Haha ik vind het juist mega irritant als mensen weten dat het niet klopt en dan toch consequent het verkeerd blijven zeggen. Prima als me dat irritant maakt, maar het zijn echt twee verschillende dingen en ook allebei in de winkel te koop. Vind het bijna een soort culturele afbraak maar misschien gaat dat wat ver ![]()
heeft het veel geregend? Ik had dit in een studentenhuis bij slecht weer omdat het water dan te hoog kwam te staan en er idd een afschuwelijke poeplucht hing. Was wel altijd snel weer weg als het even droog was.
Ik vind het vooral echt dom overkomen. Je noemt een poffertje ook geen pannenkoek maar ieder z’n ding hè.
Haha ja ik had eerst ook dom getypt (want 100% eens) en toen toch uit beleefdheid maar weer weggehaald ![]()
Maar het is ook gewoon taal en taal verandert constant dus wie weet verandert kruidnoot wel als woord en wordt het langzaam pepernoot
Dat zou ik echt treurig vinden.
Ik ben vooral benieuwd wie/wat/waar/wanneer/hoe we collectief kruidnoten-pepernoten zijn gaan noemen? Vroeger op de basisschool hadden we standaard vlak voor sint “pepernoootbakdag” terwijl we kruidnoten aan het bakken waren ![]()
Ik denk omdat we allemaal pepernoot zeggen en horen in de liedjes, maar niemand houdt van die vieze zachte dingen dus zijn we de knapperige dingen pepernoten gaan noemen.
Een uur later heb je dat spul nog overal aan je kiezen zitten, bah
Ja ik vind die dus genieten, liefst beetje te hard gebakken zodat ze taai/ krokant zijn. Maar misschien moet ik naar het impopulaire meningen topic.
Niet die van de supermarkt, maar van een goede bakker. Maar steeds moeilijker te vinden.
Ja same! Ik ben opgegroeid met die harde noten en kwam er pas in mijn studentijd achter dat je ook die lekkere zachte hebt. Zo lekker!
Ik heb bij een bakkerij gewerkt en als deze vers uit de oven kwamen was dat zoooo lekker!
Is er iets van de bakker wat vers uit de oven komt en niet lekker is? ![]()
Ik kan wel wat dingen noemen, maar dat komt omdat ik geen amandelspijs lust, haha. Net als pepernoten, haha.
Het ruikt wel allemaal lekker, dat wel.
Door dit issue moet ik denken aan toen ik bij een bakker werkte er met oud en nieuw altijd heel veel mensen appelflappen bestelden en dan boos op mij werken als ze 15 driehoekige bladerdeeg dingen kregen ipv 15 appel beignets WANT DA HAD IK NIE BESTELD - dus note for everyone: niet boos worden op personeel als je jezelf de verkeerde naam aan leert (ook al noem ik zelf dus ook alles pepernoot)
Oooh ja dit heb ik ook zo vaak meegemaakt! Ik vroeg op een gegeven moment maar wat ze bedoelden, zelfs dan reageerden klanten geïrriteerd met “nou gewoon appelflappen”. Maar dat gebeurde ook met kruidnoten en pepernoten, dat ze dan pepernoten vroegen en kruidnoten bedoelde en het stom vonden als ik een zak pepernoten pakte.
ja precies
‘je weet toch wel wat een appelflap is??’ ja ik wel maar blijkbaar de helft van dit dorp niet!!!
Van die (meestal) boomers die op social media van die plaatjes delen van oude foto’s vaak zwart wit en dan zo’n heel verhaal vroeger was het beter, vroeger kon je je voordeur open laten of iets dergelijks en nog zo’n hele opsomming ![]()
Aan de hele heisa rondom kartonnen mini reclame die je ook nog zelf in elkaar moet zetten 🫥 Allemaal volwassen mensen die gaan ruilen of filialen af gaan bellen?? Waanzin.
Je krijgt gewoon ook een hand vol als je afrekent, ze zijn er echt niet gierig mee haha.