Dit vind ik dus een lelijke aanname, ze zal daar echt niet enkel komen omdat het “lekker goedkoop is” come on. Ik mag hopen dat ze verder een fijne vriendschap biedt qua emotionele diepgang om tegen het “financiële” af te wegen. In dat geval, of accepteer het voor wat het is of vraag het haar gewoon eens. En anders is het toch duidelijk lijkt me…
Ben het helemaal met je eens! Ik heb ruim een jaar iedere week bij mijn beste vriendin gegeten en zij voelt dit echt niet zo, en als ze dat wel zo voelt dan zou ze dat ook gewoon aangeven of ik mee wil betalen. Deze vriendin heeft een heel andere financiële opvoeding gehad dan ik, ze zou dit zonder gene doen als dat voor haar het beste voelt, en ik heb ook gewoon geaccepteerd dat we niet allemaal dezelfde financiële normen en waarden hebben, en dat dat oké is. We vinden het allebei gezellig om samen te eten en kletsen, maar bij mij thuis rent een peuter rond dus is het fijner bij haar.
Nou ja vriendschappen zijn toch eigenlijk altijd gebaseerd op wederkerigheid? En dat gaat dan niet om financien maar wel over dingen voor elkaar over hebben, er voor elkaar zijn etc. Ik vind het in ieder geval belangrijk dat er een zekere mate van gelijkwaardigheid in zit, waarbij echt niet alles op een weegschaaltje hoeft natuurlijk. Het is voor mij juist heel onnatuurlijk om dat specifiek te moeten uitspreken?
En het klinkt zo allemaal heel zakelijk natuurlijk, omdat we het zo analyseren en zeker omdat het nu over geld gaat, maar voor mij gaat het niet om geld maar wel om het feit dat ik teleurgesteld ben dat ze dat er blijkbaar niet voor over heeft om mij te zien morgenavond. Dus ik snap wat je zegt dat je misschien liever een keer luxe uit eten gaat dan 3x naar de Spaghetteria. Aan de andere kant denk ik het gaat er niet om dat je naar de Spaghetteria gaat maar dat dat nu de mogelijkheid is om mij te zien en dat je daarvan dan blijkbaar denkt ‘ik besteed m’n geld liever anders’.
En ja ik kan natuurlijk naar haar gaan, maar de manier waarop ze dat zei kwam al niet erg enthousiast/uitnodigend over. Het was meer een soort ‘bij mij zal voor jou wel niet handig zijn’. En ik vind 2 uur in het OV enkele reis inderdaad gewoon teveel op een doordeweekse avond, daar heb je gelijk in dat ik ervoor kies om die moeite niet te nemen en daarin doet zij dus ook een terechte aanname. Ik heb het nog wel even overwogen omdat ik wel zin had om haar te zien, maar doordat ik het gevoel heb dat zij dus vrij makkelijk zegt nou als het geld kost dan laat ik de afspraak zitten komt bespeur ik bij mezelf dat ik dan denk waarom zou ik dan wel zo’n lange OV toch over hebben (die dus ook 30 euro kost als we het dan toch even bij het financiële houden) voor iemand die dus blijkbaar ook weer niet zo eager is om mij te zien?
Maar goed nu lijkt het een veel groter ding dan het is door deze uitgebreide analyse. Het was gewoon een ergernis was die ik even kwijt wilde: ik had me verheugd op een gezellige avond morgen en dat gaat niet door en daar baal ik van. Ik had gewoon gehoopt dat ze het niet zo’n probleem zou vinden om een keer ergens goedkoop wat te gaan eten, maar blijkbaar heb ik dat verkeerd ingeschat.
Vriendschappen gaan over wederkerigheid, maar het is niet zo dat een partij kan bepalen hoe die wederkerigheid eruit ziet. Zij kan ook allerlei ideeën hebben omdat jij afzegt omdat je vriend dat wilt of na al die keren bij jou eten niet bereid bent voor haar te reizen. Zou ik ook raar vinden. Snap je wat ik bedoel? Wat wederkerigheid is definieer je samen en idealiter doe je dat impliciet en voel je elkaar aan, maar als dat scheef groeit zou ik daar over praten in plaats van een hele theorie bedenken over intenties van de ander.
