Waar erger je je aan? #20

Heb vandaag 7 zakken ingeslagen in Duitsland :rofl: Daar zijn zakken nog onder de 2 euro.

2 likes

Ik ben gewoon het pasje van mijn werk kwijtgeraakt in huis. Donderdag van mijn broek afgehaald, op een onlogische plek neergelegd (dat bedacht ik me toen al) en ik kan hem nu nergens meer vinden. Ik verdenk m’n vriendin dat zij hem heeft opgeruimd haha maar die weet het ook niet (die weet sowieso vaak niet waar ze iets neer legt maar dat terzijde)

Ik erger me kapot aan m’n collega die al jaren lang lett Ć©lke story van me liked. Binnen 10 minuten.

Ja sorry hoor, maar dan verliest het zijn waarde voor mij. Ben geen afvinklijst.

1 like

Dit is pas een ergernis

8 likes

Ik dacht ongelukje als vinger tussen een rek ofzo, maar poep en pies word ik ook niet gelukkig van :joy:

3 likes

Bijdehante forumleden ook.

Ik vind het ook symbolisch voor hoe kut ik sommige ouders vind.

Ik sprak een keer een kind aan, over dat ze iets niet aan mocht raken (was een open dag). Gelijk die moeder erbij en boos dat ik haar kind had toegesproken. Echt ga weg joh en voed je kind op.

5 likes

Ik ga mentaal niet helemaal lekker momenteel en ben tegelijkertijd veel in huis aan het wegdoen, waaronder kleding.

Ik had een dure trui in twee maten gekocht en moest er eentje retourneren, nu ben ik bang dat ik gisteravond DIE GLOEDNIEUWE DURE TRUI die terug moest in de humanabak heb gegooid. Echt om te janken dit. Kan hem echt nergens vinden, dus ben er bang voor.

1 like

Maar wat zegt zo’n moeder dan überhaupt? Had je dan eerst tegen de moeder moeten zeggen dat dat niet aangeraakt mag worden zodat zij haar kind zelf kon toespreken ofzo? Vraag me echt af wat je dan verkeerd deed volgens haar?

Ja dat is fuckingggggg kut en zuur
maar juist nu je je al helemaal ellendig en kut voelt je zelf niet nog meer pijnigen hoor, zonde van het geld maar je moet het maar ff voor je gemoedsstand proberen te vergeten nu hoor 🫠

4 likes

Ik hoop zo dat je de trui vind!

1 like

Ja dat vraag ik me ook af. Maar sommige ouders kunnen het niet hebben dat je hun kinderen op iets aanspreekt, omdat het niet hun huis is of hun spullen zijn.

Gewoon asogedrag in mijn ogen

1 like

Een vriendin die eet denk ik iedere 3 weken wel een keer bij mij. Ze werkt in de stad waar ik woon, dus vandaar dat het altijd bij mij thuis is. Ze zou morgen weer komen eten maar het komt nu voor m’n vriend even niet zo goed uit om hier iemand over de vloer te hebben, dus ik had voorgesteld of ze het goed vond om ergens even wat te eten, gewoon simpel een burger of een pizza ofzo.

Ze geeft aan dat dat financieel niet zo goed uitkomt. Ze heeft overigens een goed betaalde baan, alleen ze wil door omstandigheden even wat meer sparen. Alleen appt ze mij dus regelmatig om tips over restaurants waar ze dan met anderen gaat lunchen en dineren (en zegt er dan ook specifiek bij dat het wel wat luxer mag zijn), heeft ze het vaak over weekendjes weg met andere vriendinnen, gaat naar concerten etc.

Ik kan niet in haar portemonnee kijken natuurlijk maar ergens bekruipt me hierdoor toch het gevoel dat ze mij ingecalculeerd heeft als gezellig gratis eten. En dat is helemaal prima maar het voelt wel stom dat als het een keer niet uitkomt hier thuis dat het dus dan meteen niet door kan gaan terwijl ze met andere vriendinnen wel allemaal ā€˜dure’ uitjes onderneemt. En als ik dan zelf even gierig ga doen: bij mij eten is voor haar natuurlijk gratis maar kost mij ook geld, bovendien betaal ik ook altijd haar parkeerkosten. En dat maakt natuurlijk helemaal niks uit maar ik merk dat het me dan toch irriteert dat we nu niet gewoon even ergens een keer wat simpels kunnen gaan eten. Met anderen geef je wel geld uit en bij mij kan het alleen als je zelf geen kosten hoeft te maken.

