je niet thuis ook nog zelf moeten koken.

2 likes

Ik ben misschien wat lomp maar ik heb m’n ouders wel eens gewoon gezegd dat ze meer moeten koken (nadat we met 5 personen hutspot aten voor drie). Ik zei doe minstens x 2 wat je in gedachten had of dat ik anders wel kook / boodschappen doe omdat m’n man ook gewoon veel eet (lang, veel spier en sport) en ik ook gewoon wil avond eten en niet nog wil moeten snacken daarna. Heeft wel geholpen en ze vonden het ook niet erg, ze zijn zelf kleinere eters en het koken van grotere porties niet meer zo gewend.

5 likes

Ik heb een tenniselleboog. Ellende!

3 likes

Nou dit inderdaad. Je kan je ouders toch gewoon vragen meer te koken? Zou echt geen snacks meenemen of een ei gaan bakken? Kook gewoon voldoende eten :smile:

10 likes

Idd vraag gewoon. Ik was laatst bij mn ouders lunchen en toen ging mn pa wel piepen omdat mn vriend teveel eieren zou eten. Gelukkig ging mn moeder er al tegenin dus hoefde niet eens te zeggen dat ie normaal moest doen :joy: maar dat is denk ik eerder omdat mn vader er niet veel kan eten voor z’n hart ofzo en dat dan weer projecteert

Mensen die als ze iets lekkers hebben gegeten met hun vuist op tafel slaan om aan te geven hoe :sparkles: amazing :sparkles: het is.

Dubbele ergernis als mensen het super slecht acteren, filmen en online gooien. Looking at you Foodies op instagram.

6 likes

Ughhhh ja dit. En dan eerst dat vingertje tegen de lippen als ze proeven. Extra ergernis zijn de ‘wait I’m scared’ figuren.

4 likes

Ik zit echt te gieren om die halve courgette voor de groenten :joy: ik denk dat dit concept van de plezierloze en nutteloze hoeveelheid groenten toevoegen aan kant en klaar eten alleen in Nederland bestaat

16 likes

@Bospaadje @Tessje2 @PiuPiu Nee ik was een weekendje op bezoek vanwege mijn vaders verjaardag. De avond erna aten we friet, en toen zei de vrouw van mijn vader ‘we eten bijna nooit friet, dus nu deze ene keer kan ik me maar net zo goed vol eten!’ Toen dacht ik al huh maar je eet toch altijd gewoon totdat je vol zit?
Zij hebben eigenlijk nooit eters over de vloer behalve ik, dus ik denk dat ze geen idee hebben hoe andere mensen eten. Mijn vader eet sinds een paar jaar koolhydraatarm, dus met de lunch eten we ook allemaal koolhydraatarm brood. Het is echt een kwestie van totaal wereldvreemd volgens mij, een beetje de ‘touch’ verloren met hoe(veel) mensen normaal eten.
Iedere keer dat ze bij ons eten zitten ze dus ook echt met verbazing te kijken hoeveel ik eet, en spreken dat ook uit (‘Waar laat je het!?’ zeggen ze letterlijk) terwijl ik echt niet zo idioot veel eet. Nouja eigenlijk is het gewoon best raar dat ze volgens mij prima weten dat zij veel minder eten dan ik, maar om de één of andere reden niet gewoon ff een zooitje koolhydraten bij het eten maken als ik/wij over de vloer komen.

3 likes

Ik werk met heel veel boomers en dat is over het algemeen echt wel gezellig en prima, maar zodra het over eten gaat, ben ik soms zo klaar met ze. Ze vinden bij de lunch alles wat verder gaat dan een boterham met kaas gek, spannend of verwennerij. Ze zijn altijd op dieet en vinden dan ook dat een ander veel eet als je naast je brood nog wat andere dingen eet.

In mijn specifieke geval, ik eet graag om de 3 uur wat, zodat ik geen honger krijg en ik einde van de dag niet ga snaaien, maar daar komt dan ook altijd commentaar op. Zo maak ik rond 15en vaak een snackbordje met wat rauwkost met yoghurtdip, gekookt eitje en paar rijstcrackertje oid en dan krijg ik ook altijd commentaar. Van de zo wat doe jij gezond tot aan wat eet jij toch veel heb je niet geluncht ofzo.

Ook neem ik altijd van heel pakket met eten mee omdat ik wat er op werk staat gewoon niet lekker of voedzaam genoeg vind, dus dan is dat ook weer voer (haha) voor commentaar als ik met mn koeltasje binnenkom.

De meeste zijn ook altijd op dieet en ze denken nog steeds dat je dan alleen droge crackers mag eten (moeten ze ook vooal doen, mij horen ze niet), dus vinden ze mijn eten maar gek. Zo vermoeiend.

20 likes

Oohh zo herkenbaar!
Een oud-collega vroeg een keer wat ik at en ging heel hard lachen toen ik ‘kikkererwten’ zei, hij dacht dat ik een grapje maakte want hij had daar nog nooit van gehoord.
Hij at sowieso nooit bonen en had ook nog nooit pompoen gegeten, geen curry, geen zoete aardappel, geen risotto. Eigenlijk gewoon niks behalve agv, nasi en macaroni met smac en ketchup.
En dan dus wel elke keer vragen wat ik at en dat raar vinden.

Een doodgewoon croissantje vond hij ook altijd een verwennerij en een traktatie en exorbitant.

4 likes

Een kennis geboren ergens in de jaren '60 hield eens een hele monoloog over mijn 4 cracottes want waar ging ik dat laten en was dat echt voor 1 maaltijd en toch geen beleg erop

Echt om te janken

@Mrs.Fraser

4 cracottes please hou op met me die stop ik in een holle kies

15 likes

Nou zij niet hoor, dan moest er iets anders geskipt worden
Pieperd

Ja Wejo gewoon het hele pak en dan heb je nog honger

11 likes