Ik baaaaal zo erg. Was al tijden opzoek naar een specifieke bank in een bepaalde maat. Nu kwam eindelijk de bank voorbij op mp. Stond echt bij dat het de kleinere maat was. Vanochtend een aanhanger gehuurd en een uur gereden. Kwamen daar aan, was de bank al uit elkaar. Dus gelijk ingeladen. Thuis zet ik de bank in elkaar, blijkt het toch de grotere maat te zijn. Die past dus niet in mn appartement
Kan wel janken.
Nooooohoooooo wat enorm kut. En nu?
Ja heb even geen idee. Hij staat nu voor de balkondeur, maar dat is tijdelijk natuurlijk. Denk maar weer verkopen en doorzoeken naar de juiste ![]()
Ook echt boos op die vrouw eigenlijk. Zet in ieder geval de goede info in je advertentie ![]()
Heb je contact met haar gezocht?
Nee dat niet. Weet ook niet zo goed wat ik dan moet zeggen want je hebt bij mp natuurlijk garantie tot aan de deur.
Nou ik zou het op zijn minst even laten weten, al was het maar dat ze in de toekomst beter oplet
Ja garantie tot de deur maar als je foute info geeft vind ik dat niet gelden hoor.
Ik zou alles weer inladen en terugbrengen.
Berichtje gestuurd. Maar krijg gelijk reactie dat dat niet haar probleem is. ![]()
Ja ik denk dan meteen die deed het erom want de bank was niet voor niks uit elkaar maar dan vind ik mezelf een slecht mens
Ik hoop dat je de bank snel weer verkocht krijgt!
Huh wat een rare reactie. Als iemand iets op marktplaats zet met afmetingen erbij moet je daar toch op kunnen vertrouwen? En dan zeker als het om iets gaat wat in meerdere formaten bestaat. Kleine meetfoutjes kunnen (denk aan een kastje wat 1 cm breder is dan vermeld) kunnen gebeuren maar het lijkt me toch wel van belang dat je als er twee maten banken zijn dat je gewoon de juiste info geeft, zeker als je de bank al uit elkaar haalt voordat ie opgehaald wordt.
Wat een trut
Wat een kutreactie! Door haar fout zit je nu dus met een bank die niet past. Zou echt een slechte review geven. Op Mp zie je elkaars review toch niet van tevoren
Ff contact met mp opnemen. Foutje kan gebeuren maar dit klinkt bijna opzettelijk zo’n kille reactie
Wow wat stom zeg! Ik zou me echt vet lullig voelen en meteen de bank terug nemen nadat ik zo’n fout gemaakt zou hebben. In ieder geval een negatieve review achterlaten!
Ik ben zo tering Hollands, als mijn vrienden bij me langskomen en ze willen op de bezoekersvergunning parkeren dan stuur ik meteen een tikkie als ik 'm aanzet.
sorry maar anders mag je een tientje per uur betalen, ook goed.
En met mijn vaste vriendengroep met wie ik heel vaak samen eet, hebben we een wiebetaaltwat en daar zet degene bij wie we eten de boodschappenkosten in. Als dat teveel uit het lood gaat (dus als één iemand heel erg voorstaat) dan rekenen we dat zonder morren af en beginnen we weer bij 0.
Dit is voor sommige mensen waarschijnlijk echt een nachtmerrie, maar ik vind het zelf juist ontzettend veel geldstress en onderhuidse irritatie schelen.
Ik vind het ook wel normaal om de boodschappen in elk geval te verrekenen als je wekelijks bij iemand eet? Of anders een flesje wijn oid mee te nemen of het toetje.
Als een vriendin wekelijks gratis bij mij eet zonder iets aan te bieden (en ze heeft verder geen geldproblemen) zou ik dat niet fijn vinden. Maar het beste kan je dit voor zijn natuurlijk door gewoon een tikkie te sturen of aan te geven wat je wil.
Alleen snap ik @sundance ook wel dat je na meerdere kleine gebeurtenissen je gaat ergeren aan iemand.