Waar erger je je aan? #20

100% agree. Zelfde met het hele ‘stem strategisch, misschien levert links dan straks wel de premier’. Be for real. Ja glpvda heeft een minimale kans om te gaan regeren als iedereen daarop stemt en dan krijgen we Rutte II all over again. Is een keuze, maar maak hem bewust en niet op basis van een soort van illusie van Nederland als links land.

8 likes

ja ik heb dat vorige verkiezing gedaan en ik heb daar medium spijt van, ik stem liever gewoon op de partij die mijn idealen het meest vertegenwoordigd. en als ik al strategisch zou gaan denken zou ik ook juist veel linkser stemmen als tegenhanger voor extreem rechts.

8 likes

“Kan ik je even bellen?”-appjes, en dat die persoon dan aangeeft pas over 1,5 uur te kunnen bellen en niet reageert op de vraag waar het over gaat :smiling_face_with_tear:

5 likes

Ik lees hierin dat we beter op Rob Jetten kunnen stemmen :white_check_mark::clown_face:

3 likes

God sta me bij

7 likes

Misschien Volt?

1 like

KUN JIJ OPHOUDEN

17 likes

Als je een parkeerkaartje krijgt bij het inrijden en dan vervolgens dat debiele kaartje niet meer nodig hebt bij het uitrijden want dan opeens kan de slagboom wel je kenteken lezen :triumph::triumph:

Ik heb 2000 parkeerkaartjes in mijn auto liggen daardoor

45 likes

Ja en schijnbaar kun je dus ook gewoon contactloos betalen bij de uitrij-slagboom, ipv een half uur in de rij te staan achter clueless boomers bij een betaalautomaat in de parkeergarage. Kwam ik vorige week achter. (Ok of misschien is dit niet overal)

3 likes

Ik heb dat 1x gedaan en toen werkte contactloos betalen niet en moest ik in z’n achteruit een ride of shame doen terug de garage in, ik wacht voortaan wel achter de boomers. :smiling_face_with_tear:

24 likes

Ja Rob heeft me betoverd ik had dit ook niet verwacht, het zal wel snel overgaan.

1 like

Boomer-ouders die een hele waslijst kunnen opnoemen met gedragingen/eigenschappen die ik als klein kind had die duidelijk wezen richting vorm van neurodiversiteit en als ik dan vraag waarom ze daar nooit iets mee gedaan hebben/naar een arts zijn gegaan, hun antwoord is: “Maar je was toch niet ziek?” I can’t.

13 likes

Terwijl dit simpel opgelost kan zijn door een prullenbakje naast de slagboom te zetten. In Frankrijk moet je je ticket insteken en dan krijg je die terug. De slagboom gaat ook niet open zolang je dat ticket neemt. SLIK HET VERDOMME IN!

6 likes

Hebben ze/heeft één van hen zelf gedragingen van neurodiversiteit? Aangezien het erfbaar is?

Want dan zijn ze er wss blind voor, van ze hebben zelf toch ook gewoon normaal leren doen etc etc. Net als een roker die niet kan ruiken dat andere mensen roken zeg maar. Mijn moeder had dat heel erg, hoe zie je iets wat je zelf ook hebt en waar niemand je ooit op heeft gewezen.

4 likes

In mijn moeders familie zitten een hoop ( voor een groot deel niet-gediagnostiseerde) neurodiverse types.

Bij mijn moeder zie ik het niet echt en ik ben niet opgegroeid met mijn biologische vader dus dat weet ik niet.

Het is gewoon best wel frustrerend dat ik hier op zo’n late leeftijd achter kom en dan zulke reacties thuis krijg…

2 likes

Ik kan de frustratie begrijpen want het zal je vast in de weg hebben gezeten als ik je post lees. Tegelijkertijd was het 20 / 30 geleden wel anders met wat er bekend was en hoe de maatschappij er tegen aan keek en wat er mogelijk was. Dus als het kan zou ik toch proberen ook met mildheid naar je moeder te kijken. Edit: en mijn eigen ervaring is dat erkennen dat je iets misschien beter had kunnen doen best pijnlijk kan zijn en lastig is voor ouders. Dat gaat ook niet over één nacht ijs. Als ze al inmiddels voelende weten en snappen waar het over gaat.

10 likes

Je gaat sowieso een heel proces doorgaan van een soort rouw over het nu pas weten, dat is ook heel erg lastig. En als ze dan ook nog anders reageren dan je had gehoopt is dat dubbelkut.

Ik weet niet wat je precies hebt, hoef je ook niet te delen maar op bijvoorbeeld Reddit zijn er super veel communities (ik zoek altijd naar de women versie want vind die anderen vaak gericht op man) met mensen die hetzelfde hebben. Heeft mij toen wel geholpen met accepteren en uiteindelijk ook milder kijken naar mn ouders want ik voelde eerst ook van wtf gaven jullie überhaupt wel om me, hoe hebben jullie dat niet gezien?

10 likes

Dat iemand net mijn fietstas gejat heeft met daarin enkel een zelfgemaakte vaas. Gun ze een collectie ernstige ziektes.

6 likes

Mijn oudste broer heeft asperger en kon altijd op het begrip en de steun van mijn ouders rekenen. Ik toonde ook tekenen van neurodivergentie maar ik was gewoon een moeilijk kind en moest maar gewoon normaal doen :slightly_smiling_face:

6 likes

die tampon reclame met die Belgische vrouw bij het wc-hokje, omg wat een infantiele kutreclame

8 likes