Dat ik een nieuwe laptop heb gekocht die binnen vierentwintig uur kapot is. Wtf.
Ik heb dit ook altijd als mensen zeggen aan het einde van augustus, âde zomer is voorbijâ
NEE vriendin de zomer duurt nog minstens 20 dagen
Meerdere appjes vandaag van een persoon die na 2 minuten â?â stuurt en dan een paar minuten daarna â???â ![]()
Ha die kon nog wat langer wachten
Zowel de schommel in het speeltuintje hier voor mân eigen huis als die op het werk bij de woongroepen piepen als een malle. Ga vd week maar met wd40 rond
Dat ik een heel leuk Missoni truitje had gevonden bij TKmaxx, het volgens de was instructie heb gewassen, en het nu een baby truitje is. Precies 0 keer aangehad. Echt zo irritant.
Al die schrijvers/columnisten die hun plasje moeten doen over de dood van dat meisje uit Abcoude. Like we get It, het is super belangrijk dat vrouwen âs nachts over straat kunnen maar laat de nabestaande rouwen zonder dat er een mega maatschappelijke discussie ontstaat
Ja dat begrijp ik wel allemaal hoor maar ik vind het zo vreselijk voor de nabestaande, dat hun vriendin/dochter/kleinkind/nichtje hier nu voor wordt ingezet
Al die schrijvers die nu in hun handen wrijven omdat er eindelijk weer iets relevants te vertellen is en het publiek hun moraal te kunnen laten zien
De nabestaanden moeten zeker ruimte krijgen om te rouwen. Maar laten we aub ook die maatschappelijke discussie voeren. Want het is niet normaal dan een (jonge) vrouw niet op elk moment van de dag veilig over straat kan gaan. Of het âs nachts na het uitgaan naar huis fietsen is of overdag door een park wandelen. Een vrouw moet altijd veilig zijn en dat is nu niet. De vraag moet zijn waarom kunnen vrouwen niet 24/7 veilig zijn en wat gaan we daar aan doen. Waarom is de eerste vraag: waarom was ze daar alleen zo laat op straat.
Ik vind dit echt smakeloos en ongepast van je
Dit zit er zo in. En moet eruit! Een vriendin van mij is belaagd en wilde aangifte doen. De (vrouwelijke!) agent vroeg als eerste: wat had je aan?
đ«„
Misschien moet je naar impopulaire meningen xx
Ik vraag me wel af of mensen die bewustwording nodig hebben om in te zien dat je geen random tieners ombrengt nog te redden zijn. Snap prima dat er maatschappelijke reactie komt, maar ik word wel echt simpel van al die poëtische zinnetjes met kunstzinnige achtergrond.
Ik wil ook meer woede en actie en minder dwepende insta stukkies
Heel eerlijk, ik vond het eigenlijk wel fijn om deze berichten op Insta te zien. Het maakt me echt misselijk als ik reacties lees zoals âWat deed ze als 17 jarige op de fietsâ of âWaarom nam ze geen taxi en waar waren haar vriendenâ.
Het lost het probleem natuurlijk niet magisch op maar mensen wijzen elkaar wel terecht op victim blamen en het wakkert de maatschappelijke discussie aan. Misschien ben ik naĂŻef of te positief ingesteld maar heb er ook geen seconde naar gekeken met het idee dat de posters zichzelf in de handjes wrijven omdat ze iets goeds hebben gedaan.
Ik word ook helemaal niet goed van die berichten van ouders die het nodig vinden om zichzelf op de borst te slaan door te zeggen dat hun dochterlief noooooit alleen mag fietsen etc etc.
Empathie laten ze iig niet zien aan hun kinderen.
Mijn laptop is weer stuk terwijl het ding ontieglijk veel geld gekost heeft ![]()
Oh en nu zit ik al een halfuur te wachten bij de kapper want de persoon voor mij haar extensions geraken maar niet droog gefohnd.
En wat heb je er ook in godsnaam aan. Ik mocht vroeger ook niet alleen fietsen en toch deed ik het stiekem regelmatig omdat ik geen zin had om afhankelijk te zijn van anderen. Nou daar zit je dan als ouder op je high horse, gefeliciteerd. De kans dat jouw dochter dit nooooooit had kunnen overkomen is toch verdomd veel kleiner dan je denkt. En daar zou je bovendien niet zo triomfantelijk over moeten doen.
Daarbij ben je in een taxi ook niet altijd veiliger. Ik ken meerdere personen, inclusief mezelf, die een vervelende ervaring met taxichauffeurs hebben. ![]()