Waar erger je je aan? #20

Ja fair!

1 like

Vind het ook niet te vergelijken, maar anno 2025 wel wonderlijk dat het er helemaal niet is in een ziekenhuis voor patienten en bezoek. Best vreemd toch.

Nee klopt, rolstoel toegankelijkheid is veel essentiëler. Wilde het ook niet over laten komen alsof het van vergelijkbaar belang is, sorry daarvoor.

In een ziekenhuis in een andere stad (ETZ in Tilburg in dit geval) was het prachtig geregeld. Een baby-verschoonruimte (dus met een soort commode en aankleedkussen) en een tafeltje en gemakkelijke stoel, stopcontact ernaast, en een wastafel met warm en koud water.

Ik wilde verder ook geen discussie openen over of dit wel of niet raar is dat het er niet is in een ziekenhuis (ik vind van wel en erger me er ook aan, zeker in een ziekenhuis, maar prima als je daar anders over denkt).

3 likes

Weet ik niet helemaal, maar bij het consultatiebureau hadden ze een chille borstvoedingruimte (ook wel de doelgroep voor haha), met comfortabele bank en gelijk verschoonruimte erbij. En het werd me afgelopen jaar bij het gemeentehuis ook aangeboden. Maar wel voor klanten/bezoekers dus!

2 likes

De enige plek waar ik dat wel eens heb gezien is het vliegveld!

3 likes

En in de good old Prénatal, wc en stilte/verschoonruimte.

1 like

Als ik het goed heb onthouden heeft de dierentuin in Rhenen ook een voedings/verschoningsruimte met een stoel.

er zijn drie plekken genoemd; prima toch dat mensen even uitlichten dat het ook ergens wel goed op orde is?

& niet directe reactie op jou, maar
openbare/semi-openbare ruimtes zijn in de regel totaal niet ingericht op vrouwen/moeders én totaal niet rolstoel toegankelijk. bestaat beide en is beide problematisch en kan alleen iets fatsoenlijk aan gedaan worden als je dit met een intersectionele lens bekijkt.

19 likes

ik denk dat we nu ook een Waar erger je je aan? - zwk/k editie moeten openen hehe

26 likes

Ja echt he. Super storend om dit allemaal hier te moeten lezen.

5 likes

Om 6.15 uur 's ochtends begonnen ze hier met maaien en snoeien, wtf.

2 likes

Denk je dit ook als je bij de dokter zit? Het is toch gewoon hun baan om te informeren.
Wel vervelend dat je zo wordt toegesproken. Ik had dit ook wel bij de tandartsen van de oudere stempel (50+).

2 likes

Ik haat stories of tiktoks waar iemand iets als tekst neer zet zoals je raadt nooit wat er gister gebeurde of 4 redenen dat en dat het antwoord dan in de caption staat😂

3 likes

Nou snap ik helemaal dat je zo’n toon niet prettig vind. Waarschijnlijk (vul ik in) heeft het je veel moeite en moed gekost om naar de tandarts te gaan. En er is ook een wezenlijk verschil tussen een belerende toon en advies geven of dat nou een tandarts is of een huisarts etc

14 likes

Nou succes met de overgang!

3 likes

Als ze alleen je baarmoeder verwijderen kom je niet in de overgang. Er is echt geen arts die je eierstokken verwijdert omdat jij dat vraagt hoor (en gelukkig maar)

2 likes

Nou ja er staaf ze wil alles eruit laten halen. Maar nee dat doet dokter inderdaad niet zomaar. Maar alsnog Bedankt voor de toelichting.

1 like

Bedrijven die in vacatures onder “wat wij jou bieden” schrijven dat ze regelmatig personeelsfeestjes houden. Zet dat gewoon onder “wat zijn jouw verantwoordelijkheden” aub, NIEMAND ZIT OP JULLIE KARAOKE TE WACHTEN

33 likes

Ik heb hem gevonden! Niet in de fietstas maar op een stapel oud papier dat ik in de schuur had gezet. Waarschijnlijk daar even neergelegd bij het uitpakken van de fietstassen in de schuur en vervolgens niet meer aan gedacht. Heel blij :grin: maar wel nog steeds verstrooid dus :sweat_smile:

22 likes

Ik moet nu ook voor het eerst met een bedrijf op skivakantie en daar zit ik ook zo niet op te wachten :joy:

3 likes