Nou het lijkt opgelost, ik zag me al met een gapend gat zitten in het donker ![]()
Ja ik wilde al vragen, hoe moet dat nu verder? Mag hopen dat het ook daadwerkelijk opgelost is/wordt ipv alleen maar lijkt ![]()
Mijn eigen ergernis:
Dat je bezoek hebt, en dat je houten vloer er daarna zo uit ziet:
Dit is dus vlak voor de bank, en het zijn krassen en putjes, geen vuil/vlekken
En er is nog zo’n plek.
Wow! Door schoenen/hakken?
Yep, helaas wel.
Hahaha dat kan toch helemaal niet, droeg de persoon sneeuwraketten of is je vloer van karton gemaakt??
Beide ja ![]()
Kan toch een steentje onder de schoen hebben gezeten?
Hier zijn ze begonnen met de badkamer. Super fijn natuurlijk, want er komt iets moois voor terug. Maar wat een teringherrie
Nouja het zit dus op 2 plekken (en de mensen die daar zaten hadden wel beide hakken aan) dus het is geen steentje denk ik.
Er zitten overigens op meer plekken krassen en beschadigingen op de vloer, het is niet zo dat dit ineens op een totaal intacte vloer is verschenen, maar dit zit wel enorm in het zicht dus baal er wel echt van.
Maar dat ligt dan toch aan de vloer/een kwaliteitsprobleem, niet aan hakken?
Ik zag een keer op tiktok een hack dat het kan helpen om met een (gepelde) walnoot over de krassen heen te gaan. Misschien het proberen waard?
Ja of het bezoek moet een of andere Ierse traditionele dans gedaan hebben op die plek. Een vloer die zo snel krast en beschadigd lijkt me gewoon toe aan onderhoud of vervanging.
In een vorige woning jaren geleden heeft iemand ook een keer mijn vloer beschadigd met hakken. Het was wel zeil dus heel anders dan een houten vloer. Zij droeg hakken waarvan de hakjes versleten waren waardoor ze zeg maar op spijkers liep. Heel m’n voer vol met putten ![]()
Kan het zoiets geweest zijn, dat dat zo kraste?
Iemand die ik ken volgt en liket ineens Lidewij de Vos op instagram
Bij de meeste mensen kun je zoiets wel inschatten maar deze had ik ff niet zien aankomen
Ja dat laatste is ook aan de hand denk ik.
Ik snap de reacties overigens niet zo want ik erger me alleen aan het feit dat die krassen er nu zitten, ik bedoelde verder niet dat ik die mensen die geweest zijn of daar gezeten hebben iets kwalijk neem ofzo.
Mijn ouders hebben ook een parketvloer en soms van die krassen na visite, ik heb die tip van een walnoot ook al eens gehoord. M’n moeder wrijft de vloer vaak op met olijfolie, ook bij ingedroogde waterdruppels, en dat werkt ook volgens haar.
Misschien een kleed neerleggen? Dan heb je geen plekken meer zichtbaar en gebeurt het in de toekomst ook niet meer.
Ik gruwel echt bij het idee om bezoek (of mezelf) schoenen te laten dragen in huis ![]()
Wij hebben sinds kort een nieuw huis en vragen nu aan bezoek om standaard hun schoenen uit te doen. Onze vrienden en familie vinden het allemaal heel vervelend en zijn dit blijkbaar totaal niet gewend. We moeten het er echt instampen bij hen.
Haha ik heb het vaker gedeeld maar ik raad iedereen hier altijd aan de schoenen juist aan te houden, mijn man sleept zoveel zooi mee naar binnen met die rolstoel daar wil je niet op sokken in lopen
Och ja die periode heb ik ook gehad inderdaad. En het lijkt wel of m’n ouders ook het elke keer weer ‘vergeten’ en dan bijna zover mogelijk het huis in proberen te komen voor ik ze voor de 100e keer vraag om hun schoenen uit te doen en dan roepen ze OHJAAAA DAT MOET HIER. Er staat een schoenenrekje naast m’n voordeur in het trappenhuis, het is vrij duidelijk ![]()