Tijdens de vakantie in Engeland kwam ik er achter dat ze daar ‘stille’ supermarkt momenten hebben. Dus geen of heel zachte muziek en volgens mij ook geen bliepende scanners. Was daar ook bij musea en sommige andere winkels.
Het is vooral dit idd! Het is niet alsof ik me er voor schaam ofzo, het is meer dat ik na 3x denk “ja nu weten we het wel”. Irritant gewoon dat je het niet uit kan zetten.
Ja, hier is Ekoplaza zonder muziek, dus dat is eigenlijk de enige winkel die ik aandoe (1x in de maand ofzo), maar is nog steeds altijd heel veel voor me.
En in NL heb je ook prikkelarme openstellingen van musea! Ik ben hierdoor vorig jaar naar Naturalis kunnen gaan (avondopenstelling waar ook geen kinderen welkom waren en lichten gedimd, met zonnebril en noise canceling op was het echt wel oke)
Ik had het nog nooit zo gezien (nu hoef ik er ook niet op te leten) maar ook alle musea hadden een prikkelarme/vrije ruimte waar je ook naar toe kon. Zelfs de mini-musea. Vond het wel een goede ontwikkeling. Maar heel goed dat het in Nederland ook is, hopelijk wordt het hier net zo normaal als in de UK.
Ik heb semi gevochten met de stalkende ex van een vriendin, die heeft haar opgewacht en is ons toen achterna gekomen. Die heeft me geduwd, getrapt en geslagen maar omdat de enige getuigen die vriendin zelf was en zij alleen het duwen gezien had omdat ze daarna 112 is gaan bellen. De andere mensen die het zagen deden niks. Had het geen zin om aangifte te doen. Dat is toch echt bizar eigenlijk? ![]()
zou dan alleen aangifte kunnen doen voor het duwen, dat is dan geen ‘echte’ mishandeling en de zaak zou dan geseponeerd worden.
Ik had me er ook echt weer niet mee moeten bemoeien maar helaas. Wel een paar keer hard kunnen slaan met mijn tas (de vogel van kurt geiger is hiervoor gemaakt denk ik) en zijn shirt kapot gescheurd.
Wat rot en bizar dat je nu geen aangifte kan doen maar wat een goede vriendin ben je. Edit: en je zegt dat je je er niet mee had moeten bemoeien maar dat klinkt toch niet zo. Ik denk dat het voor zo’n stalker goed is om te merken dat er mensen voor je vriendin in staan. Maar ik ben geen expert ofzo.
Doet Rijksmuseum ook af en toe. Maar wel na sluitingstijd
Wat heftig zeg. Is er geen manier om met de andere getuigen in contact te komen nog? Briefje daar ophangen ofzo, of ik zie dit soort oproepen wel eens op de subreddit van m’n stad voorbijkomen? Misschien beetje afhankelijk van de plek waar het was
Wtf wat ziek en naar. Aangifte verhaal vind ik wel raar trouwens, ik zou toch alsnog aangifte doen, ze zeggen dan eigenlijk dat vanwege gebrek aan bewijs door geen getuigen het OM hem waarschijnlijk niet gaat vervolgen, dat snap ik maar misschien zijn er wel camerabeelden ofzo? Plus gewoon het idee dat je hem er mee weg laat komen dan? (Wat alsnog kan als het wordt geseponeerd maar dat kun je ook dan wel zien toch)
Als je zelfscant via je telefoon kun je je geluid uitzetten ![]()
In mijn stad roept de politie ook wel eens op dat getuigen zich melden en of inderdaad zelf een oproep verspreiden. Ik zou het er iig niet bij laten zitten! Dat die stalkende ex de tering mag krijgen.
Ik liep laatst in een kringloop waarbij de akoestiek heel kut was. Normaal is de kringloop een zen moment voor me maar deze ben ik uitgevlucht. Je hoorde iedereen heel hard praten, er was veel lawaai vanuit de medewerkers en de muziek stond hard. Heb eerst nog noise cancelling oordoppen ingedaan maar toen ik Adele met hellooo from the oootheer siiiiiiideeeeeee door die oordoppen heen hoorde blèren was ik er heel snel klaar mee ![]()
Laatst was ik in een kringloop waar iemand ging orgel spelen. Afschuwelijk het hield maar niet op.
Ik wou van werk naar huis fietsen, maar mijn achterband is in de tussentijd lek gegaan ![]()
Gelukkig is er wel een fietsenwinkel in de buurt van mijn werk en is de band waarschijnlijk morgenochtend wel geplakt. Maar dan moet ik zaterdag die kant weer op, want die winkel is maandag dicht ![]()
@Vogeltje Tell me you’re neurodivergent, without telling me you’re neurodivergent
Ik doe vaak mee met de staatsloterij en dan krijg je ook can die “club” punten die je kan inzetten voor bijvoorbeeld een beauty bon twv 50 eu of een barbecue ofzo.
EN DAT DOE IK DUS ALTIJD MAAR IK WIN NOOIT
Matchfixing!!!
Muggenbulten op mijn kale hoofd (heb alopecia) vreselijk de jeuk onder mijn muts of haarwerk ![]()
Ik doe meestal boodschappen met loop earplugs in en een bose noisecancelling headphone op zodat ik na een dag vol prikkels op school me ook niet kapot erger aan alle prikkels van de supermarkt, drukke vakkenvullers vaak bij ons in de AH. Nouuu ik denk dat mijn combi enorm goed werkt want ik hoor geen geluidjes bij het scannen ![]()
Aan een meisje die altijd denkt dat random mannen met haar flirten. Zitten we ergens te eten, dan zegt ze dat de ober de hele tijd met haar flirt en naar haar kijkt. En dan steeds zeggen zag je het ook zag je het ook? En ik denk dan uhmm nee eigenlijk niet volgens mij doet hij gewoon zijn werk. En de hele tijd zeggen dat ze bijna is uitgevraagd, of iemand heeft mij bijna aangesproken toen ik buitenliep want we hadden oogcontact.
ja het lijkt me zo vermoeiend om altijd maar bezig te zijn met mannelijke aandacht. ik kan ook heel slecht bevriend zijn met zulke mensen. decenter men!!!
Mijn beste vriendin is zo. Ook continu gefocust op dat ik charmant moet zijn en zitten en zo. ![]()