Het is gelukkig geen vriendin van me maar als we samen ergens zijn dan is het haar manier om in het middelpunt te staan. Ze praat er dan de hele tijd over en ging een keer zeggen, kijk ik loop naar de wc toen dan zie je wel hoe hij naar mij kijkt. Kwam ze terug vroeg ze aan ons, zagen jullie het: zei ik nee!
En een keer vertelde ik in de groep dat ik te gast was op een andere afdeling en dat een man mij me uit vroeg. Zei ze gelijk ja maar dat is het nieuwkomerseffect, toen ik ergens nieuw was toen stond er ook een groep mannen om mij heen.
Wat vermoeiend om zo bezig te zijn met hoe je overkomt op anderen ook
dat vind ik echt lullig tegenover jou. je vriendinnen zich aan laten passen voor male validation. heel naar
Ik luister er ook nooit naar
Net terug van vakantie en nu al overprikkeld van alle stadse geluiden ![]()
“Als ik vandaag bestel wanneer heb ik het dan binnen”
Het staat bij het product, het staat in het winkelmandje, het staat bij de laatste check én in je bevestigingsmail. HOU OP EN LEES.
Aan mijn koelkast. Dat ding maakt steeds vaker en langer geluid zo irritant.
Aan dynamische prijzen, ik wil gewoon op zaterdag weg kunnen zonder de hoofdprijs te hoeven betalen. En het is vervelend dat treinkaartjes zo duur zijn, we willen dat het beter gaat met het klimaat maar vervolgens moet je veel meer betalen voor een treinticket dan voor een vliegticket. Om met de trein naar Italië te gaan ben ik bijna €500 kwijt, terwijl ik voor nog geen €200 kan vliegen. Eigenlijk vind ik het hele kapitalisme gewoon kut.
Ongevraagd advies, sorry, maar ook gerekend met een interrail ticket om te zien wat je dan kwijt zou zijn?
Er is nu een kortingsactie voor interrailpassen ook, 4 dagen in een maand onbeperkt reizen is bijv 226 euro.
Ik ben dit jaar ook met een kortingspas van Interrail op vakantie gegaan maar zoooveel geld kwijt geweest aan verplichte treinreserveringen, had me daar echt op verkeken.
Het probleem is dat je met Interrail vaak wel nog moet reserveren, en soms zijn er maar een beperkt aantal stoelen voor Interrail passen. Dan kun je alsnog niet spontaan gaan.
Dat was een paar jaar geleden in elk geval zo, vooral bij sncf in mijn herinnering.
Ja daarom zei ik ook even rekenen. Vind het zelf vaak op de routes naar Italië wel meevallen, tenzij je slaaptreinen wil nemen! Maar hangt vast van de precieze route en treinen af. SNCF is inderdaad vreselijk met reserveringskosten @Eileen
Heb ik ook naar gekeken maar ik wilde over Frankrijk reizen, Duitsland/Zwitserland heb ik al een aantal keer gedaan, maar dan heb je dus inderdaad die reserveringen erbij en is het niet per se voordeliger helaas.
Edit: ik heb wat zitten rekenen ik ben wel wat voordeliger uit met de korting (thanks voor de tip) maar zit nog wel rond de 500 door die reserveringen.
Ergernis van de dag: iemand die ik vandaag voor het eerst heb leren kennen, nam voordat we afscheid van elkaar namen nog snel een foto van mijn zoontje. Het was de verloofde van een vriend van me die we vandaag leerde kennen en ze had op zich heel lief met hem gespeeld, dus had er niets van gezegd.
Zie ik net dat ze die foto van mijn zoon op Instagram heeft gepost. ![]()
Sinds zijn geboorte hebben we altijd vermeden foto’s van hem op social media te plaatsen waar zijn gezicht herkenbaar in beeld komt. Is het in deze tijd inmiddels niet normaal dat je met foto’s van kinderen op past wat je online plaatst, vooral als het je eigen kinderen niet zijn?
Ben nu in ieder geval gewaarschuwd dat je dus nog steeds mensen er proactief op moet aanspreken dat ze dit niet moeten doen.
Ik snap dat je daar van baalt. Het is inderdaad normaal om daarmee mee op te passen en dat doe je zeker niet ongevraagd met andermans kinderen. Maar ik vind deze hele situatie bizar. Je ziet iemand voor het eerst op een feest, gaat dan ongevraagd een foto maken van haar kind en zet het op instagram. Echt waarom zou je dat doen?
Ja, bizar vind ik het zelf ook.
Het was trouwens niet op een feest. De dame in kwestie is dus de verloofde van een vriend van mij. Die vriend zie ik nog maar zelden omdat ie inmiddels in het buitenland woont. Volgende maand gaan ze trouwen (we kunnen daar helaas niet bij zijn) en nu waren ze hier een paar daagjes op bezoek en hebben toen afgesproken op een terrasje om haar eindelijk eens te leren kennen.
Voor dat we gingen maakten we nog een groepsfoto met de volwassenen en toen maakte ze daarna snel nog een foto van mijn zoontje.
Om de sfeer niet te verpesten heb ik er op dat moment dus niets van gezegd…
Ik ben dit jaar naar Italië geinterraild, maar was itt bovenstaand weinig geld kwijt aan reserveringen. Het is lang niet altijd nodig en die paar keer wel, was t een keer 7 euro tot 26 euro.
Heb je haar al een berichtje gestuurd dat je je kind(eren) bewust niet op social media plaatst en of ze de foto daarom wil verwijderen?
Tenminste, ik ben hier vrij principieel in dus dat ik wat ik zou doen.
Ja, dat heb ik dus midden in de nacht nog gedaan, omdat het me echt dwars zat! Ze heeft de foto nu verwijderd!