Waar erger je je aan? #20

Ja ik heb dit dus ook! Ik heb dit eigenlijk nooit zo erg gehad, maar het lijkt wel of het me helemaal overspoeld. Alle reacties, alle shit die mannen op internet zetten over vrouwen. Alle nieuwsberichten van de afgelopen tijd. Het nieuws in Italië was op een of andere manier de klap die het m deed voor mij. Nog meer bevestiging dat je nergens veilig bent als vrouw.

2 likes

@Juuldie Ollini, schuin tegenover de Hema.

Wat je zegt, echt verouderd (en bekrompen) hier.

Ook als je de reacties op Facebook leest, alsof ze rattengif in het ijs gedaan heeft. Echt om te janken.

Oh ja, wat jammer.

Loosduinen (ben er opgegroeid en mijn ouders wonen er nog) is in veel opzichten gewoon een bekrompen dorp gebleven.

Heel veel sociale controle, maar iedereen let ook in negatieve zin teveel op elkaar. Vind het wel leuk om er even te zijn, maar als ik die verhalen dan weer hoor ben ik blij dat ik weg ben.

2 likes

Serieus? Zo triest. Ik werk in de buurt van de sav maar ga van de week ff vragen of collega’s met mij wat willen halen daar.
Is wel weer typisch loosduinen.

3 likes

Nu.nl reacties zijn vaak echt het afvoerputje. Ik lees het helaas ook nog te veel.

3 likes

waaaauw

wel echt shocked but not surprised vibes voor daar :smiling_face_with_tear: zou er qua ligging zo graag heen verhuizen maar ik zou me er zo niet thuis voelen

1 like

Ik ging boodschappen doen en er stonden van die goede doelen wervers ofzo. Eentje spreekt me aan met ‘goedemiddag mooie dame, mag ik even wat vragen?’ Ik zeg nee liever niet en wil doorlopen. Gaat hij zo half voor me staan en zegt lachend ‘rustig maar hoor ik ga je niet verkrachten ofzo’. Ooooh ik werd echt woest! Een oudere man die het zag/hoorde gebeuren kwam gelukkig ook meteen naar me toe om te helpen maar echt wtf??? Jammer dat ik niet goed heb opgelet van welke organisatie hij was zodat ik een klacht kon indienen.

11 likes

Wat de fuck… wel fijn dat een man je bijsprong maar echt niet oké.

3 likes

Wtf, bizar. Zou even de supermarkt bellen om te vragen van welke instantie er wervers staan bij hen. Zij kunnen dat zo zien waarschijnlijk.

14 likes

Ik zou dit serieus nog even navragen bij de winkel waar ze stonden en bellen. Dit is echt zo’n situatie waarin ik niet zou rusten tot ik dat klootzakje te grazen heb.

64 likes

De oude trams in Den Haag in de zomer zijn echt mijn 13de reden. Bloedheet, vol, stank. Echt vreselijk.

5 likes

Wat een idioot! Wat zei je tegen hem en hoe reageerde hij daarop?

3 likes

Dat ik zou gaan gillen als hij niet opzij ging. De oudere man zei iets van ‘de dame zei duidelijk nee. Laat haar met rust’. Waarop de werver uiteraard zei dat het maar een grapje was :roll_eyes:.

@grace ik heb de winkel gebeld en ik was blijkbaar niet de eerste klant die zich onprettig/onveilig voelde. Ze hadden meerdere klachten gekregen en het is al doorgezet naar het betreffende bedrijf.

78 likes

ik ben juist zó gek op die trams dat ik een miniatuur wil hebben. en als hij op mijn lievelingslijn lijn 12 eruit gaat en ik voor het eerst in die vreselijke nieuwe kuttram zit zal ik echt een beetje moeten huilen denk ik. ben al een paar jaar EXTRA aan het genieten als ik erin zit wel want ik ga het vreselijk vinden als het moment daar is dat de laatste rood gele tram heeft gereden :cry:
denk dat als er een officiele afscheidsrit is ofzo dat ik daar wel als een boomer naartoe wil hahahaa

22 likes

Inderdaad!!! Heerlijke trams en nog een van de laatsten in zijn soort… (in NL) hou veel minder van die moderne die nu steeds worden ingezet

4 likes

Hahaha nou ik kom net uit tram 1 richting Scheev en ik wil me door m’n kop heen schieten. Wat kut was dat. Ben blij dat er nog mensen zijn die het wel kunnen waarderen.

