Waar erger je je aan? #20

Ik vind het de laatste tijd zelfs leuk (en schattig) als collega’s over hun kleinkinderen vertellen. Ik vraag nu ook aan mensen hoe hun vakantie was en ze mogen me zelfs foto’s laten zien :joy:

3 likes

Ah ja ik vind dit ook leuk, vooral kletsen over eigenlijk niks specifieks. Dat het gesprek zo loopt dat je het over bepaalde mooie vazen en bloemen kunt hebben tot aan welke freaky documentaire je hebt gezien en welke garen het beste zijn blabla

9 likes

Ja same, ook als diegene niks heeft gedaan in het weekend is er altijd wel over iets te lullen.

1 like

Ik vind het ook niet vervelend om het over hobby’s of interesses te hebben, dat vind ik juist interessant! Er zijn wel een aantal collega’s waarmee ik meer dat soort gesprekken voer, ook over de politiek etc. Het gaat mij meer om die standaard gesprekken als: “ja, zaterdag heb ik met een vriendinnetje afgesproken en hebben we even een drankje gedaan op het terras. Het was echt zo gezellig en hebben echt lekker bijgekletst en daarna nog naar een verjaardag geweest van een ander vriendinnetje. En zondag eerst even het huishouden gedaan, wat wasjes gedraaid en toen even langs mijn moeder waar mijn zusje ook was. Ja en daarna wat boodschappen gedaan, nog even een sportlesje gedaan en ja toen zat het weekend er alweer op. Ja echt jammer ja.” Ik kan daar ook niet echt anders op reageren dan “Oh, dat klinkt als een lekker weekend” :joy:

9 likes

Ik heb al de hele dag een Bert en Ernie lied in mn hoofd

Panne panne panne
Pech pech pech

x200

15 likes

Als we niet geholpen worden

Komen wij hier nooit meer weg!!!

9 likes

Dit precies inderdaad. Ik kan vrijwel overal over praten, maar met een opsomming kan ik weinig. Ik las laatst ook ergens dat er twee soorten gesprekken zijn. In het eerste soort gesprek wordt alleen een beschrijving van de situatie gegeven en in het tweede geef je aan wat je persoonlijk van iets vindt en waarom.
Dus optie 1: Ik ben naar een festival geweest en ik heb x, y en z gedaan.
En optie 2: ik ben naar een festival geweest en ik vond het stiekem helemaal niks, want ik hou eindelijk niet van drukte.

En dat het tweede soort dan blijkbaar tot diepere gesprekken leidt. Klopt wel denk ik, want ik vind het tweede soort gesprek vaak wel fijner. Met dat tweede heb ik meer om op te reageren en eventueel ook iets van mezelf te delen. Bij dat eerste blijft het inderdaad vaak bij ‘oh leuk’.

6 likes

Maar bij de eerste kan je wel door vragen en dan ligt het natuurlijk ook aan de ander maar in principe kan je dan van een opsomming prima een gesprek maken.

7 likes

Oh dat vind ik prima hoor! Zoals @Marquez zegt daar kan je toch zelf een gesprek van maken. Ik zou dan vragen bij wat voor restaurant ze zijn geweest en wat voor sportles. Maar ik vind dat dus ook gewoon oprecht leuk om over te horen.

Ik vind het hier soms zo bijzonder hoeveel mensen niet van interacties met andere mensen houden.

Ik vind het zelfs leuk om over het weer te praten :joy:

14 likes

Ik zal je er vanaf helpen:
Geen ruzieeee, in de ootooooo :notes::notes:

2 likes

Ja klopt inderdaad! Maar dan een ander soort gesprek dus. Bijvoorbeeld je kunt vragen naar iemand zijn werk en wat iemand doet en hoe een dag eruit ziet. Maar ook naar wat iemand van zijn werk vindt en of hij/zij er voldoening uithaalt en waarom. Beide is een gesprek natuurlijk, maar net afhankelijk van wat je wilt weten/geïnteresseerd in bent. Ik vind zelf type 2 makkelijker om op te reageren, maar dat is persoonlijk.

4 likes

‘En hoe was het/en wat vond je ervan?’ Probleem opgelost

9 likes

Ahhh dit herinnert me er aan dat ze hier in Duitsland blijkbaar Ernie en Bert zeggen, vet irritant.

7 likes

Ik ken zoveel mensen die dan “ja leuk!” antwoorden en het daarbij houden. Sorry maar gebruik even íets meer beschrijvende woorden ipv leuk, dan hoef ik niet te graven om er een minder oppervlakkig gesprek van te maken

3 likes

Ugh wat dom

Net als Belgen die ‘zeker en vast’ zeggen

6 likes

Mensen die tegen een vlotte doorstroom van verkeer zijn. Waarom stop je voor een leeg rondpunt? Het is niet dat er ineens een auto uit de lucht zal komen vallen.

15 likes

Er zit hier in de buurt een kruispunt waar iedereen fietsers voorrang geven, terwijl er gewoon haaientanden zijn. Met regen of iets snap ik het maar het is echt bijna altijd en het maakt me zo booooos

3 likes

Dat is zo hatelijk, word hier zo boos om.

2 likes

Ik vind dat ook leuk en interessant en mijn collega’s en ik weten echt veel van elkaar, ook echt persoonlijke dingen. Heb echt een fijn team. Maar gewoon niet op maandag wanneer ik net binnen ben.

En zeggen ze dat Ernie of Urnie?

1 like