Ik kan overigens niet naar haar toe op een doordeweekse avond aangezien het 2 uur enkele reis met OV is (ze komt zelf altijd met de auto) anders zou dat natuurlijk een simpele oplossing zijn.

24 likes

Oh dit zou ik ook echt heel stom vinden! Stelt ze ook nooit voor of zij wat moet betalen voor het eten of dat ze iets meeneemt oid?

3 likes

Ooh dat is wel echt stom! Klinkt alsof ze andere prioriteiten heeft qua geld, en opzich is dat niet erg, maar niet als jij altijd voor dr kookt en boodschappen voor dr haalt. Het zou juist haar beurt zijn om jou mee uit eten te nemen vind ik.

Goed als zij dat niet wil of kan, dan houdt het op. Maar dan zou ik die afspraak gewoon cancelen en je niet in allerlei bochten gaan wringen.

5 likes

Ik vind dit best gierig van haar, al ga je samen een goedkope pizza halen. Ik zou het gewoon cancelen.

10 likes

@FrozenFlame @Kastanjeboom @Maurice ik ben wel blij met jullie reacties. Was toch een beetje bang dat het de andere kant op zou gaan en dat men zou vinden dat ik er begrip voor moet hebben als iemand aangeeft dat het financieel niet uitkomt.

Het gaat nu inderdaad niet door, bij mij thuis komt dit keer niet uit en ergens wat eten wil zij niet. Ze vroeg nog of ik dan naar haar toe wilde komen (of ja: bij mij thuis gaat voor jou niet lukken denk ik hĆØ?) dus heb nog een split second getwijfeld of ik dat moest doen maar ik ga op een doordeweekse avond gewoon niet 4 uur in het OV zitten (wat me overigens ook nog bijna 30 euro zou kosten). Dus ja dan houdt het op.

Edit: Ze stelt inderdaad nooit voor om boodschappen te doen oid, maar dat hoeft van mij ook niet. Ze vraagt me overigens ook nooit naar de parkeerkosten, alleen of ik de app aan kan zetten. Dat ging me op een gegeven moment ook een beetje irriteren dus heb haar een keer een tikkie gestuurd maar dat vond ik eigenlijk ook weer een beetje gierig van mezelf dus heb ik daarna niet meer gedaan. En nogmaals die kosten maken me ook niet zoveel uit maar ik vind het wel echt stom dat als het dan een keer niet uitkomt hier thuis dat de hele afspraak dan niet door kan gaan omdat ze dan ineens 25 euro (?) ofzo kwijt zou zijn. Ik ga trouwens ook wel eens naar haar toe hoor en dan betaalt zij natuurlijk alles, maar ik kom daar wel veel minder omdat het altijd in het weekend moet.

4 likes

Kappen met parkeerkosten betalen

39 likes

Elke keer als ik zoiets lees denk ik: als je op zo’n manier gaat nadenken over elkaars motieven is het geen echte vriendschap. Ze biedt je ook gewoon een alternatief, daar heb jij geen zin in, dan is het toch even goede vrienden?

Daarnaast; stop met het betalen van die parkeerkosten/etentjes. Je doet het overduidelijk niet met plezier en houdt het tegen mensen zodra je niet meer blij van ze wordt. Je kunt niet en gul willen zijn en voor mensen betalen (want ik neem aan dat ze een tikkie gewoon zou afrekenen als je die zou sturen) en dan steeds als je gedoe hebt de rekening tevoorschijn halen.

10 likes

Overduidelijk niet met plezier? Waar haal je dat uit? Alleen nu toch, na zo’n raar antwoord.

11 likes