2 likes

ik haaat ze eigenlijk gewoon. ik vind het de verschrikkelijkste kutplekken die er zijn, die VIERZITSDINGEN, NIEMAND zit daar chill, er is geen ruimte voor niks en ik heb als vrouw ook echt niet altijd zin om me daar in te persen tussen 3 mannen als die daar zitten. als je bij het raam zit en je moet eruit moeten er 3 mensen opstaan om je eruit te laten, in een fucking krappe ruimte en bijna non existent gangpad + afstapje. en dan heb je nog die achterlijke stoelen die half tegen een muurtje aan staan waar je onmogelijk je benen kwijt kan en je amper met 2 kan zitten. met drukte zijn alleen die drie klapstoelen naast elkaar oké maar dan zit je ook niet echt comfortabel. en de ramen zijn te duister, sowieso alles binnen is te duister/naar kunstmatig licht omdat de ramen zo donker zijn. de nieuwe htm bussen ook trouwens, zwart of grijs met rood zijn ze volgens mij van binnen. zo depresserend. EN in de tram stinkt er fucking vaak naar nijlpaardenverblijf, echt een hele specifieke randstadrailgeur.

nee geef mij maar een eenszitje in een lekker hoge lichte tram, op een chille normale stoel, waar ik mn benen kwijt kan en het liefst lekker 1 knie optrek tegen de stoel voor me, aan een groot helder wijd raam. probeer die momenten elke keer zo bewust mogelijk te beleven zodat ik ze voor altijd herinner want dat is echt mijn favo tram(positie). boekie erbij, beetje met mn gezicht in de zon, wat naar buiten loeren.
of je zit gewoon normaal naast iemand waarbij je niet op elkaar geplakt zit, geen gedoe met benen van mensen die tegenover je zitten, geen rare starende engerds, als je eruit mort hoeft er maar 1 iemand gelijkvloers op te staan met superveel ruimte in het gangpad, in de zomer lekker de raampjes open en bijkomend rumoer van het verkeer, VROEGER nog een praatje maken met de chauffeur of uberhaupt normaal een vraag kunnen stellen wat al helaas niet meer kan. plus mijn puberteit is in die trams maaaannn… achterin op de niet gestoffeerde stoeltjes met zn allen, de stempelmachine saboteren door er tippies in te doen. ja ECHT jammer :broken_heart: en het zou het minder erg maken als de vervanging ook oke was maar zoveel jaar later maken die nieuwe kuttrams en vooral die wit blauwe randstadrail me nog steeds bij tijd en wijle fucking woest

oke ja sorry ik heb veel gevoel over trams :joy:

19 likes

hahaha ja oke maar elke tram is wel echt kut naar skiff in de zomer, of vind je een drukke tram 9 minder erg dan een drukke 1? heeft wel goede airco dat wel!!

3 likes

Ja, daar heb je wel gelijk in. Ik heb het gewoon snel HEET en sta dan in die oude trams passief agressief die raampjes open te klappen, omdat niemand bedenkt dat het ook wel lekker is om frisse lucht te krijgen. Plus zat er een hond naast me te ruften en er zaten 2 boomers klem tussen de deur omdat ze niet konden uitchecken dus al met al was het misschien :sparkles:overprikkeling :sparkles: en niet per se de oude tram. :stuck_out_tongue:

hardop lachen om de klemzittende boomers. maar ja kan erin komen met de warmte en in een koele rustige tram 9 stappen op een warme zomerdag is wel echt relaxed. maar omdat die oude weggaan ben ik al het minder leuke ook al bij voorbaat aan het romantiseren nu :joy:

1 like