Waar erger je je aan? #20

Hoe fucking idioot mensen hier fietsen. Ik zag net voor me dat een lopende blinde man met geleidehond en stok (dus vrij duidelijk blind) even moeite had bij een kruispunt waardoor hij per ongeluk op het fietspad belandde maar de mensen die kwamen aanfietsen van achteren remden niet maar gingen links en rechts langs hem. Echt what the fuck, zo eng voor die man ook. Het was ook een rechte weg met apart fietspad één kant op niet heel druk, gewoon onmogelijk dat ze hem niet zagen.

3 likes

De 1000 camera’s op een tankstation zullen het vast wel zien.

2 likes

De reacties over camera’s vind ik echt heel raar? Stel je voor je wordt gegrepen en in een busje gesleurd dan zorgt die camera er niet voor dat je veilig bent. Ja die ‘vent’ kan dan niet ver met je rijden maar er kan alsnog veel gebeuren?
Of neem ik het veel te serieus?

7 likes

Nee dat dacht ik ook, leuk die cameras maar voorkomt niet dat er iets gebeurd

4 likes

Ik reageerde op ‘niemand die het ziet’. En hoe aannemelijk is het dat iemand dan een random persoon gaat ontvoeren op een plek waar zoveel camera’s hangen?

Maargoed ja ik vind het overdreven en kan me er totaal geen voorstelling bij maken dat dit in mijn hoofd zou opkomen en dan mezelf zielig te vinden omdat ik een vrouw ben

14 likes

Als gegrepen worden en in een busje gesleurd worden je angst is kun je net zo goed nooit meer naar buiten gaan. Als het al gebeurd is een tankstation misschien nog wel je beste plek ook want inderdaad cameratoezicht. Kans hierop is nihil en de meest spraakmakende Nederlandse gevallen waren bijna allemaal vrouwen op de fiets gepakt door een dader die ook fietste.

3 likes

Dat was een voorbeeld. Je kunt ook neer gestoken worden of weet ik het. Dan is het ook al gebeurd voordat iemand kan komen.
Ik ga niet altijd naar buiten met deze angst maar blijkbaar is Amarens wel bang(ig) want anders ga je hier niet over nadenken. (Vind het zeer logisch dat je daar wel over nadenkt, hoe slecht het ook is dat dat ‘moet’)

En om even verder in scenario’s te gaan: iemand onder drugs of psychiatrische toestanden denkt wellicht niet zo helder over camera’s na

4 likes

Hebben jullie nooit het gouden ei gelezen :cowboy_hat_face:

18 likes

Ik acht de kans dat ik op klaarlichte dag in centrum utrecht wordt neergestoken door een verwarde persoon echt een stuk groter dan ‘s avonds bij een tankstation. Angst snap ik helemaal, maar het is echt een slechte raadgever. Want again, kan beter binnenblijven dan.

9 likes

Dat was overdag, dus dan moet je helemaal nooit meer gaan tanken

3 likes

Volgens mij worden de meeste vrouwen in hun eigen huis vermoord dus daar is het ook onveilig

12 likes

Ah, daar ging mn nachtrust.

2 likes

Niet als daar 40 vrachtwagens staan.

Ik heb denk ik geen goed beeld geschetst haha, er is 1 pomp voor personenauto’s verder is het een gigantisch terrein met en voor vrachtwagens. Ik tank prima middenin de nacht langs de snelweg, maar ik vond dit niet verstandig.

En ja, ik had ergens anders naartoe kunnen gaan. Maar ik had even niet de headspace om te bedenken waar naartoe en kan met mijn nah ook niet lang rijden.

4 likes

Het feest dat single zijn heet :partying_face:

2 likes

Dunste boekje op de leeslijst, ga ik nooit vergeten

2 likes

Jullie mochten geen Titaantjes lezen? :nerd_face:

4 likes

Nog steeds trauma’s

3 likes

Dat er nu al een kut mug lastig valt en ik nu wakker lig van de allergische reactie.

Ik ging net mijn wagen afzetten voor onderhoud en dat was ZO ongemakkelijk :joy: Ik kom bij het onthaal en er zijn 4 medewerkers aan het typen (maar niet aan de telefoon ofzo) en geen enkele erkent mijn aanwezigheid. Na een goeie halve minuut proberen oogcontact te maken heb ik me gewoon tot iedereen gewend: “Mag ik iemand een vraag stellen? :relaxed::relaxed::relaxed:

Anyway uiteindelijk word ik toch door iemand geholpen en die man vraagt me mijn nummerplaat dus ik zeg “oh dat is x xxx xx1 of x xxx xx0, sorry ik vergeet het steeds :relaxed::relaxed:
Zegt ie “:face_with_raised_eyebrow: u kent uw nummerplaat niet?”
Dat zeg ik toch net idioot.

(En voor iemand nu zegt: jij hebt vast nog nooit als onthaalbediende gewerkt, JAWEL 6 JAAR LANG en al hing ik aan de telefoon of ontplofte er een bom in de kamer naast me, het MINSTE wat een persoon die binnenkwam kreeg is een beleefd knikje)

14 likes

Ik vind dat zo irritant!!! Zeg gewoon goedemorgen ik kom zo bij u

13 likes