Nou ja vriendschappen zijn toch eigenlijk altijd gebaseerd op wederkerigheid? En dat gaat dan niet om financien maar wel over dingen voor elkaar over hebben, er voor elkaar zijn etc. Ik vind het in ieder geval belangrijk dat er een zekere mate van gelijkwaardigheid in zit, waarbij echt niet alles op een weegschaaltje hoeft natuurlijk. Het is voor mij juist heel onnatuurlijk om dat specifiek te moeten uitspreken?
En het klinkt zo allemaal heel zakelijk natuurlijk, omdat we het zo analyseren en zeker omdat het nu over geld gaat, maar voor mij gaat het niet om geld maar wel om het feit dat ik teleurgesteld ben dat ze dat er blijkbaar niet voor over heeft om mij te zien morgenavond. Dus ik snap wat je zegt dat je misschien liever een keer luxe uit eten gaat dan 3x naar de Spaghetteria. Aan de andere kant denk ik het gaat er niet om dat je naar de Spaghetteria gaat maar dat dat nu de mogelijkheid is om mij te zien en dat je daarvan dan blijkbaar denkt āik besteed mān geld liever andersā.
En ja ik kan natuurlijk naar haar gaan, maar de manier waarop ze dat zei kwam al niet erg enthousiast/uitnodigend over. Het was meer een soort ābij mij zal voor jou wel niet handig zijnā. En ik vind 2 uur in het OV enkele reis inderdaad gewoon teveel op een doordeweekse avond, daar heb je gelijk in dat ik ervoor kies om die moeite niet te nemen en daarin doet zij dus ook een terechte aanname. Ik heb het nog wel even overwogen omdat ik wel zin had om haar te zien, maar doordat ik het gevoel heb dat zij dus vrij makkelijk zegt nou als het geld kost dan laat ik de afspraak zitten komt bespeur ik bij mezelf dat ik dan denk waarom zou ik dan wel zoān lange OV toch over hebben (die dus ook 30 euro kost als we het dan toch even bij het financiĆ«le houden) voor iemand die dus blijkbaar ook weer niet zo eager is om mij te zien?
Maar goed nu lijkt het een veel groter ding dan het is door deze uitgebreide analyse. Het was gewoon een ergernis was die ik even kwijt wilde: ik had me verheugd op een gezellige avond morgen en dat gaat niet door en daar baal ik van. Ik had gewoon gehoopt dat ze het niet zoān probleem zou vinden om een keer ergens goedkoop wat te gaan eten, maar blijkbaar heb ik dat verkeerd ingeschat.