Waar erger je je aan? #20

Dit doet me ook echt denken aan mijn moeders obsessie vroeger met dat er wel bij iedere avondmaaltijd groente moest zitten. En als het dan een gerecht betrof waar geen groenten in zaten, denk aan bijv. spaghetti carbonara dan moest daar altijd sla bij gemaakt worden. Alsof die drie blaadjes sla met een plakje komkommer en tomaat erdoor het dan ineens een gezonde maaltijd zouden maken. Accepteer gewoon dat je een dag iets ongezonds zonder groente eet.

5 likes

Bij ons op kantoor is dit ook zo. Ook heel vaak de vraag of mijn eten vogelvoer is, of “al een keer gegeten is” hihaho en of ik alweeer aan het eten ben. Maar zij zijn zo ouderwets met hun boterham en dan savonds twee afgeladen borden vol avondeten wegkappen. Zij eten meer kcal dan ik op een dag :sweat_smile:

Ik ben dan ook wel het leed waar het eerder over ging in dit topic, wij eten kleine porties avondeten. Ik eet ook niet elke dag tot ik vol zit (wel met friet bijv omdat we dat niet vaak eten) maar gewoon tot ik genoeg heb gehad/geen honger meer heb. Maar als ik weet dat er grote eters komen, koken we gewoon drie keer zoveel.

1 like

Volgens sommige van mijn collega’s is het een volwaardige maaltijd. En dan 1 plakje beleg per cracker er helemaal over uitgerekt, vaak van die kipfilet zonder smaak. Nogmaals, als zij er blij van worden, lekker eten, ik zal er tegen hun ook niks over zeggen, maar mij niet bellen.

Maar waarom joh?

Vol is toch ook totdat je geen honger hebt, wat je zegt te doen
Wat is het verschil voor je?

7 likes

Maar als je goed kookt voor je bezoek ben je toch geen leed? Dat je zelf kleine porties neemt heeft toch niemand last van

2 likes

Deze twee bronzes die gewoon niet op willen :tired_face:

Ik ben al een jaar bezig om mijn makeup te minimaliseren en wil gewoon 1 bronzer in mijn collectie hebben (heb ook nog twee vloeibare) maar zelfs de mini rechts doe ik al tijden mee.

8 likes

Voor mij is vol eten echt eten tot er niets meer bij past, dat je rustig moet zitten om het te laten zakken zeg maar. Eten tot ik genoeg heb is eten tot ik geen honger meer heb maar dus ook niet dat overvolle gevoel heb. En we eten savonds kleine porties omdat wij het meeste van onze kcal overdag eten.

Oh ik associeer eten tot ik vol zit niet met een overvol gevoel haha, daar zit de miscommunicatie dan denk ik

Ik eet gewoon totdat ik vol zit, punt
Dus dan bedoelen we hetzelfde denk ik

Overvol is als ik een sushi restaurant zit en alle lekkere hapjes en toetjes wil hebben en daarna de knoop van m’n broek open moet doen en m’n maag uit elkaar klapt

27 likes

De volle maan

Bye nachtrust.

2 likes

Pff mijn kind had er ook last van denk ik. Klaarwakker tussen half 2 en 4 :weary:

5 likes

Ik trap hier elke weer in :upside_down_face::pig:

6 likes

Ik ben 1 keer echt beroerd bij zo’n restaurant vandaan gekomen en nu hou ik echt op tijd op haha

2 likes

Doodles opstellen. Voor mijn werk moet ik dit regelmatig doen en ik moet dan zelf beslissen welke data ik voorstel, dat vind ik ZO moeilijk want hoe weet ik nu welke strategische keuzes ik moet maken zodat de meeste mensen kunnen?? Ik maak dit uiteraard veel groter dan het is maar ik lijk die verantwoordelijkheid niet aan te kunnen :smiley:

4 likes

“Goedemorgen schoonheid. O dat mag ik natuurlijk niet meer zeggen, #metoo. Word ik meteen opgepakt”

4 likes

Dit is echt extreeeem herkenbaar. Ik werk met veel vrouwen van verschillende leeftijden op een kantoor krijg ook altijd zo veel commentaar op mijn salade die ik als lunch eet, alsof ik een borrelplank aan het uitstallen ben daar. “Eet je dat echt elke dag? Ook thuis? En sta je dat 's ochtends dan helemaal te maken?” het is een fokking bak met een bol mozzarella, cherrytomaten en AH slamelange, Linda. Ik pleur het in drie minuten bij elkaar.

En ik eet inderdaad ook vaak nog rijstewafels met hĂŒttenkĂ€se ofzo in de middag en dan hoor ik weer getrompetter ‘oooo tweede lunch’? achter me terwijl ik bij het aanrecht sta te smeren, en dan een verhaal over hoe je na de overgang niets meer kan eten en kilo’s aankomt fuccckkk offff ik wil hier helemaal niet over praten! Met mijn collega’s van mijn eigen leeftijd heb ik het nooit over ons gewicht, en eigenlijk ook niet over eten behalve als we recepten voor avondeten bespreken ofzo. Ik vind het helemaal geen onderwerp om met collega’s te bespreken.

Ik probeer mezelf maar voor te houden dat het heel vervelend is voor mijn oudere collega’s dat ze decennialang in die dieetcultuur hebben gezeten, maar hallo, ik heb de 00s meegemaakt als tiener! Ik had een agenda die was volgeplakt met magere modellen uit de ELLE! En ik ben ook niet als een bloedhond over iedereens bord aan het kwijlen terwijl ik hijg ‘nothing tastes as good as skinny feeeeels’ dus als ik het kan loslaten dan kunnen zij het ook vind ik

42 likes

Zo herkenbaar. En een andere uitwas van die dieetcultuur is blijkbaar jezelf afkraken tegen een publiek van andere vrouwen. Laatst nieuwe bedrijfsfoto’s laten maken. ‘Wat ben ik dik!’ ‘Ik heb geen taille’ ‘Wat lach ik stom’. Zo vermoeiend. Je bent 40+, is dit echt waar je je druk om wil maken? En nee, ik ga dan geen complimenten uitdelen als daarnaar gevist wordt (‘je staat er juist praaaaachtig op!’), want het boeit mij echt helemaal nul. Houd gewoon op met jezelf en elkaar zo onder een vergrootglas te leggen. En laat mij en mijn grote maaltijden overdag met rust.

17 likes

Mensen die in de trein ongegeneerd op iemand anders hun scherm meekijken. Pak je eigen telefoon!!!

6 likes

Nee want dan gaat mijn schermtijd omhoog en als ik tiktok meekijk op andermans mobieltje telt het niet :relieved:

29 likes

Ja ik ben hier stiekem dus veel te nieuwsgierig voor. Ga me niet in bochten wringen om mee te kijken maar ik ga ook niet bewust wegkijken :eyes:

1 like

Zo onbeleefd ook om zomaar op iemands anders telefoon te gaan kijken

9 likes