Waar erger je je aan? #20

Ik was van plan om Parijs - Lyon - Turijn-Bologna te doen, dan zit je met de TGV reserveringen. Ik ga wel terug via Duitsland denk ik, de Alpen ben ik niet op uitgekeken, Duitsland wel. Op dat traject heb je veel minder reserveringen. Ik wil ook maximaal 5 uur reizen op een dag zodat ik nog wat meekrijg van de steden onderweg, dat vind ik juist de charme van het treinreizen. Maar dat betekent ook dat ik een pas voor 7 dagen nodig heb, dus het telt allemaal op en dan baal ik dat het zo goedkoop is om te vliegen omdat ik nu bijna de neiging heb om heen te treinen en terug te vliegen en dat vind ik stom.

Echt zo raar! Ik zou het al raar vinden om een foto waarop mijn familie staat op social media te plaatsen zonder hun toestemming. En dat zijn volwassenen. Een kind gaat nog 100x verder. Zelfs doorsturen via whatsapp zou ik vragen.

9 likes

Dat als je veel sport (meer dan 8x per week), je ook altijd heel veel sportwas hebt en dat het een eindeloze taak is alle zooi (kleding/schoenen/materialen) schoon en netjes te houden. In die tijd had ik ook in het bos kunnen zijn.

8 likes

Ik sport 4-5x per week en ik vind dit al superirritant, bij 8x lijkt het me helemaal erg

3 likes

reizen = kapitalisme

3 likes

Of je vrienden/familie opzoeken. Maar ook kapitalisme inderdaad, je hebt gelijk. Het gaat er mij meer om dat het vervelend is dat overal de maximale winst uit gehaald moet worden ten koste van het milieu. Maar het is een glijdende schaal met thuisblijven het beste voor het milieu aan een kant en heel veel vliegvakanties aan de andere.

4 likes

Ja same. En dan ook zo’n eindeloos dilemma van moet ik nou wat meer spullen aanschaffen zodat ik wat minder vaak hoef te wassen, terwijl ik eigenlijk zo min mogelijk nieuwe kleding probeer te kopen? Of wanneer heb je nou genoeg sportkleding want voor m’n gevoel hou ik die wasstress toch wel :ā€) Echt vermoeiend

1 like

Ik ging naar de action met de intentie om kerstballen te kopen en dat vond ik echt heel normaal. En toen waren ze er niet, was ik best teleurgesteld maar eigenlijk is het net september dus wtf

13 likes

Ik moet sporten vandaag maar ik heb zo weinig zin. En hoe later het wordt hoe warmer het wordt dus hoe langer ik wacht hoe kutter het wordt :sob:

1 like

In de action bij mij in de buurt (Den Bosch) lagen er al heel veel? Lijkt me dat het niet lang meer kan duren tot ze overal weer liggen.

Dat de sneakers die ik een maand geleden ergens gepast had en toen nog even over na wilde denken nu overal zijn uitverkocht :face_with_symbols_over_mouth:

Mijn vriend was schoenen aan het kopen en ik was voor mezelf aan het kijken en paste maat 41, ik draag ook vaak 40,5 van dat merk. Maar was op dat moment klaar met winkelen en te lui om verder te passen en ik wil juist wat bewuster dingen kopen en niet uit impulsiviteit. Mijn vriend zei nog doe nou gewoon als je ze toch mooi vindt.

Nou en nu nergens meer te krijgen in zowel 41 als 40,5 natuurlijk. En ik erger mezelf dan ook weer aan mezelf dat ik me erger over zoiets stoms als nieuwe sneakers, terwijl ik juist wat bewuster wilde omgaan met kopen in het algemeen en al helemaal kleding.

Dit is een recente online ergernis van me, overal met ā€˜kapitalisme of late stage capitalism’ strooien. Waar daarbij in de voorbeelden het vaak situaties aangaat waarbij mensen geen zin hebben om ergens voor te moeten betalen (saaie uitgaven), maar waarbij ze vaak aan de andere kant net zo goed heel veel consumeren of wel allerlei flashy spullen willen bezitten (influencers die dit bijvoorbeeld gebruiken, maar ondertussen heel veel hebben en promoten om meer te kopen). Vind ik een beetje lege manier om zo’n begrip te gebruiken.

8 likes

Daar ligt de paascollectie alweer in de winkel. Kerstballen waren in juni.

3 likes

Mn familie die standaard te laat komt :expressionless: maar nu is het toppunt, ze komen op kraambezoek en zijn al 1,5 uur te laat (oke we wonen op een uur afstand maar toch). Zo ontzettend irritant

6 likes

Je mag ze weigeren hoor na zo veel te laat voor een kraambezoek. Super asociaal.

11 likes

Jaaa ik weet het maar ik kan het gewoon niet. Tis mn broer :roll_eyes: maar ook niet even bellen/appen ofzo. Uiteindelijk zijn ze gewoon 2 uur te laat en voelen we ons verplicht om samen te eten. En ik weet dat het echt aso is en dat we ze niks verplicht zijn maar pfff

5 likes

Laat hun op zn minst het eten fixen

11 likes

Ik heb echt de minst attente familie ever 🫠 vaak over geklaagd in het familietopic haha

1 like

Wij hebben dat ook bij de broer van mn man gezegd hoor. Die heeft totaal geen radar voor wat slim is met kraambezoek dus die kon alleen met etenstijd komen. Dus hebben hem toen op pad gestuurd naar de Chinees. Vind best dat dat kan.

7 likes

Je hebt net een kind gekregen, je gaat toch niet eten regelen voor je familie die te laat komt? Je lijkt wel gek.

41 likes